Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Wat vind je van onderstaand idee?
Goed idee, ik zou er wel naar toe gaan! 5 29.41%
Lijkt me niks. 12 70.59%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2009, 18:46
Lump
Lump is offline
Op dit moment is er in Amerika een site waar je als student/scholier je (huiswerk)vragen kan laten beantwoorden of werkstukken kan laten maken door mensen die er verstand van hebben in ruil voor een vergoeding.

Deze site zorgt er voor dat studenten/scholieren de vragen waar ze tegenaan lopen kunnen posten. Ze geven dan aan wat ze voor het antwoord willen betalen. Vervolgens kan iemand die het antwoord weet een antwoord posten of een manier beschrijven om het probleem op te lossen. Deze antwoorden zijn dan gedeeltelijk als preview te zien. Wil je het antwoord helemaal hebben dan moet hij/zij betalen. De prijs is door de scholier/student zelf bepaald en zal mede afhankelijk zijn van de complexiteit van de vraag. De vraag om een ruwe opzet te maken van een werkstuk zal uiteraard meer kosten dan de vraag om een wiskundige vraag waar men tegenaan loopt op te lossen.

De vraag is voor iedereen zichtbaar en ook eenvoudig op te zoeken via het zoek-systeem, zodat in de toekomst andere studenten/scholieren deze antwoorden ook kunnen kopen.

Goede van de slechte antwoorden scheiden kan vrij eenvoudig via een ranking-systeem op basis van cijfers, waarmee je aan iemand zijn reputatie kan zijn hoe goed/slecht zijn antwoorden zijn. Dit maakt de beslissing om een bepaald antwoord te kopen eenvoudiger.

Ook nadat een scholier/student tevreden een antwoord heeft gekregen kan hij ook nog geld aan de site verdienen. Dit gaat vrij eenvoudig, als hij/zij een mede-scholier/student aanmeld via zijn persoonlijke link, dan krijgt hij/zij in het vervolg 5% over al het geld dat deze mede-scholier/student op de site besteedt. Hoe meer mensen je aanmeld, hoe leuker je hieraan kan verdienen.

Er zijn momenteel vergaande plannen om deze site ook in Nederland te lanceren. Zouden jullie er gebruik van gaan maken of niet? En waarom wel of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2009, 20:26
Verwijderd
Neigt naar corruptie, want je 'koopt' als het ware je antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 20:51
Lump
Lump is offline
Ja of je koopt een goede uitleg over hoe je een bepaald probleem kan oplossen of een bepaalde vraag kan beantwoorden.
Je kan het ook gebruiken als een soort bijles, dat je probeert te leren van de oplossingen/benaderingen van andere...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 20:04
Verwijderd
Sorry, maar ik denk dat er genoeg andere manieren zijn om aan die antwoorden en manieren te komen. Gratis manieren.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 19:32
Verwijderd
Als mensen een paar vragen hebben, zijn er genoeg mensen die ze daar gratis mee willen helpen. onder andere hier bij de huiswerkfora. En als mensen moeite hebben met een heel vak en ze hebben er geld voor over, nemen ze liever live bijles lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 00:42
T_ID
T_ID is offline
Zoiets lijkt me stompzinnig, want daar zou je niets van leren. Bij de toets of bij je examen faal je dan dus alsnog.
Oftewel, je betaald geld, om te kunnen falen. Hoewel het voor de makers een geniaal concept is om kinderen op die manier geld af te troggelen blijf ik het fout vinden. Los daarvan mag iedere scholier of student die daarin tuint voor mijn part direct preventief geruimd worden. Als ze zoiets niet eens inzien...
Oud 09-11-2009, 22:13
MissMusyc
Werkstukken laten maken: je verspilt je geld. Eerst is het makkelijk, je hoeft immers niets te doen. Maar later krijg je het toch weer op je bord, want je hebt geen ervaring etc...
Huiswerkvragen: waarom betalen als je het ook gewoon aan vrienden, familie of de leraar kan vragen? Of natuurlijk op huiswerkfora zoals scholieren.com.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 16:15
vosje16
vosje16 is offline
In België was er iemand die hele eindwerken schreef voor universiteitsstudenten, maar dat kostte wel in de 1000den euros. Er is daar wel een "schandaal" rond geweest, maar ik weet niet of het verboden is geweest of niet...

Zelf ben ik hier wel voor, maar dan op oplossingen aan te bieden en daar geld aan te verdienen. Zelf zou ik geen vragen posten, ik besteed daar idd liever mijn geld niet aan.

In België bestaat trouwens een site waar studenten zelfgemaakte werkstukken/opdrachten/samenvattingen kunnen posten en 5 cent krijgen elkaar keer dat deze documenten geraadpleegd worden. Voor de studenten die de documenten raadplegen is het wel gratis. Het geld komt van sponsors/reclame die toegevoegd word aan de documenten.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 16:55
Verwijderd
Triest dat er vraag is naar zoiets. Je hebt toch docenten die je kunnen helpen?!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 22:11
rick2003
rick2003 is offline
Cramster, dat is the Amerikanse website.
Reageren

Regels voor berichten