Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2009, 10:47
vosje16
vosje16 is offline
Sinds ongeveer 2 maanden heb ik bijna elke ochtend nekpijn wanneer ik plat in bed lig en mijn hoofd dan ophef (dus mijn hoofd naar voor buig, met mijn kin tegen mijn borstkas). Dit duurt dan meestal een 10-tal secondjes en is daarna gewoon weer over (nadat ik mijn nek dus "gestrecht" heb). De rest van de dag heb ik wel soms nog last van een "krakende" nek, maar meestal geen pijn meer.
Ohja, en voorheen had ik hier nog nooit last van gehad.

Wat zou dit kunnen zijn en zou ik hiermee naar de huisarts moeten? Of enkel als het erger zou worden?

Zelf dacht ik ofwel aan:
- stress: maar dan zou ik er meer last van moeten hebben dan enkel 's morgens wanneer ik mijn hoofd naar voor buig? En zou ik er vroeger misschien ook al last van moeten gehad hebben?
- slecht matras/hoofdkussen? (want het is ongeveer begonnen toen ik op kamer ging en daar was al een matras) Maar anderzijds heb ik het nu soms ook wanneer ik thuis slaap...
- artritis: 'k heb er sinds dit najaar wat last van in mijn vingers: extra "been" + soms pijnlijk vingergewricht aan middelvinger van rechterhand ; ringvinger rechterhand die ik niet helemaal gestrekt meer krijg en die al wat scheef staat...
Maar artritis begint dus eerst in de vingers, dus zou het misschien al wat snel zijn dat ik het ook al in mijn nek heb?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 10:58
LW
LW is offline
Ik heb dit eigenlijk altijd als ik wakker word.
Naar een paar uurtjes wakker zijn gaat de pijn wel over.
Volgens mij komt dit gewoon omdat je plat hebt gelegen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 16:26
Pluis
Pluis is offline
Als het is begonnen toen je op kamers ging dan is het het meest logisch dat het aan de matras + kussen daar ligt. Als je de hele week op een matras ligt die niet geschikt is voor jou, is het niet zo gek dat je er dan ook wel eens last van hebt als je thuis slaapt: spieren hebben altijd wat tijd nodig om zich aan te passen.
Arthritis krijg je niet zomaar in je nek, en komt ook veel heftiger dan wat jij beschrijft.

Regels voor berichten