Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2009, 15:24
Verwijderd
Dag allemaal,
Ik merk van mezelf dat ik na een ongeluk (vallen met fiets, hard struikelen,, aangereden etc.) ofzo, even erna heel erg ziek word, als eht ware. Ik ga heel erg zweten en krijg het heel koud, word misselijk, krijg een bepaald soort dorst die nergens mee te vergelijken is, zie vlekken, een beetje benauwd, word lijkbleek, mijn ogen voelen alsof ze uit mijn kassen zullen vallen en mijn benen knikken zo erg dat ik vaak nauwelijks kan blijven staan. Dat is nogal lastig, vooral omdat het na bijna iedere harde val gebeurt. Het komt op zo'n twee minuten later. Hebben meer mensen dit? Want mijn vrienden hebben het niet zo erg, en schrikken elke keer als het gebeurt...
Kuskus
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 15:34
Pluis
Pluis is offline
Hallo Etmakas,
de dingen die je beschrijft klinken allemaal als de verschijnselen van een vasovagale collaps. dat is een beetje een moeilijk woord voor wat er met je lichaam gebeurt als je (bijna) flauwvalt. Het is een hele normale reflex, maar het vervelende ervan is dat hoe banger je bent dat het gebeurt, hoe groter de kans is dat het daadwerkelijk gebeurt. Die reflex krijg je als de bloeddruk in je hoofd lager wordt (bij sommige mensen bijvoorbeeld als ze te snel gaan staan of als er gewoon te weinig bloed in je lichaam zit) maar het kan ook gebeuren bij stress (dat is ook het mechanisme waardoor veel mensen flauwvallen als er bloed bij ze geprikt moet worden)
Ik zou me er iig niet te druk om proberen te maken, want het is dus absoluut niet gevaarlijk en het betekent ook niet dat je ziek bent of iets dergelijks.
Oud 28-11-2009, 15:35
Verwijderd
Ik begin dat ontzettend te shaken. Gelukkig komt het niet zo vaak voor bij mij! Ik denk wel dat het redelijk normaal is hoor. Als je schrikt krijg je een grote stoot adrenaline en daar word je niet lekker van.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 23:46
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je lichaam pompt van alles rond als er zoiets gebeurd, oa andrealine maar sure dat er meer gebeurd hoor. andrealine werkt in no time, en is zo weer weg, terwijl andere hormonen jaren nodig hebben. Daar zit veel tussen; oa wat jij hebt denk ik zo. Het is puur een reactie van het lichaam de val te compenseren, maar wellicht dat je lichaam het gewoon overdoes en dus de andere kant wat omslaat.

Ik heb vaak wel als ik hard geluid hoor zoals luchthoor oid dat m'n oren zicht dicht trekken, rood wordt, ga zweten en m'n hardslag significant toeneemt en droge keel krijg. Soort gelijke iets met wat jij hebt bij vallen; reactie van het lichaam die te ver door slaat. Maar idd zoals pluis beschreef; als je er op gaat letten blijf je er ook meer last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 15:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar Etmakas, hoe vaak heb jij een ongeluk dan, dat is toch ook niet iets wat elke maand gebeurd? Het lijkt me logisch dat je lichaam even wat rare dingen doet als je net bent gevallen, maar het lijkt me wel wat bizar als je zo vaak valt als je doet voorkomen in jouw bericht.
Oud 01-12-2009, 07:39
Verwijderd
Ik val wel onwaarschijnlijk vaak ja. Maar niet elke week ofzo hoor
En ik maakte me niet echt zorgen, ik was gewoon benieuwd hoe het kwam en of meer mensen het hadden (:
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten