![]() |
|
Dus op 11 november met lantaarn en liedjes langs de deuren voor snoep? Zelf gedaan en/of komen er kinderen bij jou langs de deur?
Vertel, want ik doe een klein onderzoekje. Gewoon voor de lol. Zeg er wel even bij waar je woont/woonde ![]() Kaartje met de gegevens tot nu toe.
Laatst gewijzigd op 02-11-2009 om 22:37. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In de Bijlmer had ik er idd wel altijd veel ![]() In Utrecht in 1 huis niet, maar het andere wel.
|
Groningen en Assen: ja.
En ik was vroeger altijd heel fanatiek met lopen. Vond het geweldig, eerst een mooie lampion knutselen en daarna 's avonds (in het donker!!) door de straten lopen, en overal lichtjes, en dan liedjes zingen. Ik ging ook altijd voor de lange en moeilijke liedjes, en vond het echt beneden me om iets te zingen à la 'lichie an, lichie uut, gooi wat in m'n puut'. De vader van een vriendinnetje had een sint-maartenrap geschreven, en de hele school had die moeten leren. Ik vond het heel gaaf, en deed die heel vaak ![]() Oja, en ik mocht vroeger nooit van die harde snoepjes eten van m'n ouders, omdat die slecht voor je tanden zijn. Dus alle harde snoepjes en lollies moesten we inleveren en daar kregen we dan 10 cent ofzo voor (per snoepje). Ik vond het uiteraard belachelijk, want íedereen mocht die dingen wel eten en alléén wij thuis niet (niet eerlijk *pruil*).
||
Citaat:
![]() Ik heb er nog steeds familie, mn neefjes liepen ook wel St. Maarten ja. Dus mn vaders excuus om geen snoep in huis te hebben gaat gewoon niet op ![]() |
![]() |
|
Huhu, die quote van Bloem had ik naar taalweb gestuurd
![]() Verder, ik kan mij niet herinneren zingende kindjes voor de deur te hebben gehad, hoewel de buurvrouw wel een keer zei van "oh, ik moet snoep klaarleggen want het is Sint-Maarten" (of misschien was het een soortgelijkiets waar kindjes ook snoep krijgen). Geen idee dus eigenlijk. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb ze hier in Utrecht nog niet aan de deur gehad, maar vorig jaar woonde ik op 11 november ook nog in een heeeeeeele grote flat. Ik woon nu in Ondiep, misschien leeft het daar meer.
In Enschede deden we het altijd met de hele straat samen, superleuk. <3
|
Hier in Helmond heb ik op Sint Maarten nog nooit kinderen langs de deuren zien gaan, maar ik woon dan ook in een flat. Volgensmij gebeurt het wel in sommige gedeeltes van de stad.
Toen ik nog in Roermond woonde was er in de wijk waar ik woonde altijd een optocht met de fanfare en gingen alle kinderen met lampionnetjes mee, die optocht ging dan naar een veld waar een groot vuur werd ontstoken. Ik kan me vaag herinneren dat ik een paar keer met een lampion langs de deuren ben gegaan, maar dat kan ook vanwege driekoningen zijn geweest. Overigens is Sint Maarten natuurlijk ook mijn naamsdag en mn moeder belt me ook nog ieder jaar om me een prettige naamsdag te wensen. ![]() ![]()
||
Citaat:
en ik kom er net achter hoe erg het leeft: op woensdag geef ik zwemtraining aan zo'n 10 meiden en alle 10 gaan ze sint maarten lopen dus de training gaat niet door ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Traditioneel feest, kinderen gaan met lampjes en liedjes zingend langs de deuren en dan krijgen ze snoepgoed. Heeft te maken met die dude die zijn mantel deelde met een bedelaar. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_%28feest%29
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Meeste feesten zijn belachelijk... Uitgemelkt tot het bot. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Flora & Fauna |
'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!' Dark Psycho | 89 | 18-04-2004 21:05 |