Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2009, 17:01
melissa525
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een paard moet maken als surprise?

X.X.X

Laatst gewijzigd op 16-11-2009 om 11:48.
Advertentie
Oud 16-11-2009, 11:03
flyaway
flyaway is offline
---> Sinterklaas
Oud 16-11-2009, 11:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
"supride"? Lol.

Je kunt een paard maken van papier-maché, van doosjes die je aan elkaar vastmaakt, je kunt een paard figuurzagen en de cadeautjes juist in de zakken doen die aan zijn zadel hangen, je kunt een knuffelpaard naaien met lapjes stof...
Oud 16-11-2009, 13:28
Verwijderd
Ik zou inderdaad papier-maché doen. Skelet maken van kippengaas en daaromheen dan de papier-maché. Op die manier heb ik vorig jaar een chihuahua gemaakt, werkte erg goed.

Of inderdaad figuurzagen of van stof, vind ik ook goede ideeën. (Dat knuffel-van-iets brengt mij ook op een idee, ga ik denk ik ook doen als ik er de juiste persoon voor trek. )
Oud 16-11-2009, 22:33
T_ID
T_ID is offline
Nou, je neemt een hengst en een merrie, die zet je bij elkaar in één weiland, en...

Maar serieuzer, gewoon de suggesties hierboven. Afhankelijk van het formaat kun je iets als een schoenendoos nemen voor het lichaam, en iets als wc rollen als 'skelet' voor de nek/benen? IJzerdraad en dat bedekken met papier of stof is daarna heel efficiënt om de rest te vormen, omdat je ijzerdraad makkelijk kunt buiten in gecompliceerde figuren.
Oud 17-11-2009, 11:19
Tink*
Tink* is offline
Je kan eventueel ook nog gewoon een paard kleien als het een kleintje moet zijn. Maar ik zou wel een mooie grote maken van papier maché ofzo, want dat is leuk!
Oud 19-11-2009, 20:34
Verwijderd
Heb een paar jaar geleden ook een paard gemaakt. Lichaam was een schoenendoos, benen wc-rollen en dan de rollen vullen en in de doos cadeau''s stoppen. Omdat je dan een beetje een houterige versie krijgt heb ik er het Paard van Troje van gemaakt. Ideetje?
Oud 20-11-2009, 08:21
Verwijderd
Ik ben toch elk jaar weer blij dat wij nooit surprises doen, want dit klinkt allemaal heel leuk, maar als ik het doe dan wordt het niets
Oud 20-11-2009, 16:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb in groep 7 voor een klasgenootje (en vriendinnetje) een paard gefiguurzaagd en geverfd (met wat hulp van mijn vader) en hier twee zadeltasjes aan gehangen met de cadeautjes erin. Dat meisje heeft dat paard minstens een jaar in haar kamer laten staan omdat ze 'm zo leuk vond. Dan vind ik het wel leuk om een surprise te maken.
Nu hoef ik er gelukkig geen te maken, ik zou niet weten wanneer ik dat zou moeten doen.
Advertentie

Regels voor berichten