Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2009, 22:50
Verwijderd
Het klinkt misschien raar, maar wat vinden jullie van het schoenzetten?

Ik vier al jaren geen sinterklaas meer, maar zet wel bijna elk jaar m'n schoen, of laat anderen dat doen. Ik vind het echt een leuk traditie, dat je 's nachts of 's avonds heel laat een cadeautje 'verstopt' in een schoen en dat iemand dat dan 's ochtends vindt. Ik geef geen echte grote cadeaus ofzo, maar een chocolade letter of iets kleins dat ik leuk vind.

Wat doen jullie en wat vinden jullie van het fenomeen?
Advertentie
Oud 11-11-2009, 23:09
Rationeel
Rationeel is offline
op zich wel leuk om mijn schoen eens te zetten voor de gemeenschappelijke voordeur. misschien doet een van mijn buren er wel iets in
Oud 11-11-2009, 23:10
Verwijderd
Hahaha, je moet het eigenlijk andersom doen! Bij mensen waaar sinterklaas die avond niet langs (kan komen/) komt, kun je als verrassing toch iets doen.
Oud 11-11-2009, 23:55
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Vroeger deden we het wel! Samen met mn broertje en zusje ging ik dan een schoentje zetten met een wortel en een suikerklontje. Maar stiekem wist ik dat mn ouders er een geschenkje hadden gezet en de wortel en suikerklont hebben genomen.
Oud 12-11-2009, 09:13
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik zet mijn schoen altijd voor de grap, soms hebben mijn ouders voedsel ofzo wat ze er dan ingooien

Maar mijn moeder is zwanger dus het drama begint zo weer
Oud 12-11-2009, 09:40
Yana
Yana is offline
Dingaantouwtje, dat is toch hartstikke leuk? Ik zou willen dat er in mijn omgeving nog kleine kindjes waren met wie we sinterklaas konden vieren.

Vroeger-heel-lang-geleden mochten we één a twee keer per week de schoen zetten en kregen we er iets kleins in.
Vroeger-toen-we-het-wisten mochten we dat als nog, te beginnen met de dag dat de goede man het land in kwam . Ik zou het best graag nog een x willen doen, gewoon voor de nostalgie.... Misschien wel leuk om bij mn vriend te doen
Oud 12-11-2009, 11:12
Verwijderd
Ja schoenzetten Ik doe het al jaren met mn vriend, alleen meestal een beetje laf (dat wil zeggen dat hij vergeet dat hij ook iets voor mij moet kopen en het dan steeds verzet wordt tot ie iets heeft). Maar dit jaar heb ik m al een paar keer helpen herinneren (ja tis jammer dat het moet, maar hij vergeet het écht steeds "oh is dat déze zaterdag al" dus hij vindt het niet erg dat ik help herinneren) en zaterdag komt sinterklaas het land in en dan mag ik En we doen dan met kleine cadeautjes (chocoladeletters ofzo), of iets groter als het echt iets is wat de ander leuk vindt omdat we verder lootjes trekken met de hele familie en we elkaar dan dus niets geven.
Oud 12-11-2009, 14:30
Tink*
Tink* is offline
Ik deed het vroeger altijd en mocht ook extra lang omdat ik broertjes heb die langer in Sinterklaas geloofden! En dan kregen we altijd een klein cadeautje en wat snoep. Van tevoren gingen we ook altijd tekeningen maken en suikerklontjes en wortels in de schoen doen. Maar nu gelooft niemand meer dus helaas! Als ik toevallig rond de Sinterklaastijd bij mijn ouders ben dan zet ik stiekem mijn schoen nog wel eens, maar dan krijg ik er altijd maar een beetje snoepgoed in, maar dat is wel leuk!
Oud 12-11-2009, 17:36
Tripp
Tripp is offline
Ik weet ook dat er een aantal jaar geleden ook een actie was met je digitale schoen zetten. Van zo'n msn site. Dat was ook leuk, en ikheb er zelfs regelmatig chocoladeletters mee gewonnen. LoL
Jammer dat dat er nu niet meer is.....
Oud 12-11-2009, 18:16
littlekrullie
littlekrullie is offline
vroeger mochten wij altijd de schoen zetten, alleen in het weekend..
maar nu doen mijn broer, schoonzus en ik altijd een of 2 weekenden voor sinterklaas de schoen zetten voor de grap..
mar eigenlijk zit er dan toch altijd wat in!
en natuurlijk bij het oppassen zet ik mijn schoen altijd mee! is altijd leuk om mee te spelen met het kleuren van een tekening haha
Oud 13-11-2009, 08:12
Verwijderd
Ik heb het wel gedaan en dacht vroeger altijd dat Zwarte Piet dan door de schoorsteen kwam. Een schoorsteen die wij niet eens hebben haha. De laatste paar jaar vond ik de wortel altijd terug in de koelkast of bij het konijn die er vrolijk op zat te knabbelen. Helaas, ik zet nu geen schoen meer (beetje te oud voor) en het konijn is er al niet meer. Maar ik moet zeggen t is best grappig, vooral als je een gemeenschappelijke voordeur hebt haha.
Oud 13-11-2009, 13:35
Rivka
Rivka is offline
Je bent nooit te oud om je schoen te zetten
Oud 13-11-2009, 14:15
Sherlock
Sherlock is offline
de laatste jaren pakken mijn ouders zelf een schoen uit de kast en gooien er iets in dus het schoenzetten is niet echt meer zoals eerst
Oud 14-11-2009, 10:46
Luts
Luts is offline
ik vond schoenzetten altijd heel leuk, vroeger mocht ik het ook altijd bij mijn oppas doen. en bij de winkels maar ja die tijd is nu voorbij. jammer genoeg heb ik ook geen broertje of zusje die er nog wel ingelooft. alleen bij mijn oppaskinderen moet ik oppassen dat ik het niet verklap. vind het toch wel jammer dat ik weet dat sinterklaas niet bestaat. het was veel leuker toen ik het nog niet wist maar jah dat is nu ook al weer 7 jaar geleden
Oud 17-11-2009, 20:32
softijspup
softijspup is offline
ik zet m'n schoen altijd en krijg er soms een letter in ofzo. het is onzin, ik geloof niet meer in sinterklaas, maar het is een leuke en lekkere gewoonte gebleven
Oud 18-11-2009, 14:03
Verwijderd
Ik vond dat altijd héél leuk, en ik heb dat later ook nog met m'n zus gedaan (zij kwam dan bij mij logeren of ik bij haar en dan samen iets in elkaar schoen doen, snoepjes, klein cadeautje, erg leuk ) en nu doe ik 't vooral zelf, als ik het doe

We woonden eerst in een appartement waar we altijd onze schoenen buiten uit deden en die in de gemeenschappelijke hal lieten staan, op een avond kwamen we thuis en lag er ineens een énorme zak pepernoten in een van onze schoenen <3 We hebben een briefje met 'Dank u, lieve Sint!' opgehangen (die de volgende dag weg was) en we zijn nooit te weten gekomen van wie die pepernoten waren. Erg leuk, zo'n geheime Sint!

Als kind was 't een heel ritueel, toen ik nog geloofde, toen ging ik braaf m'n schoen bij de kachel zetten, wortel en tekening of verlanglijstje erin, bakje water erbij, suikerklontjes. En dan heel veel (en heel hard!) liedjes zingen. 's Ochtends vroeg naar beneden, dan constateren dat er van het water was gedronken en aan de wortel was geknabbeld, en dat de tekening weg was en de schoen gevuld met pepernoten. Dan natuurlijk heel hard 'dank u, Sinterklaas en Zwarte Piet!' zeggen en dan weer naar boven om de schoen in bed leeg te eten
Oud 18-11-2009, 18:19
marrel
marrel is offline
Sinds m'n zusje en ik niet meer geloven doen we het niet meer, maar vond het toen ik er nog wel in geloofde echt leuk 's ochtends vroeg naar beneden sluipen om te kijken of er al wat lekkers in zat
Oud 25-11-2009, 18:19
puckvroy
puckvroy is offline
Ik zet weleens mijn schoen, ja. Soms zit er iets in!
Meestal is dat geen snoep ofzo...Maar de hitkrant en de Fancy zaten er vandaag in
Oud 25-11-2009, 18:20
puckvroy
puckvroy is offline
PS Weet IEMAND misschien hoe ik een topic kan starten of een forum?
Oud 25-11-2009, 23:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
PS Weet IEMAND misschien hoe ik een topic kan starten of een forum?
Een forum kun je hier niet starten. Een topic starten doe je door op de knop "nieuw bericht" te klikken boven aan het subforum.
Oud 26-11-2009, 08:51
Verwijderd
Ik heb nu al twee keer m'n schoen gezet. Mijn vriendje kreeg een letter en fietslampjes (hij fiets steeds 's avonds bijna tegen dingen aan, langs het politiebureau) en ik kreeg een grote badbruisbal en pepernoten.

Het gaat meer om het idee, ik vind het wel gezellig.
Oud 26-11-2009, 15:59
TheeEi
TheeEi is offline
Citaat:
de laatste jaren pakken mijn ouders zelf een schoen uit de kast en gooien er iets in dus het schoenzetten is niet echt meer zoals eerst
hetzelfde voor mij
Oud 26-11-2009, 16:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zet zelf niet mijn schoen, maar vind het wel leuk om mijn vriend te verrassen door stiekem iets in zijn schoen te doen.
Advertentie

Regels voor berichten