Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2009, 21:48
Thinus
Thinus is offline
gister voor het eerst ecstacy gehad op qbase 2 pilletjes, tijd van me leven gehad.
maar nu vraag ik me af hoelang duurt het voordat je het effect weer optimaal kan krijgen bij de volgende keer. en ik hoor vaak dat de 2e keer een stuk slechter is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2009, 22:12
Verwijderd
qbase, vet goed feest gehad? had er ook wel naartoe willen gaan maja ver weg enzo geld vervoer moeilijk...

Over het algemeen is 2-3 maanden ertussen een prima tijd. Maar hierbij geldt heel erg; hoe langer hoe beter. Als je alle keren zo goed mogelijk wilt ervaren, doe dan slechts 2-3 keer per jaar extacy met lange tijden ertussen.

Als je het de eerste keer goed hebt gedaan, is de kans inderdaad groot dat je zo'n geweldige tijd nooit meer zult hebben. Ik moet zeggen dat ik zelf ook nooit meer zo chill-waus ben geweest als mijn eerste keer... Maar dat verschilt ook weer nogal per persoon (zoals zoveel dingen met drugs). Bovendien denk ik wel dat, als je 5 jaar niets gebruikt hebt en dan weer eens wat M neemt, die keer dan toch wel heel erg in de buurt van de allereerste keer komt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 22:38
Thinus
Thinus is offline
tof was het zeker, en gelukkig ligt het op een steenworp afstand(mits je een steen geen 20km ver kan gooien)

toch had ik wel het gevoel dat ik er meer van had kunnen voelen, na al die verhalen die ik gehoord had viel het toch wel een beetje tegen maar dat kwam misschien ook omdat ik er maar 1 op had en daarna 2x een halfje heb genomen die ik overigens niet duidelijk in heb voelen slaan, de eerste wel duidelijk. nietaltemin was het supervet en zeker voor herhaling vatbaar het eerste uur kwam de lach niet van me gezicht en geen van me ledematen konden stil blijven staan. ik weet ook niet wat ik heb genomen hoeveel mg het was weet alleen dat het oranje was met een vlindertje erop. dus ik vraag me ook af kan de 2e keer dan toch niet vetter zijn als ik bijv. betere pillen zou hebben en meer zou nemen in 1x?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 10:33
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Nooit meer dan 1 standaard dosis (in dit geval een pil) per keer nemen, en pas bijnemen als je het laatste wat je neemt al voelt, dat is wel een beetje een basis regel.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 12:13
Verwijderd
Citaat:
ik wel het gevoel dat ik er meer van had kunnen voelen, na al die verhalen die ik gehoord had viel het toch wel een beetje tegen maar dat kwam misschien ook omdat ik er maar 1 op had en daarna 2x een halfje heb genomen die ik overigens niet duidelijk in heb voelen slaan, de eerste wel duidelijk.
mja, dat had je ook beter andersom kunnen doen. Nu heb je het niet zo goed opgebouwd, met die eerste hele had je de zwaarste klap al gehad zeg maar. Over het algemeen kun je het beter rustig opbouwen, eerst een paar halfjes, en als laatste als harde knaller een hele ofzo.

Betere pillen scheelt ook wel ja, maar als je teveel neemt, word je te space, en dan is het ook niet vet meer. Dan kun je amper meer op je benen staan enzo chill voor thuis op de bank, maar niet voor op een feest waar je toch ook nog wel wat wilt rondstuiteren.

Vaak wordt 1-1.5x je lichaamsgewicht in mg aangeraden, maar wat of voor jou de beste/chillste hoeveelheid is kun je alleen maar weten door het zelf te proberen. Zo had ik een van mijn vetste avonden met pillen op bij zo'n 450 mg....
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 21:36
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Ik had op een ander forum gelezen dat als je bijvoorbeeld overdag al op de pillen zit (ongeveer 1 a 1,5), het niet meer helpt om als het begint uit te werken nog meer te nemen omdat het stofje (serotine?) in je hersenen dan al uitgewerkt is. Bij mij sloeg laatst wel na zo'n dag (voltt, topfeesje!) op een after nog 1 halfje keihard er in.. weet iemand hoe dit kan?
- ik zou trouwens inderdaad zeker een paar maanden wachten; het is echt zonde als je na een paar weken alweer aan de bak gaat en het een slap aftreksel van de vorige keer wordt..
Oud 17-09-2009, 21:48
Verwijderd
ja dat weet ik..het kan "gewoon" serotonine wordt inderdaad al gebruikt (om het even simpel te zeggen) tijdens de eerste keer, en het ligt dan maar net aan de hoeveelheid serotonine of je nog wat kunt afteren. Die hoeveelheid is weer afhankelijk van of je ervoor al veel gebruikt had enzo, hoe lang geleden de vorige keer pillen was, en natuurlijk hoeveel je een paar uur ervoor genomen had. En het verschilt als altijd met drugs ook weer per persoon.

Ook uit mijn eigen ervaring weet ik dat het veel kan schelen...na een heftige zomervakantie bevorderde een halfje na de terugreis van een feest ofzo alleen de gaar- en lauwheid, maar ik heb het ook wel eens gehad dat ik er net als jij nog een keer goed space van werd.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 22:13
Verwijderd
nja ik heb op dour ook wel is drie dagen alle dagen flink gespaced dus ik weet t ook niet echt ;p
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 12:47
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Mjah volgens mij gaat het er inderdaad meer om hoeveel je al hebt gehad. Als je er al meer dan 5 hebt gehad, dan gaat die 6e echt geen verschil meer maken. Maar als je van 1tje lekker van de kaart bent kun je dezelfde dag met nog 1 of 2 echt wel weer lekker spacen idd
Oud 18-09-2009, 13:25
Verwijderd
nja eerste keer had ik een halve blauwe en volgende dag weer gedaan en toen merkte ik het amper
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 20:36
Verwijderd
Citaat:
nja eerste keer had ik een halve blauwe en volgende dag weer gedaan en toen merkte ik het amper
jij bent ook gewoon een beetje een geval apart
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 20:54
Thinus
Thinus is offline
zaterdag bij qlimax heb ik weer voor de 2e keer ecstasy gebruikt 2 gele smileys van 90mg deze waren getest.

nadat de 1e insloeg voelde ik me weer zoals ik gewend was van de 1e keer maar dan wat minder heftig en dat ik na 5 - 10 minuten spontaan moest kotsen tot me maag leeg was, hierna ging het weer top. ik heb toen na anderhalf uur weer een halve genomen en anderhalf uur later weer een halve. ik heb hierna nog 3x moeten kotsen tot me maag weer leeg was (kwam alleen water uit) nadat deze allebei waren ingeslagen voelde ik me niet meer zo goed als hiervoor, ik voelde me nog wel goed maar ik had niet zoveel energie meer en ik voelde me een stuk waziger en af en toe misselijk wat vaak een voorbode voor kotsen was. rond 5 uur half 6 was ik er een beetje doorheen.

traplopen was een van de leukste dingen die ik die avond heb gedaan ik zweefde eroverheen en ik kon slecht balans houden ook zag overal mensen met brillen en mensen die helemaal onder de sproeten zaten.

opzich wel leuke avond gehad maar ben er nu niet meer zo enthousiast over. wat is hier foutgegaan? ik heb goed gegeten van tevoren ik heb genoeg gedronken. een paar andere vrienden waren ook iets minder enthousiast.
maar 2 andere vrienden die het voor het eerst deden hadden nergens last van en vonden het geweldig.

Laatst gewijzigd op 23-11-2009 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 21:55
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
zaterdag bij qlimax heb ik weer voor de 2e keer ecstasy gebruikt 2 gele smileys van 90mg deze waren getest.

nadat de 1e insloeg voelde ik me weer zoals ik gewend was van de 1e keer maar dan wat minder heftig en dat ik na 5 - 10 minuten spontaan moest kotsen tot me maag leeg was, hierna ging het weer top. ik heb toen na anderhalf uur weer een halve genomen en anderhalf uur later weer een halve. ik heb hierna nog 3x moeten kotsen tot me maag weer leeg was (kwam alleen water uit) nadat deze allebei waren ingeslagen voelde ik me niet meer zo goed als hiervoor, ik voelde me nog wel goed maar ik had niet zoveel energie meer en ik voelde me een stuk waziger en af en toe misselijk wat vaak een voorbode voor kotsen was. rond 5 uur half 6 was ik er een beetje doorheen.

traplopen was een van de leukste dingen die ik die avond heb gedaan ik zweefde eroverheen en ik kon slecht balans houden ook zag overal mensen met brillen en mensen die helemaal onder de sproeten zaten.

opzich wel leuke avond gehad maar ben er nu niet meer zo enthousiast over. wat is hier foutgegaan? ik heb goed gegeten van tevoren ik heb genoeg gedronken. een paar andere vrienden waren ook iets minder enthousiast.
maar 2 andere vrienden die het voor het eerst deden hadden nergens last van en vonden het geweldig.

Ja af en toe heb je dat gewoon. Je neemt een pilletje en voelt je goed maar toch moet je ineens kotsen. Soms is het dan te druk, ga je te hard, ligt het aan je maaginhoud of heeft het toch iets met de pil te maken.

Ik had het de laatste keer ook, twas volgens mij wel een goede pil maar kzat binnen en het was te druk en te warm. Dus snel naar buiten en een paar keer water eruit gekotst maar daarna weer helemaal chill space. Kan me wel voorstellen dat als je meerdere malen kotst je lichaam gewoon een beetje moe en op is van het kotsen waardoor het vette ervan af is.

Maargoed blijft ook een feit dat iedereen anders op pillen reageert, en dat pillen ondanks dat ze getest zijn en een bepaalde hoeveel mdma bevatten toch wel andere vulstoffen en stoffen als pep en caffeine kunnen bevatten waardoor mensen toch anders reageren(denk ik tenminste).
Oud 23-11-2009, 22:34
Verwijderd
ik heb echt nooit moeten kotsen van pillen lucky me
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 22:55
Wammus
Wammus is offline
Ik van MDMA kristallen wel. Ik was nog in staat om aan iemand te vragen of het normaal was dat m'n maag spontaan een soort polonaise startte en dat bleek zo te zijn. De 2 keer dat ik pillen geslikt heb heb ook ik nergens last van gehad.
Oud 24-11-2009, 00:00
Verwijderd
nja ik heb wel vaak last van misselijkheid gehad, dat het biertje erbij me totaal niet smaakte maar daar kwam ik dan snel overheen.

Laatst gewijzigd op 24-11-2009 om 14:44. Reden: bietrerbij :confused:
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 09:18
Verwijderd
de bietrerbij
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 14:43
Verwijderd
xD
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 23:09
Thinus
Thinus is offline
kun je trouwens aspirine en caffeine met ecstasy gebruiken? en heeft dit ook nut. van caffeine heb ik welleens gehoord dat het niet goed is maar weet niet wat ik daarvan moet geloven.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 23:48
Verwijderd
aspirine gebruik je meestal als je ziek bent, waarom zou je dan ook xtc erbij nemen? Ik denk dat het wel samen kunt gebruiken, maar zie er het nut niet van. Caffeine is trouwens ook niet chill om op te hebben
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 10:14
Thinus
Thinus is offline
ik heb snel last van hoofdpijn en zeker als de ecstasy begint uit te werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten