Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen
Bekijk resultaten poll: Wat vier jij allemaal?
Sinterklaas 24 61.54%
Kerst 31 79.49%
Oud&Nieuw 38 97.44%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2009, 16:33
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Zet in de beschrijving de heilige SOKeenheid:

S(int):
O(ud en nieuw):
K(erst):

Zet daar neer hoe je het viert, bijvoorbeeld met de familie of in de kroeg
Oud 07-12-2009, 17:53
Dingaantouwtje
S: Met mijn vader+ gezin daar en van mijn moeder en tante een kadootje.
O: Met mijn vader+ gezin daar
K: Met mijn moeder+ gezin naar familie op Terschelling (nachtje slapen en lekker eten en zo) en met mijn vader naar mijn opa en oma.
Oud 08-12-2009, 10:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
S: soms met de familie van mijn vriendje, dan weer met de familie van mijn beste vriendin. Vroeger met mijn moeder en grootouders. Dit jaar met vriendje en familie.
O: Met mijn vriendje in London.
K: Met mijn moeder en haar vrouw en mijn vriendje bij de ouders van de vrouw van mijn moeder.
Oud 08-12-2009, 10:20
Dingaantouwtje
In Londen Oud en Nieuw vieren, geweldig lijkt me dat!
Oud 08-12-2009, 11:22
Volk
Volk is offline
S: niet
O: 4 feesten afgaan en daarna misschien nog naar de stad/ander (verjaardags)feest
K: niet
Oud 08-12-2009, 11:23
Sherlock
Sherlock is offline
S: niet
O: Zeker weten van wel
K: Dit jaar niet door wintersport
Oud 08-12-2009, 12:02
Lotte^^
Lotte^^ is offline
S: dit jaar niet, omdat de dag waarop mijn familie dit viert ik in het buitenland zit
O: met mijn vriend, en misschien nog meer mensen? de stad in
K: bij de ouders van mijn vriend, die in spanje wonen.
Oud 08-12-2009, 13:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
In Londen Oud en Nieuw vieren, geweldig lijkt me dat!
Beetje saai, niemand heeft vuurwerk, er is één vuurwerkshow op the London Eye, verder niks. Maar London is wel tof en buzzing with life op die avond. Lekker overal keidronken britten in de Thames
Oud 08-12-2009, 13:43
Neko*
Neko* is offline
S: bij de Ex, omdat ik er eigenlijk niet meer onderuit kon. En dan gewoon lootjes trekken en een gedicht erbij.
O: misschien bij een vriend van me, anders gewoon eenzaam en alleen op de bank met een glas wijn.
K: kerstavond & eerste kerstdag naar de kerk. Eerste kerstdag 's avonds uit eten en tweede kerstdag thuis cadeautjes onder de boom. We halen altijd voor iedereen iets kleins (voor een euro of 5), beetje gegroeid uit een spontane actie van mijn broertje en mij.
Oud 08-12-2009, 13:55
dianaotten
dianaotten is offline
S: Op school..lootjes trekken
O: Gewoon thuis,of bij iemand anders
K: eerste en tweede kerstdag naar m'n geloof..eerste kerstdag na de middag dienst tegen 5 uur gaan we thuis ook nog onder de kerstboom doen en 2e kerstdag is bij ons geloof voor de kleinere kinderen.. en die lezen dan stukjes op ..
Oud 08-12-2009, 14:27
Hanneke
Hanneke is offline
S: Met het gezin en nog een paar, tien mensen in totaal, en dan lootjes met 5 namen erop, voor de eerste wat groots en voor de andere vier wat kleiners kopen. Suprise of gedicht voor de bovenste.
O: M'n broer is jarig de 31e, er is dus altijd veel visite, vrienden van m'n broer en familie enzo. Erg tof.
K: Niet heel uitgebreid. Eén avond uitgebreid eten wel, en verder lijkt het meer op een gewone zondag.
Oud 09-12-2009, 10:44
Verwijderd
S: met mijn moeder en met mijn schoonouders.
O: nog geen idee
K: kerstavond met mijn vader, eerste kerstdag bij schoonouders, tweede kerstdag met vrienden
Oud 09-12-2009, 10:59
Verwijderd
S: met schoonouders en op stage
O: met een zekere forumster moet ik werken op Sjiphol.
K; met schoonfamilie en thuis
Oud 09-12-2009, 20:05
Rivka
Rivka is offline
S: Altijd
O: Ja
K: Nooit.
Oud 10-12-2009, 07:54
flyaway
flyaway is offline
Chanoeka
Oud 10-12-2009, 09:12
Dingaantouwtje
Ja, dan word het de heilige SOCK-eenheid
Oud 10-12-2009, 09:57
Uice
Uice is offline
S: Pakjesavond met de familie, met veel cadeaus en veel gedichten.
O: Ergens naar een feestje ofzo. Locatie verschilt per jaar.
K: Eten bij de ouders.
Oud 10-12-2009, 10:09
Verwijderd
S: Niet
K: ook niet
O&N: gewoon ergens waar oliebollen zijn.
Oud 10-12-2009, 10:32
Dingaantouwtje
Citaat:
O&N: gewoon ergens waar oliebollen zijn.
Mwaha
Oud 10-12-2009, 13:51
ganralph
ganralph is offline
S: 2 keer met familie en met schoonfamilie
O: thuis, met vrienden (en we zitten op loopafstand van het centrum, dus wie weet, maar geen domme feesten of zo)
K: nog niet zeker. wss gewoon op bank met heel veel dvd's en een volle pens
Oud 10-12-2009, 14:22
brands
brands is offline
S: sinds een aantal jaren niet meer
O: Thuis met opa/oma erbij en oliebollen, snacks
K: 1ste bij m'n opa en oma / 2de thuis m'n vader moet werken
Oud 10-12-2009, 15:35
Verwijderd
S: Mijn zusje is 9 dus dat vieren we nog gewoon. Met surprises want niemand gelooft nog. (Op dit forum toch ook niet hoop ik?) Dit jaar was ik trouwens ziek.
O: Meestal in Arnhem, met een heleboel Kinder champagne (Ik ben 12) Nieuwjaars rolletjes, en natuurlijk OLIEBOLLEN!!!!
K: Nee. Soms een kerst dinertje. We hebben wel elk jaar en kerst boom.
Oud 10-12-2009, 16:59
Hawahaai
Hawahaai is offline
S: op mijn werk uitgebreid gevierd. verder thuis een sintfilm gekeken en elkaar 1 cadeautje gegeven
O: nog geen idee
K: 1e kerstdag bij mijn ouders, 2e kerstdag bij schoonouders (komt neer op brunchen, spelletjes doen / boek lezen / puzzelen, samen koken en eten, film kijken. oja, en eerste kerstdag 's ochtends naar de kerk)
Oud 10-12-2009, 21:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sinterklaas vieren we niet echt. We hebben gegourmet met mijn schoonouders en kregen allemaal een kadootje.

Kerst vieren we wel. Kerstavond bij m'n moeder met m'n vriend en m'n broertje en z'n vriendin, met kadootjes en kerstnachtdienst en kerstdiner. Eerste kerstdag bij m'n schoonouders met iets tussen een lunch en diner in omdat m'n schoonzusje aan het eind van de middag de trein in moet naar Oostenrijk. Tweede kerstdag eten we bij m'n oom en tante met m'n broertje en z'n vriendin en m'n neven en nichtjes, heel tof

Oud en nieuw weet ik nog niet, misschien bij familie of vrienden ofzo.
Oud 11-12-2009, 11:13
Dingaantouwtje
Daantje heeft geen respect voor de heilige SOKeenheid. OP DE BRANDSTAPEL!
Oud 11-12-2009, 16:22
MTpower
MTpower is offline
Vieren is een groot woord, maar met kerst en oud&nieuw maken we het altijd wel gezellig. Sinterklaas sla ik al een jaar of 10 over
Oud 11-12-2009, 16:37
Martiño
Martiño is offline
Sinterklaas: met moeder, met vader en stiefmoeder, en nog een keer met schoonbroer
Oudjaar: met een paar vrienden, nothing fancy, gewoon eten en gezellig hebben
Kerst: kerstavond bijkomen van school en werken, eerste kerstdag moeder, tweede kerstdag vader en stiefmoeder, daarna naar oma (die is dan jarig). Het klinkt een beetje lullig, maar soms is het handig dat mijn schoonouders in het buitenland wonen, anders moesten we daar ook nog naar toe.
Oud 11-12-2009, 23:26
Tink*
Tink* is offline
Sinterklaas: bij mijn ouders niet, met vrienden en andere vrienden en een groepje kennissen (dus 3x)
Kerst: bij mijn ouders, wellicht met nog meer familie. Lekker eten, misschien gourmetten nog geen idee. En saai op de bank zitten kerstfilms kijken.
Oud en nieuw: met vrienden gezellig bij iemand thuis en daarna in de stad
Oud 12-12-2009, 11:15
Xantalien
Xantalien is offline
Sinterklaas: Dat vieren wij eigenlijk niet echt meer. Wij zijn met z'n drietjes, en iedereen krijgt een ingepakte luxe chocolade letter.
Oud&Nieuw: VEEL VUURWERK. Met z'n drietjes. Af en toe zijn er vrienden van mijn ouders bij.Onze hond hapt altijd naar vuurwerk maar vorig jaar kreeg hij wel een tik op zijn snoet. Hij hapte in een sterretje. Maargoed. Hij vind het nog wel leuk om naar te kijken. Wij kopen altijd voor ruim 200 euro aan vuurwerk...
Kerst: Dit vieren wij altijd groots! Een mooie kerstboom staat in de woonkamer en drie weken van te voren liggen er veel pakjes onder! Ik maak altijd een verlanglijstje, en dan gaat mn moeder de stad in. Hihi, is altijd heel gezellig. Vanmiddag ga ik cadeaus voor mn pa en ma kopen.

Al met al, een gezellige tijd.
Oud 12-12-2009, 11:16
Verwijderd
S(int): Met mijn familie, bij iemand thuis. We trekken lootjes, maken een surprise en schrijven een gedicht voor degene die je getrokken hebt.
O(ud en nieuw): Met vrienden, bij iemand thuis en/of op het strand.
K(erst): Met de familie van mijn vriend (eten + cadeautjes) en op eerste of tweede kerstdag gaan we bij mijn ouders eten. Bij mijn schoonfamilie trekken we lootjes, je koopt een cadeautje/cadeautjes voor degene die je getrokken hebt en ieder gezin koopt een cadeautje voor de (klein)kinderen. En als de cadeautjes zijn uitgepakt, gaan we met elkaar eten, meestal gourmetten omdat mijn neefje en nichtjes dat zo leuk vinden.
Oud 12-12-2009, 18:11
Balance
Balance is offline
Sinterklaas vier ik niet. Dat vind ik alleen leuk met kinderen erbij.

Kerst vier ik elk jaar met het gezin + aanhang in een huisje in Nederland. Mijn ouders gaan altijd een week en iedereen is vrij om bij hen in te trekken en weer weg te gaan wanneer men wil. Meestal komen mijn oma, tante en neefje ergens die dagen ook langs.

Oud en Nieuw vier ik meestal bij mijn ouders. Na afloop gaan we dan altijd met de gehele straat bij één iemand thuis zitten tot een uurtje of 3. Ik heb het ook wel eens bij vrienden gevierd, maar dat werd me veel te baldadig.
Oud 12-12-2009, 22:46
Verwijderd
S(int): niet
O(ud en nieuw): Thuis! met vriend
K(erst): 23ste - pakjes & eten & snacks en avond gezellig bij mijn ouders met vriend en &zusjes+aanhang
24ste - kerstavond met vriend lekker thuis!
25ste - pakjes & eten bij zijn ouders
27ste - verlate tweede kerstdag brunch bij ouders met andere kenissen

Druk hoor
Oud 13-12-2009, 11:25
KIET
KIET is offline
S: Dit jaar kennelijk niet meer
K: Soms. Het ene jaar willen mijn ouders nog wel een kerstdiner houden of gaan we naar mijn oma, het andere niet. Maar het één en ander is afhankelijk van of mijn moeder moet werken (bejaardenzorg). Verder doe ik er nooit echt iets mee.
O: Voorgaande jaren was altijd bij mijn ouders thuis met m'n broertjes en meestal mijn oma. Een enkele keer zonder mijn moeder als ze en avond-/nachtdienst moest draaien. Dit jaar overweeg ik naar vrienden in Breda te gaan.
Oud 13-12-2009, 13:36
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
S: lootjes trekken. 2 per persoon. diegene koopt cadeautje en doet daar een leuk gedicht bij. verder kopen mijn ouders dan nog wat kleinigheidjes eromheen ;D heel gezellig ook!
O: Gezellig thuis.. achter tv cabaretiers kijken e.d. met lekkere hapjes en met gezin. misschien dit jaar zelfs samen met Batave =3
K: weer met gezin gewoon gezellig met z;n allen thuis uitgebreid amateur 3 gangen diner gemaakt door moeder haha.
geen cadeautjes verder .. die hebben we met de sint al gehad en verder een paar dagen een kerstboompje ;D
Oud 15-12-2009, 10:14
Verwijderd
S: niet echt gevierd, behalve dan in mijn dramalessen een beetje leuk Sinterklaasspelletjes gedaan en pepernoten gestrooid. En bij de Albert Heijn zwarte piet gespeeld. Verder doe ik met mijn zusjes en beste vriend cadeautjes, maar dat is meer...
K: ... geworden, omdat we het nu nog steeds moeten vieren. Verder ga ik op kerstavond meelopen met de fakkeloptocht voor de vrede door het centrum van Tilburg. Dat is altijd heel erg leuk, omdat je er veel bekenden tegenkomt, omdat je toch het idee hebt dat kerst niet alleen maar een freetfestijn is (hoewel de warme chocomel en worstenbroodjes heel erg welkom zijn na zo'n koude wandeling), omdat het voor een goed doel is en omdat al die fakkels door de Tilburgse straten een heel mooi gezicht zijn.
Op eerste kerstdag gaan we het geloof ik met vrienden van mijn ouders vieren; samen eten en dan waarschijnlijk poolen in de stad.
Tweede kerstdag komt mijn oma, dat is helaas meer omdat het maar weer eens moet (hoewel ze het zelf ook niet fantastisch vindt, maar goed)... Samen eten, en 's avonds naar een toneelvoorstelling van m'n zusje.
O: met vrienden bij mij thuis. Oudjaar vullen we dan met weerwolven en veel drank, nieuwjaar met vuurwerk, dansen op het (dan niet, maar normaal heel erg drukke) kruispunt, nog meer dansen binnen en wederom heel veel drank (en champagne natuurlijk). Dan misschien nog naar de stad, maar meestal komt dat er niet van.
Oud 15-12-2009, 10:27
Arachnia
Arachnia is offline
S(int): Nooit gevierd.
O(ud & Nieuw): Met een welgemeend 'gelukkig nieuwjaar' tegen de dichtsbijzijnde persoon.
K(erst): Nooit gevierd.
Oud 18-12-2009, 16:40
Cathelijne
Cathelijne is offline
S: Niet meer, maar soms nog wel voor de grap 'schoen zetten'.
O: Met gluhwijn, film, wat familie, oliebollen, vuurwerk bekijken etc.
K: Naar de kerk, uitgebreid eten en een klein groepje familie op bezoek!
Advertentie

Regels voor berichten