Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het vooral komt omdat heel veel mensen, ik ben er één van, wat onder hun niveau presteren, vooral die eerste jaren. Zodra het dan moeilijk wordt hebben ze de vaardigheden van 'woordjes stampen' niet goed geleerd.
![]() Net als 'verwend zijn' in feite. Als je altijd bent vertroeteld en verzorgd, en je wordt op straat geschopt, dan is het even flink schrikken en zul je tijd nodig hebben om weer op te krabbelen. Ik vind reactie nummer 2 niet echt vriendelijk. Waarom moet dit zo? De originele threadstarter wil gewoon begrijpen waardoor dit komt. |
![]() |
|
Ik deed het de eerste jaren op het middelbaar ook heel goed. Later kreeg ik vaker slechte cijfers. Dit komt vooral omdat ik het schoolsysteem toen doorhad. Ik hoefde echt niet te presteren om het te halen. En als dat niet hoeft, als school geen uitdaging is en als je zelf docenten moet gaan corrigeren, tja, dan heb je er geen zin meer in natuurlijk.
|
![]() |
|
Hmm ik heb dit eigenlijk nooit gehad. Ik presteer al mijn hele leven vanaf de basisschool t/m nu in mijn 3e jaar van de universiteit redelijk constant.
In groep 2 van de basisschool kon ik een klas overslaan, maar mijn ouders wilden het niet, dus heb gewoon alle klassen doorlopen, meestal bij de beste 10% van de klas ofzo. Ik was echter nooit een leerling die niks hoefde te doen en alsnog negens en tienen haalde. Ik heb altijd netjes mijn huiswerk gemaakt, en ook nu op de universiteit probeer ik alles zo veel mogelijk bij te houden ipv alles tot het laatste moment te bewaren. Misschien heeft het geholpen dat ik na de middelbare school 2 jaar lang andere dingen gedaan heb (reizen, werken) en zodoende 2 jaar lang echt helemaal niks met studeren te maken heb gehad, maar andere ervaringen opgedaan heb, zodat ik niet al uitgeblust was tegen de tijd dat ik met studeren begon maar juist weer nieuwe energie had opgedaan?
|
Als je niet leert, leer je meer. Onderzoek heeft aangewezen dat ons onbewuste 20.000 keer beter dingen kan verwerken dan ons bewuste. Als je 24/7 met school bezig bent, dan gun je je onbewuste geen kans. Als je het rustig aan doet, regelmatig wat doet, stimuleer je je leervermogen meer.
Om het maar even over een andere boeg te gooien.
|
Ik heb het juist andersom
Cito toets Havo advies (wel naar havo-vwo klas gegaan) Daarna klas 1 en 2 havo-vwo, klas 3 havo toen vwo 4 en nu vwo 5. Terwijl ik toen heel slecht was in wiskunde enzo heb ik nu toch een exact profiel en haal ik 7s op wiskunde B en natuurkunde (stond zelfs een onvoldoende in de 3e op wiskunde en natuurkunde) En toch besteed ik niet echt meer tijd aan school... Ben wel heel saai.. nooit uitgaan, niet roken en geen alcohol... Het ligt aan het puberen als je t mij vraagt, was je zegt in de 1e post herken ik ook wel. Maar dat is vooral bij de mensen die nu inderdaad niks meer doen maar ook zich te veel aantrekken van anderen: alleen maar meegaan met de groep en vooral veel plezier. Argumenten als: "je bent maar 1x jong" Dat onafhankelijk willen zijn en altijd maar nee zeggen tegen mensen die het toch beter weten, alleen omdat dat stoer is. bang zijn om uit de groep te vallen |
![]() |
|
![]() |
In het begin maakte ik huiswerk en deed het zo als het hoorde, maar al gauw toen ik door had dat je alleen maar zesjes hoefde te halen, ben ik dat gaan doen. Proefwerk weken waren vakantie want je hoefde toch maar 2 uurtjes voor een proefwerk te leren. Huiswerk schoot er steeds meer bij in. Vanaf de 3e heb ik eigenlijk bijna niks meer gedaan. Toch gewoon makkelijk Havo gehaald. Daarna 2 jaar HBO gedaan waar ik gewoon zessen en zevens haalden. Ik vond er niks aan en nu doe ik universiteit en mijn eerste cijfers zijn 2 achten en een zeven. Dus dat is stukken beter als in mijn hele middelbare school carrière. Dus misschien ben ik gewoon een laatbloeier of ik was altijd al slim? Het verschilt gewoon heel erg per persoon hoe die zich ontwikkelen en waar ze beter in zijn.
|
Mensen worden lui, gaan uit, drinken, worden verveeld door de lesstof of denken alles al te kennen.
maar ook is het niveau in de laatste klassen moeilijker, wat je in de eerste krijgt sluit misschien nog goed aan op je basisschoolstof, daarna moet je zelf gaan bijblijven.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het grote AD(H)D topic wijntjekonijntj | 20 | 05-03-2015 19:15 | |
Psychologie |
Het grote AD(H)D topic wijntjekonijntj | 0 | 07-07-2014 11:35 | |
Lifestyle |
Het grote AD(H)D topic wijntjekonijntj | 0 | 07-07-2014 11:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Liefde & Relatie |
Het fenomeen ex. Black Sugar | 23 | 06-08-2003 00:55 | |
Flora & Fauna |
Het Nederlanse Natuurlandschap beuk | 1 | 17-01-2002 10:11 |