Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2009, 19:52
LW
LW is offline
Ik ben al ongeveer drie jaar aan de pil.
Ook heb ik al 3 jaar een vriend waar ik sex mee heb.
Nu vind ik mij de afgelopen weken wat aan de dikke kant, ik heb echt een buikje.
Maar goed nooit bang om zwanger te zijn, want ik was toch elke maand wel ongesteld, en daarbij slik ik de pil heel regelmatig.
Mijn buik is ook gewoon zacht ( blubberig/vet ), en als ik mijn buik intrek ben ik weer slank haha.
Maar nu spreek ik net een vriendin, en die zegt ja maar als je aan de pil bent word je zowieso elke maand ongesteld, ook als je zwanger bent.
Nu maak ik me toch een beetje druk, terwijl ik verder niks merk.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 19:56
tommie almighty
tommie almighty is offline
misschien moet je gewoon meer gaan sporten, de pil is iets van 99,9% zeker als je hem goed gebruikt
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 20:00
LW
LW is offline
Nouja aan mijn sport zou het niet liggen, maar wellicht aan mijn eet patroon dan.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 20:02
tommie almighty
tommie almighty is offline
anders kun je toch gewoon zo'n test doen? (ik heb hier geen ervaring mee en heb geen flauw idee na hoelang dat kan)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 20:06
LW
LW is offline
Volgens mij kan een test altijd wel.
Ben alleen niet zo'n held in het kopen van die dingen, zie me zelf al aan komen haha.
Maarja als het moet dan moet het.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 20:21
Pluis
Pluis is offline
vragen over zwangerschap horen op L&G, en daar gaat dit topic dus ook naartoe.

ontopic: er is een minieme kans (maar die is niet nul) dat je ondanks dat je de pil netjes gebruikt, toch zwanger raakt. De enige manier om zeker te weten of het zo is, is door een zwangerschaps test te doen.
Oud 26-11-2009, 20:22
Pluis
Pluis is offline
Oh en de titel van je topic moet iets zeggen over wat erin staat, dus ik heb je titel even wat veranderd.
Oud 26-11-2009, 20:36
LW
LW is offline
Oei sorry voor mijn fout.
Bedankt voor het verplaatsen!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 20:41
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Maar nu spreek ik net een vriendin, en die zegt ja maar als je aan de pil bent word je zowieso elke maand ongesteld, ook als je zwanger bent.
Onzin, als je zwanger bent wordt je sowieso niet ongesteld, ongeacht of je de pil slikt of niet. Gezien je zegt dat dit allemaal nog in orde is is er volgens mij geen reden om je zorgen over te maken. Als je voor jezelf nog niet zeker genoeg bent zit er inderdaad maar 1 ding op ja, een test.

En owja, zoek een sportschool
Oud 26-11-2009, 20:55
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Onzin, als je zwanger bent wordt je sowieso niet ongesteld, ongeacht of je de pil slikt of niet. Gezien je zegt dat dit allemaal nog in orde is is er volgens mij geen reden om je zorgen over te maken. Als je voor jezelf nog niet zeker genoeg bent zit er inderdaad maar 1 ding op ja, een test.

En owja, zoek een sportschool
als je de pil slikt en je wordt zwanger, dan kan je gewoon iedere maand een onttrekkingsbloeding krijgen. dat is beschreven en bewezen.
Oud 26-11-2009, 21:28
Verwijderd
en een zwangerschapstest kun je doen na de week dat je ongesteld had moeten worden.
Doe zo'n test, kost bij de kruidvat bijna niets en is zo gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 21:41
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Als je ongesteld word ben je niet zwanger. Door de pil word je idd altijd ongesteld, maar dat betekend automatisch dat je niet zwanger bent. Een eventueel bevrucht eitje word dan tijdens de ongesteldheid afgestoten.

De pil bevat hormonen die tot die ongesteldheid leiden, maar deze hormonen zorgen ook voor bij effecten; bijv stemmingswisselingen en wat dikker zijn dan normaal.

En ja; sommige dames krijgen nog wel een bloeding, maar dat is wel erg uitzonderlijk, waarsch. merk je ook wel een verschil.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Als je ongesteld word ben je niet zwanger. Door de pil word je idd altijd ongesteld, maar dat betekend automatisch dat je niet zwanger bent. Een eventueel bevrucht eitje word dan tijdens de ongesteldheid afgestoten.

De pil bevat hormonen die tot die ongesteldheid leiden, maar deze hormonen zorgen ook voor bij effecten; bijv stemmingswisselingen en wat dikker zijn dan normaal.
Niet waar, dus. Door de pil word je überhaupt niet meer ongesteld, je krijgt alleen een onttrekkingsbloeding. En dat kan ook gebeuren als je wel zwanger bent. Maar je hebt gelijk dat dat niet bijzonder vaak gebeurt.

Maargoed @ts: Als je de pil niet vergeten bent, en niet overgegeven hebt/diarree hebt gehad, kun je er vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Dan zou ik idd maar eens op je snoepen gaan letten als je geen buikje wilt
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 22:48
Martiño
Martiño is offline
Wij weten hier op het s.com forum wel beter dan dat zwangere vrouwen niet meer ongesteld worden (of verschijnselen vertonen die op ongesteldheid lijken)... Of dat de pil niet 100% is for that matter.
Oud 27-11-2009, 05:57
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Niet waar, dus. Door de pil word je überhaupt niet meer ongesteld, je krijgt alleen een onttrekkingsbloeding.
Doorgaands stop je na 3 weken voor 1 week met de pil. Doorslikken is niet bepaald gezond.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 07:44
Verwijderd
Citaat:
Doorgaands stop je na 3 weken voor 1 week met de pil. Doorslikken is niet bepaald gezond.
Doortslikken kan helemaal geen kwaad, het verhoogt alleen de kans op onschuldige-maar-lastige bijwerkingen, maar daar heeft niet iedereen last van. En als je een stopweek houdt, heb je geen echte menstruatie, maar alleen een onttrekkingsbloeding, zoals Freya al zei. Die onttrekkingsbloeding kan ook voorkomen als je zwanger bent (al gebeurt dat meestal niet).

Maargoed. Enkele feiten:
- Bij perfect gebruik is de pil 99,7 % veilig. Dat betekent: als duizend perfecte vrouwen de pil een jaar lang gebruiken, zijn aan het eind van dat jaar drie van die vrouwen toch zwanger.
- Niemand is perfect.
- Als duizend echte vrouwen de pil een jaar lang gebruiken, zijn aan het eind van dat jaar dertig van die vrouwen toch zwanger. Dat komt doordat je pillen kunt vergeten, kunt uitbraken, etc. Het komt regelmatig voor dat vrouwen niet meteen merken dat ze een pil zjin vergeten, pas als ze gaan natellen.
- Iets aankomen terwijl je aan het eind van de puberteit komt, komt meestal door een verandering in stofwisseling en niet door een zwangerschap
- Als je je zorgen maakt over een zwangerschap, is de enige manier om zekerheid te krijgen een zwangerschapstest te doen. Die zijn 5 tot 20 euro. Alle testen die in Nederland te koop zijn, zijn even betrouwbaar. Met op een internetforum vragen of je zwanger bent, schiet je niet zo veel op.

Laatst gewijzigd op 27-11-2009 om 08:18.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 08:15
Lorelei
Lorelei is offline
Ik word een beetje zielig van alle foutieve informatie die in dit topic gegeven wordt.

Maar goed, Kirsten, luister naar Freyja, Pluis en Sarah.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 08:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik word een beetje zielig van alle foutieve informatie die in dit topic gegeven wordt.

Maar goed, Kirsten, luister naar Freyja, Pluis en Sarah.
Vooral door mannen ook echt

Sarah zegt wijze dingen.
Oud 27-11-2009, 11:15
Volk
Volk is offline
Citaat:
Onzin, als je zwanger bent wordt je sowieso niet ongesteld, ongeacht of je de pil slikt of niet.
Dit is echt de grootste onzin ooit. Er zijn echt nog best veel vrouwen die heel hun zwangerschap lang nog ongesteld zijn geworden. En daardoor soms dus ook niet doorhadden dat ze zwanger waren. Dat je zodra je zwanger bent stopt met maandelijks bloeden is echt onzin en verschilt per vrouw. Graag niet zomaar van dat soort dingen roepen als je er geen verstand van hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Vooral door mannen ook echt

Sarah zegt wijze dingen.
Ja inderdaad. Want die hebben zelf ook altijd zo'n probleem met hun ongesteldheid en ontrekkingsbloedingen?

TS: zoals iedereen zegt: kans is niet groot dat je zwanger bent, maar voor je eigen gemoedsrust zou ik een test doen. Kan je ook via internet bestellen als je het eng vindt om er een te kopen in de winkel.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 12:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je kunt ook bij de dokter een zwangerschapstest laten doen geloof ik, als je het eng vindt om dat bij de apotheek of drogisterij te halen. Dan weet alleen je dokter van de test en die heeft zwijgplicht.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 13:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je kunt heel makkelijk een zwangerschapstest via internet kopen. Krijg je vaak in een blanco envelop (iets dikker met bubbeltjesplastic) met een onduidelijke afzender. Maar misschien maken je ouders de post open of krijg je vragen van: wat is dat? Dan kun je ze natuurlijk ook in een winkel (drogist/apotheek) kopen in een wildvreemde stad. Kost ongeveer 8 euro
Oud 27-11-2009, 15:35
LW
LW is offline
Hee wat veel reacties al!
Ik maak me al nergens meer druk om, ik slik de pil heel goed vergeet hem nooit.
Bedankt voor al jullie informatie.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Dan kun je ze natuurlijk ook in een winkel (drogist/apotheek) kopen in een wildvreemde stad. Kost ongeveer 8 euro
Bij het Kruidvat en de Trekpleister heb je voor vijf euro twee zwangerschapstesten.
En een verkoopmedewerker bij een drogist (daar valt het vaak het minste op; je hoeft er daar niet om te vragen) of apotheek, kijkt echt niet vreemd op als iemand een zwangerschapstest koopt, dat is daar namelijk een heel normaal product.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 22:39
Balance
Balance is offline
Precies. Ik heb 3 jaar bij het Kruidvat gewerkt en keek echt niet op als er om aambeienzalf, condooms of zwangerschapstesten werd gevraagd. Degene die het rode hoofd had stond altijd aan de andere kant van de toonbank, maar ook dat maakt een verkoper echt niet uit. Ik snapte dat heus wel. Meestal pakte ik ook automatisch een plastic zakje erbij zodat de test niet al te lang te zien was op de toonbank, maar als de verkoper dat vergeet kun je ook gewoon gelijk vragen om een tasje (of zelf mee nemen). Dat maakt de scène voor jezelf ook al minder genant (al hoeft het dus uberhaupt niet genant te zijn!)
Oud 28-11-2009, 00:55
MiBe
MiBe is offline
Wat maken mensen zich toch druk om dat soort dingen zeg, er zijn belangrijkere dingen om je druk om te maken hoor Ik zou rustig met 10 pakken condooms, 12 zwangerschapstesten en 20 morning-after-pills in een doorzichtige plastic tas door een drukke winkelstraat lopen, wat maakt het in godsnaam uit?
Oud 28-11-2009, 11:39
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
- Bij perfect gebruik is de pil 99,7 % veilig. Dat betekent: als duizend perfecte vrouwen de pil een jaar lang gebruiken, zijn aan het eind van dat jaar drie van die vrouwen toch zwanger.

- Als duizend echte vrouwen de pil een jaar lang gebruiken, zijn aan het eind van dat jaar dertig van die vrouwen toch zwanger. Dat komt doordat je pillen kunt vergeten, kunt uitbraken, etc. Het komt regelmatig voor dat vrouwen niet meteen merken dat ze een pil zjin vergeten, pas als ze gaan natellen.
Toch een kleine aanteking bij dit verhaal... Bij perfect gebruik is de pil 99,7% veilig. Dit betekend dat van de 1000 vrouwen 3 vrouwen onveilige sex hebben gehad. Zij worden niet per definitie allemaal zwanger
Zelfde geldt voor het minder perfecte gebruik, waarbij ook niet alle 30 vrouwen die onveilige sex hebben gehad zwanger raken.
Oud 28-11-2009, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Toch een kleine aanteking bij dit verhaal... Bij perfect gebruik is de pil 99,7% veilig. Dit betekend dat van de 1000 vrouwen 3 vrouwen onveilige sex hebben gehad. Zij worden niet per definitie allemaal zwanger
Zelfde geldt voor het minder perfecte gebruik, waarbij ook niet alle 30 vrouwen die onveilige sex hebben gehad zwanger raken.
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Dat zou betekenen dat die 0,3% een kans is op een pil vergeten, niet een kans op zwanger worden
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Dat zou betekenen dat die 0,3% een kans is op een pil vergeten, niet een kans op zwanger worden
Idd, volgens mij betekent het wel degelijk dat er een kans van 0,3% is dat je tóch zwanger wordt 'door de pil heen'. En dat betekent dus wel dat van de 1000 vrouwen die perfect de pil slikken er 3 zwanger worden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 16:33
Verwijderd
Ja, hoe wou je het anders meten?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 17:27
Sade
Sade is offline
Guttegut wat weten de mannen het allemaal goed in dit topic zeg

Citaat:
Ik zou rustig met 10 pakken condooms, 12 zwangerschapstesten en 20 morning-after-pills in een doorzichtige plastic tas door een drukke winkelstraat lopen, wat maakt het in godsnaam uit?
Lijkt me dan weer wat overdreven Maar oké, ben met je eens dat het onzin is dat daar nog steeds een taboe op rust.
Oud 29-11-2009, 18:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Wat maken mensen zich toch druk om dat soort dingen zeg, er zijn belangrijkere dingen om je druk om te maken hoor Ik zou rustig met 10 pakken condooms, 12 zwangerschapstesten en 20 morning-after-pills in een doorzichtige plastic tas door een drukke winkelstraat lopen, wat maakt het in godsnaam uit?
Niet heel praktisch als je in een dorp woont Dan wordt er meteen over geroddeld als je bijvoorbeeld een zwangerschapstest koopt
Oud 29-11-2009, 18:26
Juana__
Juana__ is offline
Maar die 3 op 1000 vrouwen waarbij het geen bescherming heeft, kan dit gelijk welke vrouw zijn of is dit een 'type' vrouw waarvan er 3 op 1000 van voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 20:15
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Maar die 3 op 1000 vrouwen waarbij het geen bescherming heeft, kan dit gelijk welke vrouw zijn of is dit een 'type' vrouw waarvan er 3 op 1000 van voorkomen?
er is niet een bepaald soort vrouw die bij deze berekening bedoeld wordt. Het gaat gewoon om een gemiddelde vrouw die de pil altijd netjes gebruikt en dan toch zwanger wordt.
De kans wordt uiteraard groter bij diarree, braken kort na inname van de pil e.d.
Oud 29-11-2009, 21:21
Martiño
Martiño is offline
Is het echt bij 3 op de 1000 vrouwen zo? Het zou toch wel heel toevallig zijn dat als je net op de dag dat je je pil hebt moeten uitkotsen of uitpoepen, of té onregelmatig je pil neemt, je ook nog een eisprong hebt én seks hebt?
Oud 29-11-2009, 21:53
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Is het echt bij 3 op de 1000 vrouwen zo? Het zou toch wel heel toevallig zijn dat als je net op de dag dat je je pil hebt moeten uitkotsen of uitpoepen, of té onregelmatig je pil neemt, je ook nog een eisprong hebt én seks hebt?
dat is serieus zo. Staat in al m'n studieboeken en het is uitgebreid onderzocht. Zelfs als je gesteriliseerd wordt heb je nog iets van een half promille kans dat je zwanger wordt.
Oud 29-11-2009, 22:37
Martiño
Martiño is offline
Jeetje.
Oud 29-11-2009, 22:56
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Niet heel praktisch als je in een dorp woont Dan wordt er meteen over geroddeld als je bijvoorbeeld een zwangerschapstest koopt
Ik woon (gewoonlijk, momenteel een paar maandjes niet) in een dorp en ook daar zou het me niet veel uitmaken. Als iemand er iets over zegt zeg ik gewoon dat het voor een surprise voor mijn 12-jarige zusje is, het is immers Sinterklaastijd
Oud 30-11-2009, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij gaat het zelfs ook nog om goed gebruik, dus wanneer er geen sprake is van uitkotsen/diarree etc, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 13:15
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Volgens mij gaat het zelfs ook nog om goed gebruik, dus wanneer er geen sprake is van uitkotsen/diarree etc, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
klopt, het ging over 'perfecte mensen', en perfecte mensen zijn niet ziek
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Dat hoeft natuurlijk sowieso helemaal niet op dezelfde dag. Als je een pil vergeet, krijgt een eisprong een kans. Het is niet zo dat je sowieso een eisprong hebt en als je op die dag je pil vergeet, dat je dan zwanger kunt raken. En je hoeft niet seks te hebben precies op de dag van je eisprong om zwanger te raken
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 15:33
Verwijderd
De pil kan ook zijn werking missen als je langdurig ziek bent geweest. Dat is voor jou misschien niet van toepassing, maar wel even zinnig om te zeggen misschien
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten