Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2009, 11:30
synbitz
synbitz is offline
overlaatst moest ik meegaan met de politie om een verklaring af te leggen. Ik had voorgesteld om deze gewoon zelf te schrijven waarop ze NEE zeiden... mag dit dan echt niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2009, 11:47
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Maakt het uit? Als ze het niet opschrijven zoals jij het wilt teken je hem gewoon niet. En ze zullen er druk op zetten dat je dat wel doet maar beste gewoon niks te verklaren, deze zijn altijd subjectief en kunnen alleen maar in je nadeel werken.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 11:49
T_ID
T_ID is offline
Nee, ze hebben allerlei bureaucratische eisjes waaraan een verklaring moet voldoen. Ze willen alles tot in detail hebben. Deels is dat onzinnig, deels heeft het zin omdat bij een eventuele rechtzaak men die verklaring moet kunnen lezen, en dan een goed beeld moet hebben van wat er gebeurd.

Om een voorbeeld te geven:
Een man trapt tegen het portier van een auto.

Eindigt in een verklaring als:
Ik zag dat deze persoon een manspersoon was. Hij bracht zijn been omhoog, en plaatste die met een trappende beweging tegen het portier van de auto.
Oud 29-11-2009, 11:52
Verwijderd
Citaat:
overlaatst moest ik meegaan met de politie om een verklaring af te leggen. Ik had voorgesteld om deze gewoon zelf te schrijven waarop ze NEE zeiden... mag dit dan echt niet?
Nee dat mag niet. Je kan wel weigeren de verklaring die de politie opstelt te ondertekenen als je van mening bent dat het niet strookt met hoe jij het vertelt hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 12:15
synbitz
synbitz is offline
ja dat heb ik gedaan, en ik heb hun gezegt waar ik veranderingen wou.. maar deze zette ze gwn vanonder bij aan de verklaring...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 12:40
Nona
Nona is offline
Vreemd. Ik heb ook wel eens een verklaring af moeten leggen, en dat ging gewoon digitaal waarbij wijzigingen in het document zo aangebracht konden worden. Niets onderaan toevoegen, gewoon invoegen. Maar als het er allemaal staat dan is er toch geen probleem? Het is hooguit wat lastig lezen, dat is jouw probleem niet.
Oud 29-11-2009, 16:58
Verwijderd
Nee, moet geschreven worden door een opsporingsambtenaar.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Zij hebben het liefst dat jij een verklaring bij hen opneem, omdat dat Proces Verbaal meer waarde vertegenwoordigd dan een zelfgeschreven brief.

Een PV komt op de eerste plaats

Jouw brief zou bij 'overige documenten' worden toegevoegd, wat de waarde van jouw verklaring onderuit haalt.

LET OP! Een verklaring levert een PV op. Als jij je verklaring later intrekt, dan blijft dat PV gewoon staan en kan nog steeds als bewijs tegen verdachte gelden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 18:18
Verwijderd
Overigens, jij mag verklaren wat je wilt bij de politie. Je mag zelfs je mond houden of complete waanzin uitkramen als getuige. Als verdachte oveirgens ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten