Ik heb op mijn harde schijf ingedeeld in verschillende partities, met als idee op een van hen als 'experiment' een Linux Distributie neer te zetten. Ik gebruik Mac OS X, en deze zet 'm standaard op HFS+ (standaardstructuur van OS X). Dat had ik natuurlijk bij de installatie ff op UNIX moeten zetten, *stom*.
1) Is er nog een manier om dit vanuit OS X UNIX-vriendelijk (weet niet hoe die structuur heet) te maken? Als ik 'erase schijf' kies kan ik alleen kiezen uit 'Mac OS Standaard' (HFS denk ik) en 'Mac OS Uitgebreid' (HFS+ denk ik).
2) Als ik van mijn Mandrake CD opstart, zegt deze dat ie geen goeie file structure kan vinden (en dat ie er verschillende heeft geprobeerd). Kan ik vanuit die installer die partitie alsnog geschikt maken?
- En dan nog iets: stel dat optie 2 mogelijk is. Dan krijg ik op een begeven moment een lijstje van partities te zien, stel ik mij zo voor. Nu heb ik 3 gelíjke partities gemaakt voor OS'en, waarvan al op ééntje OS X 10.2 staat. Hoe weet ik dan welke ik moet kiezen? In de installer werden ze al aangegeven met
partition 1 - 3072 MB
partition 2 - 3072 MB
partition 3 - 3072 MB
Niet echt handig dus...
PS: Partion Magic bestaat niet voor de Mac. En wéér m'n harde schijf erasen voor dezelfde partitieďndeling...