Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb een kijkje genomen op de site van YFU, daar kreeg ik deze tabel: http://yfu.emseli.be/fileadmin/conte...-CULT_2009.pdf Op eigen houtje durf ik niet hoor. |
![]() |
||
Citaat:
|
Om aan te geven wat Briseis bedoelt; ik ben via een uitwisselingsprogramma van mijn universiteit nu een jaar in de Verenigde Staten. Normaal gesproken kost deze universiteit hier in de VS $23000 per jaar. Omdat ik via mijn thuis universiteit ga betaal ik daar het normale collegeld (weet niet wat het collegeld in Belgie is) en hoef ik die $23000 niet te betalen.
|
Naast YFU heb je ook AFS; weet niet of die wat goedkoper zijn. En ook zo'n soort uitwisselingsjaar is eigenlijk een jaar ertussen uit en dus wat studievertraging, dus als je het jezelf makkelijk wil maken en minder wil betalen wacht je misschien beter tot je op de universiteit zit en kunt doen als Briseïs al zei.
Je hoeft daarmee ook niet binnen Europa te blijven; de KULeuven heeft bijv. ook akkoorden met universiteiten in de VS, Canada, Rusland, Japan.. etc. Bij sommige plaatsen ligt het er wel aan welke studie je doet. Maar je kunt daarvoor sowieso even op de website kijken van het international office.
||
Citaat:
Zo ging ik naar een universiteit in Wales waar mijn opleiding een contract mee had. Ik kon dus 'gratis' daar vijf maanden studeren (ik hoefde alleen het Nederlandse collegegeld te betalen, dus ong. 1600euro voor het jaar). Een vriend van mij met een andere opleiding op dezelfde school moest wel betalen. Maar in plaats van de reguliere 15.000 pond die buitenlandse studenten moeten betalen, hoefde hij maar iets van 1.500 pond te betalen. Het is dus veel goedkoper om via je vervolgopleiding naar het buitenland te gaan ![]() En verder kun je altijd nog na je studie naar het buitenland. Ik ben net afgestudeerd en zit ondertussen al weer vier maanden op Sint Maarten. Ik heb hier dan wel een baantje, zodat ik gewoon kan rondkomen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik raad het iedereen aan om te gaan studeren of stage lopen in het buitenland. Ikzelf heb het maarliefst 8 maanden in Spanje gedaan en echt een onvergetelijke tijd beleefd. Ik liep stage in een hotel in de Costa Brava. Iedereen die een onvergetelijke ervaring wilt beleven in het buitenland en hier een andere taal wil leren, van het land wilt genieten of de cultuur wilt opsnuiven raad ik aan om naar www.stagespanje.com te gaan en zich aan te melden. Ze hebben altijd een stageplaats beschikbaar omdat ze met super veel hotels samenwerken en naast de inkomsten die je hebt van je studiefinanciering en erasmusbeurs, betalen zij je ook nog eens 300 euro per maand. Ook hoef je geen woning te regelen. Dit doen zij voor je en je kan hier kosteloos verblijven, evenals dat het eten en drinken gratis is.
Ik hoop dat jullie net zo´n onvergetelijke tijd als mij zullen beleven. Groeten, Daniël |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
verbeterde versie van het column : studeren in het buitenland W.A.L.L.I.E | 0 | 04-11-2012 13:32 | |
Studeren |
Hulp met Studeren in het buitenland xmly__ | 2 | 15-05-2012 10:30 | |
Studeren |
Studeren in het buitenland Schipper | 1 | 07-12-2011 04:06 | |
Studeren |
studeren in het buitenland (Hongarije) Robin_B | 5 | 31-07-2009 15:36 | |
Studeren |
Studeren in het buitenland Henkidu | 45 | 06-11-2004 13:29 |