Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2009, 18:55
LW
LW is offline
Vandaag bij de DA heb ik me een middeltje aan laten smeren.
Namelijk: Louis Widmer, Skin Appeal Lipo Sol Lotion, dit is zeg maar een spul dat doe je op een wattenschijfje en daarmee reinig je je huid.
Nu heb ik dat net gedaan, en mijn hele gezich begon te schrijnen, vooral op de plek waar puistjes zitten.
Ik dacht dit hoort misschien wel zo, dus ik ging lezen maar er zit geen alcohol in dus ik dacht misschien hoort het dan toch niet.
Snel dat spul eraf gewassen, en nog steeds doet mijn gezicht pijn, dit vind ik namelijk wel vreemd aangezien ik het vanmiddag ook even snel had uitgeprobeerd en toen had ik er geen last van.
Is dit een allergische reactie voor dit product, of komt dit omdat je huid zo schoon gemaakt word?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 19:02
Verwijderd
Hmm, ik heb het even opgezocht. De werkzame stof is triclosan, dat is een bacteriedodend middel. Het kan wel de huid irriteren, maar in de lotion zit zo'n lage concentratie dat dat eigenlijk niet zou moeten gebeuren en zeker niet zo hevig als jij beschrijft. Waarschijnlijk ben je er inderdaad wat overgevoelig voor.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 19:05
LW
LW is offline
Dankjewel!

Dan ga ik het gewoon weer proberen, misschien went mijn huid er ook wel aan.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 19:09
barkrukkie
barkrukkie is offline
Wat Sarah zegt ja, verder verwacht je bij een allergische reactie ook meer roodheid en jeukachtig gevoel.. maar als het te vervelend is zou ik gewoon een ander middeltje nemen
Oud 20-11-2009, 15:42
Verwijderd
Ik zou het in ieder geval niet meer opdoen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 17:31
Nijn*
Nijn* is offline
Als je er inderdaad overgevoelig voor bent, waar het wel op lijkt, zou ik het niet zomaar nog een keer proberen, het is niet zo dat je er dan vanzelf aan zult wennen. Beter dat je gewoon een ander middeltje gaat proberen (bijv. Eucerin als het om onreine huid gaat).
Oud 20-11-2009, 18:30
Nienna*
Nienna* is offline
Terwijl de andere producten van Louis Widmer eigenlijk heel goed te verdragen zijn, juist voor mensen met een gevoelige huid. Mijn vader (vol met eczeem en soms nog andere, heftigere huidproblemen/ontstekingen) kan dit hebben, juist omdat het zo zacht is (vooral die bodylotionspray).
Die lichaamsoliespray vind ik echt heerlijk <3
Maar inderdaad, als jij er zo'n last van hebt, kun je wellicht beter wat anders proberen wat je beter kunt verdragen. Helaas heb ik geen tips, sorry!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 19:50
LW
LW is offline
De pijn blijft toch aan houden, helaas...

Nou heb ik het inmiddels drie keer gebruikt, waarvan twee keer toen ik in bad zat en dat deed gigantisch veel pijn.
Zou dat kunnen komen door de warmte wat erbij komt?
Wat toen ik het gewoon s'avonds voor het slapen deed, deed het geen pijn.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 21:23
Verwijderd
Joh, er zijn ook producten tegen puistjes die geen triclosan bevatten, dus er is echt geen reden om jezelf er mee te blijven martelen als je er niet tegen kan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten