![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Als je ongesteld word ben je niet zwanger. Door de pil word je idd altijd ongesteld, maar dat betekend automatisch dat je niet zwanger bent. Een eventueel bevrucht eitje word dan tijdens de ongesteldheid afgestoten.
De pil bevat hormonen die tot die ongesteldheid leiden, maar deze hormonen zorgen ook voor bij effecten; bijv stemmingswisselingen en wat dikker zijn dan normaal. En ja; sommige dames krijgen nog wel een bloeding, maar dat is wel erg uitzonderlijk, waarsch. merk je ook wel een verschil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maargoed @ts: Als je de pil niet vergeten bent, en niet overgegeven hebt/diarree hebt gehad, kun je er vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Dan zou ik idd maar eens op je snoepen gaan letten als je geen buikje wilt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed. Enkele feiten: - Bij perfect gebruik is de pil 99,7 % veilig. Dat betekent: als duizend perfecte vrouwen de pil een jaar lang gebruiken, zijn aan het eind van dat jaar drie van die vrouwen toch zwanger. - Niemand is perfect. - Als duizend echte vrouwen de pil een jaar lang gebruiken, zijn aan het eind van dat jaar dertig van die vrouwen toch zwanger. Dat komt doordat je pillen kunt vergeten, kunt uitbraken, etc. Het komt regelmatig voor dat vrouwen niet meteen merken dat ze een pil zjin vergeten, pas als ze gaan natellen. - Iets aankomen terwijl je aan het eind van de puberteit komt, komt meestal door een verandering in stofwisseling en niet door een zwangerschap - Als je je zorgen maakt over een zwangerschap, is de enige manier om zekerheid te krijgen een zwangerschapstest te doen. Die zijn 5 tot 20 euro. Alle testen die in Nederland te koop zijn, zijn even betrouwbaar. Met op een internetforum vragen of je zwanger bent, schiet je niet zo veel op. Laatst gewijzigd op 27-11-2009 om 08:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Sarah zegt wijze dingen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
TS: zoals iedereen zegt: kans is niet groot dat je zwanger bent, maar voor je eigen gemoedsrust zou ik een test doen. Kan je ook via internet bestellen als je het eng vindt om er een te kopen in de winkel. |
![]() |
|
Je kunt heel makkelijk een zwangerschapstest via internet kopen. Krijg je vaak in een blanco envelop (iets dikker met bubbeltjesplastic) met een onduidelijke afzender. Maar misschien maken je ouders de post open of krijg je vragen van: wat is dat? Dan kun je ze natuurlijk ook in een winkel (drogist/apotheek) kopen in een wildvreemde stad. Kost ongeveer 8 euro
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En een verkoopmedewerker bij een drogist (daar valt het vaak het minste op; je hoeft er daar niet om te vragen) of apotheek, kijkt echt niet vreemd op als iemand een zwangerschapstest koopt, dat is daar namelijk een heel normaal product. ![]() |
![]() |
|
Precies. Ik heb 3 jaar bij het Kruidvat gewerkt en keek echt niet op als er om aambeienzalf, condooms of zwangerschapstesten werd gevraagd. Degene die het rode hoofd had stond altijd aan de andere kant van de toonbank, maar ook dat maakt een verkoper echt niet uit. Ik snapte dat heus wel. Meestal pakte ik ook automatisch een plastic zakje erbij zodat de test niet al te lang te zien was op de toonbank, maar als de verkoper dat vergeet kun je ook gewoon gelijk vragen om een tasje (of zelf mee nemen). Dat maakt de scène voor jezelf ook al minder genant (al hoeft het dus uberhaupt niet genant te zijn!)
|
Wat maken mensen zich toch druk om dat soort dingen zeg, er zijn belangrijkere dingen om je druk om te maken hoor
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Zelfde geldt voor het minder perfecte gebruik, waarbij ook niet alle 30 vrouwen die onveilige sex hebben gehad zwanger raken. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Guttegut wat weten de mannen het allemaal goed in dit topic zeg
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
De kans wordt uiteraard groter bij diarree, braken kort na inname van de pil e.d.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||