Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2009, 09:30
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Hoi Allemaal,

ik en mijn vriendin zijn van plan om van de zomer een treinkaart voor gans Europa te kopen. Tentje op de rug, lekker simpeltjes, en genieten van ons mooie Europa .

Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben, en misschien tips of waarschuwingen voor ons hebben.

Ook hoorde ik ergens dat het veel goedkoper is om in Duitsland de kaart te bestellen, maar kan dat tot dusverre nergens terugvinden. Iemand die daar verstand van heeft?

Alvast bedankt,

Maurice
Oud 02-12-2009, 11:18
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik heb geen idee of het goedkoper is om in duitsland een kaart te kopen. Wel weet ik dat het soms goedkoper is om losse kaartjes te kopen, zeker voor oosteuropa. Kamperen kan niet vaak in de hoofdsteden, dan is een hostel makkelijker.
Oud 02-12-2009, 12:06
SamH
SamH is offline
Bij de NS heb je voor een maand treinen al voor 400 euro een kaartje, dat lijkt mij niet zo heel duur. Weet verder niet hoe het in Duitsland is. Ik ben ook van plan deze zomer Europa te doorkruisen met een vriendin, met name Oostblok en eindigen in Berlijn, ook een weekje Sziget!
Maar je moet maar eens kijken op de website van NS en dan bij de speciale treinen...
Oud 02-12-2009, 22:21
Verwijderd
Wel keer gedaan in Duitsland, maar kan je volgens mij wel goedkopere kaart kopen. Niet in oostbloklanden daar moet je het los kopen!
Oud 03-12-2009, 01:38
Vinniebar
Vinniebar is offline
zoekwoord: interrail
www.interrail.nl
Oud 03-12-2009, 20:18
Verwijderd
Als je gaat interrailen moet je voor veel treinen wel vantevoren reserveren en/of extra betalen.
Oud 06-12-2009, 21:38
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Is dat zo?
Dat kon ik niet vinden namelijk, ervaring mee?

Alvast bedankt
Oud 07-12-2009, 19:52
Vlindertje
Vlindertje is offline
Heb je al een idee naar welke landen je wilt gaan? Dan is het makkelijker om wat specifiekere informatie te geven.
Treinen reserveren of toeslag betalen hangt ook af naar welk land je gaat. Zo zijn er in Italië redelijk veel treinen (alles wat sneller is dan een stoptrein/regionale trein) waarvoor je extra toeslag moet betalen en waarvoor je een plaatsreservering nodig hebt.
Als je met een tent gaat, kan ik je ook nog wel een paar leuke campings geven die goed bereikbaar zijn vanaf het station in een grote stad.

Voor meer informatie kun je ook kijken op www.worldonrails.nl
Oud 07-12-2009, 21:59
Verwijderd
Nee, geen ervaring, maar wel ook eens plannen gehad om te interrailen en toen wat research gedaan vantevoren

En in landen als Bulgarije (wel ervaring) is het stukken goedkoper om je tickets los te kopen dan om met een interrail pas te gaan. Als je echt heel europa wil doen zitten die landen er toch al bij in, dus dan moet je wel. Maar mocht je je richten op Oost-Europa voor niet al te lange tijd, dan kun je wel eens goedkoper uitzijn met losse treinreizen

Laatst gewijzigd op 07-12-2009 om 22:10.
Oud 09-12-2009, 19:19
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
We zijn niet van plan echt oost Europa aan te doen. Denk meer aan Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland, Oostenrijk, Duitsland, etc.

Die campings ben ik heel benieuwd naar!
Bedankt voor de website die is ook handig.

Edit: Ik vind tot nog toe geen info over die toeslagen, aan wat voor bedragen moet ik denken?
Oud 09-12-2009, 19:51
Verwijderd
Op de interrail site staat het gewoon hoor, van de toeslagen: http://www.nshispeed.nl/nl/interrail...il-global-pass
Wat voor bedragen het precies zijn weet ik niet, het zullen geen tientallen euro's per trein zijn (behalve misschien slaaptreinen), maar je moet er dus wel rekening mee houden dat je soms moet reserveren en ook uitzoeken bij welke treinen dat is.

www.seat61.com heeft ook nog wel nuttige treininfo
Oud 09-12-2009, 21:04
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik bedoelde meer over de prijzen van

Dank voor de website! (=
Oud 09-12-2009, 21:05
ook hallo
ook hallo is offline
Wij hebben destijds een boek gekocht bij de treinreiswinkel met de treintijden van heel europa erin en daar stond in bij welke treinen je een toeslag moet betalen. Meestal was dit iets van 10 euro voor dagtreinen, 15 euro voor bed in nachttrein en we hoefden een keer niks te betalen bij een nachttrein maar toen zaten we wel op een stoel tussen 2 mensen in en toen heb ik echt een helse nacht gehad Maar in Italie rijden vaak genoeg treinen waar je geen toeslag voor hoeft te betalen, die doen er alleen net iets langer over, maar dat heb ik nooit echt als heel vervelend ervaren. Het treinnet van Griekenland is wat beperkter.
Oud 09-12-2009, 22:14
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
We zijn niet van plan echt oost Europa aan te doen. Denk meer aan Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland, Oostenrijk, Duitsland, etc.

Die campings ben ik heel benieuwd naar!
Bedankt voor de website die is ook handig.

Edit: Ik vind tot nog toe geen info over die toeslagen, aan wat voor bedragen moet ik denken?
Italië - Oostenrijk kan lastig zijn als je niet een trein wilt reserveren. Bij Villach rijdt een bus. Wij zijn toen over de Brenner/Innsbrück gegaan met regionale treintjes.
Gezien je Griekenland ook hebt staan, kun je natuurlijk ook de boot naar Griekenland pakken en dan ontwijk je de lastige passage tussen Italië en Oostenrijk een beetje. In mijn ervaring duurde het vooral lang om ergens te komen en in die regio liggen niet veel campings in de buurt van een station.

Ik zal morgen wel eens een paar campings opzoeken met een beschrijving erbij. Ik weet sowieso campings in Berlijn, Wenen, Innsbrück, Venetië, Nürnberg en nog een paar andere steden. Ik ben nooit in Frankrijk, Spanje of Griekenland geweest met interrail, dus daar weet ik geen campings. Meestal zoek ik een camping met een campinggids of ik gebruik google 'plaats + camping' en dan zoek ik met google earth op hoever het echt van het station ligt als het op loopafstand moet liggen. De afstand die gegeven wordt op sites en in gidsen, is meestal korter dan het in werkelijkheid is.
Als je met openbaar vervoer naar de camping wilt gaan, staan bij de meeste stadscampings wel een beschrijving en anders wilt een mailtje naar de camping het ook altijd goed doen.

http://www.worldonrails.nl/forum/vie...a775c00d8c5d90
Hier staat per land (of groepje landen) de toeslagen voor verschillende treinen. De informatie kan verouderd zijn, maar het geeft je wel een idee voor welke treinen je toeslag moet betalen en hoeveel dit ongeveer is.

Regels voor berichten