Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
hej, heel erg bedankt voor de reacties.
het verzwijgen zou een oorzaak kunnen zijn van mn onrust, maar ik heb voorgaande jaren ook vaak last van nachtmerries en onrusten gehad in de winterperiode. daarbij weet ik, hoe lullig ook, dat het vertellen van mijn relatie echt geen optie is. mijn vrienden weten er trouwens van en steunen het wel hoor. reden dat ik dit geen optie vind is omdat ik vroeger eerder een vriend heb gehad die iets "mankeerde" en daar deden ze enorm moeilijk over. daarbij houd ik van mn vriend en wil ik niet dat mn ouders daar in gaan modderen. |
![]() |
|
Ja goed, maar dat speelt natuurlijk ook mee, winterdepressies hebben vaak (ook) een lichamelijke oorzaak, anders zou die lichttherapie toch ook niet werken? Krijg je die dit jaar ook?
Ik snap niet zo goed wat je wilt weten, want je weet toch al dat je last hebt van winterdepressies? Als je dan ook nog in een lastige situatie zit, wordt het er natuurlijk niet beter op. Het lijkt me dat je klachten minder worden zodra het ook weer wat beter weer wordt, maar die onrust zal je misschien wel blijven houden zolang je je relatie voor je ouders verzwijgt. Hoe je daar het beste mee om kan gaan, weet ik niet, ik begrijp dat je geen ruzie wil met je ouders en dat je niet tussen hen wilt kiezen en dat vertellen daardoor geen optie is, maar ik denk dat je dan wel last zult houden van die nachtmerries.
|
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat je er vatbaar voor bent en je dus in de periodes dat je last had van nachtmerries en onrusten ook net iets had meegemaakt dat die onrust veroorzaakt. Misschien kun je eens voor jezelf nagaan of je toen stappen hebt ondernomen en waardoor het toen opgehouden is.
Verder denk ik dat de beste optie is zoals de Engelsen zouden zeggen: facing your fears. Een stevig gesprek met je ouders dus, waar je ze duidelijk maakt hoe je er voor staat en wat jouw mening erover is. Als je op jezelf woont ben je toch niet meer zo afhankelijk van ze als toen je kind was. Jouw leven, jouw beslissingen en dus niet die van je ouders. Ze hebben het maar te accepteren lijkt me. En als je ze dat duidelijk maakt zul je veel rust vinden denk ik.
|
Zullen we weer ontopic gaan dan?
Ik ben het eens met Daboman, ook als je angsten en nachtmerries daar niet vandaan komen. Het is te zwaar om een relatie verborgen te houden van je familie, ik kan me goed voorstellen dat je je daar emotioneel vervelend onder voelt. Een serieus gesprek proberen met je ouders is wellicht je beste optie, ik snap wel waarom het moeilijk en vervelend is, mijn ouders doen ook moeilijk over dit soort issues. Uiteindelijk gaat het er toch om dat jij van hem houdt en niet zij, het is jouw vriendje. Je bent bovendien al 23, ze hebben niets meer over je te zeggen, jij bent een volwassen vrouw en heb je eigen leven, daar moeten zij zich maar bij neerleggen. Het lijkt me dat dit je winterdepressie alleen maar versterkt en dat lijkt me nu juist het laatste wat je wilt hebben.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal voorlopig zonder titel. Isengrim | 27 | 09-03-2007 20:11 | |
Psychologie |
Algemeen anti-depressiva (en andere medicijnen) topic #2 Storm | 500 | 13-04-2006 10:43 | |
Psychologie |
Eenzaam gevoel door vertrek van mijn moeder Mariposa | 5 | 12-11-2005 13:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Gatara | 500 | 10-10-2004 14:02 | |
Eindexamens 2003 |
loopt de stress al op?? MiZz TeRiOuZz | 57 | 15-05-2003 19:24 | |
Psychologie |
Aanrandingen verwerken.. Zie t niet meer zitten.. star9 | 27 | 14-06-2002 13:49 |