Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2010, 14:52
geheimpje
geheimpje is offline
Het is een lange tijd geleden, maar bij toeval pakte ik net een pakje sultana uit de kast. Ik had trek in iets lekkers en omdat ik al zo lang geen sultana meer op heb pakte ik het juist. Bij de eerste hap kreeg ik opeens weer een herinnering binnen van de basisschool. Ik kreeg altijd een plakje ontbijtkoek of een liga mee, en heel soms een sultana. Wat een feest was dat, in de pauze op het schoolplein erachter komen dat je iets 'lekkerders' mee had gekregen dan normaal.

Nu heb ik dit wel vaker bij bepaald eten. Ik ben benieuwd of jullie ook herinneringen koppelen aan eten? Zo ja, laat ze horen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2010, 14:55
surimeid
surimeid is offline
nou bij drilpuddung,
mijn tante maakte dat altijd maar ze is overleden sindsdien nooit meer drilpudding gehad..
Oud 22-01-2010, 15:12
Thinus
Thinus is offline
extran doet mij denken aan koninginnendag toen ik klein was en we hadden spelletjesdag op het voetbalveld dronk ik dat altijd met liters.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:55
Batave
Batave is offline
AA doet mij denken aan den tijde dat ik nog bij ene korfbalclub gezeteld zat()
Oud 22-01-2010, 16:10
dennis018
dennis018 is offline
''shakte it hot'' (= patat met hete kruiden) doet me denken aan de tijd dat ik het geld wat eigenlijk voor de bsasisschool was om ''over te blijven'' (=tussen de middag op school eten ipv thuis) gebruikte om een shake it hot te halen bij de snackbar en daar rond te hangen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 16:13
Arachnia
Arachnia is offline
Flinke zak Tum-Tum van de kruidvat doet me denken aan de 3x dat ik naar Zweden ben geweest.
En het eerste wat ik me herinner, is dat ik teveel op had op de laatse dag van de vakantie voordat we terug moesten.
Oud 24-01-2010, 15:09
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
jaaa, food-memories
ik denk bij de combinatie vitabiskoeken en fruitsap aan de tekenacademie, dat was wat ik altijd meenam toen
en fruitpap brings me back to the good-old-days na schooltijd dat mijn oma voor mij fruitpap maakte, ook al was ik al jaaaaaaren geen baby meer mijn lievelingseten in de lagere school
hmm, wat nog? echte goede paté! met zo'n zoet sausje of confituurtje - vakantie in Frankrijk! heerlijk!
van die flessen oasis-limonade is ook zoiets van vakantie in Frankrijk, maar die associeer ik dan ook weer met wagenziekte, dusss niet zo lekker.
voor de rest schiet me zo niks te binnen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 15:16
Batave
Batave is offline
Oh, en die twister fries van de burger king doen mij altijd denken aan de eerste keer dat ik echt met mijn huidige vriendin sprak
Oud 24-01-2010, 15:18
Arachnia
Arachnia is offline
Gatenkaas.
Dat kreeg ik altijd mee naar school toen ik in groep 5 ofzo zat.
Oud 24-01-2010, 15:18
blauw engeltje
ohja, frietjes van quick doen me aan m'n eerste jaar unief denken. elke donderdag gingen we toen in de quick eten, en dat jaar ben ik zeven kilo bijgekomen ofzo

... quick
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 10:00
Jacc
Jacc is offline
Pizza doet met altijd denken aan me vriendin, die is namelijk ook rond

Mvg Jacco,

*knip*

Laatst gewijzigd op 25-01-2010 om 13:06. Reden: reclame
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 10:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:

Mvg Jacco,

*knip*

Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 12:24
Batave
Batave is offline
Citaat:

Mvg Jacco,

*knip*
held

Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 14:15
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vers stokbrood met St Moret doet me denken aan vakantie in Frankrijk, koude worstenbroodjes horen bij uitstapjes (die gaf mijn moeder me altijd mee, jummie!) en chocolate chip cookies doen me denken aan de vakantie in Californie
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 14:38
Verwijderd
Grappig topic.

Ik heb lang films met eten geassocieerd. Dat was dan vaak het eten dat ik at tijdens het eerste keer zien van de film. Zo dacht ik bij Moulin Rouge aan strooigoed en bij Naked aan worteltjes.
Dat is er nu wel een beetje vanaf.

Verder heb ik vroeger vaak gehad dat ik een hele tijd iets niet meer kon eten omdat ik bij de gedachte eraan al misselijk werd. Dat kwam dan doordat ik er ooit te veel van gegeten had of dat ik net die avond ook ziek werd. Roti heb ik jaren niet gelust. Escargots ook niet. Stroopwafels, cake... en zo nog wel meer.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 20:02
JustADreamer
JustADreamer is offline
Rijstebrij! Dat maakte m'n moeder altijd klaar, en sinds ze overleden is bijna niet meer gegeten. En áls ik het dan ergens tegenkom dan eet ik het met kilo's tegelijk. Laatste keer was in een klooster tijdens een trip met de middelbare school, er waren maar 2 mensen die rijstebrij lusten en toch was de schaal leeg. Ik zal vol, niet normaal
Oud 27-01-2010, 14:02
dennis018
dennis018 is offline
Een soort koala koekjes met een laagje chocolade doet me denken aan de geboorte van mn zusje, toen had mn ma een mand met kleine cadeautjes voor me gekocht om elke dag iets uit te pakken en het 1e wat ik toen kreeg was een zakje van die koekjes

Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 14:56
Calyx
Calyx is offline
Ahw dat vind ik lief Dennis
Oud 27-01-2010, 18:33
blauw engeltje
Citaat:
Ahw dat vind ik lief Dennis
<3
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 01:21
Verwijderd
Citaat:
Een soort koala koekjes met een laagje chocolade doet me denken aan de geboorte van mn zusje, toen had mn ma een mand met kleine cadeautjes voor me gekocht om elke dag iets uit te pakken en het 1e wat ik toen kreeg was een zakje van die koekjes

[afbeelding]
Wow, ik kreeg dat ook!
Niet de koalabeerkoekjes maar wel de cadeautjes in een mand. voor iedere dag één.
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die da took kreeg
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 09:13
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Wow, ik kreeg dat ook!
Niet de koalabeerkoekjes maar wel de cadeautjes in een mand. voor iedere dag één.
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die da took kreeg
jij bnet ook de 1e van wie ik hoor dat die dat kreeg ik ben het later ook van plan te doen bij mijn kinderen wanneer ik die krijg.. vind het een leuk iets
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 01:16
flyaway
flyaway is offline
Suikerpinda's smaken naar de Efteling, omdat mijn vader me die had meegegeven toen we daar met school heen gingen. Dat was de eerste keer dat ik dat at.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 01:54
citrus
citrus is offline
van die gekleurde gepofte rijst dingetjes! dat doet me echt een vroeger denken, dat had mn oma altijd in huis
nu vind ik t maar smerige dingen.. weet je waar ik ook herinneringen bij krijg, bij geuren hebben jullie dat ook?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 08:49
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Suikerpinda's smaken naar de Efteling, omdat mijn vader me die had meegegeven toen we daar met school heen gingen. Dat was de eerste keer dat ik dat at.
doetmij denken aan parijs, toen at ik dat voor het eerst - ze verkocten het vrijwel op iedere straateok
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 10:14
Verwijderd
Citaat:
van die gekleurde gepofte rijst dingetjes! dat doet me echt een vroeger denken, dat had mn oma altijd in huis
nu vind ik t maar smerige dingen.. weet je waar ik ook herinneringen bij krijg, bij geuren hebben jullie dat ook?

Volgens mij is het bewezen dat geuren het sterkst herinneringen oproepen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2010, 11:01
geheimpje
geheimpje is offline
Ik heb in de zomer 3 maanden in het buitenland gewoond, naast een pizzeria. Dit betekende dat ik met regelmaat daar een pizza ophaalde om thuis lekker op te gaan eten Het was mijn plan om alle pizza's te proberen, maar dat is uiteindelijk niet gelukt. De eerste pizza die ik er kocht was een hawaii, en alle keren daarop bleef ik bij de hawaii. Wat was die heerlijk Elke keer als ik er nu 1 hier in NL eet, valt het ontzettend tegen en verlang ik zo naar die andere...

Wat ook grappig is, is dat ik als kind mezelf heb aangepraat geen oranje dingen te eten. Dit ging dan over al het voedsel wat oranje was. Fruit, groenten, koekjes met oranje erop, oranjetompouce, oranje zuurtjes, oranje winegums. Werkelijk alles. Hoe ik hierbij kwam weet ik niet, en mijn ouders weten het ook niet maar ik at werkelijk niks oranje's. Tegenwoordig eet ik zo nu en dan toch wat oranje's. Ben gek op sinaasappels/mandarijnen maar de oranje snoepjes/koekjes zal je mij niet snel zien eten.
Kennen meer mensen dit? haha.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 12:24
Verwijderd
Nibbits en cassis = oma
gepofte rijstdingetjes = toen we in de tweede een keer na schooltijd bij iemand uit ons groepje in de keuken zaten met een enorme slakom vol gepofte rijstdingetjes.
gekookte andijvie = co-schappen in het 4e jaar van mijn studie, ik at vaak warm in de ziekenhuiskantine en dit stond vaak op het menu
melk met peper = kamperen in Frankrijk, waar ik elke dag een beker vieze langhoudbare melk moest drinken, waar ik peper in deed zodat ik er minder van proefde

ik heb vast veeeeel meer associaties, maar daar kom ik zo gauw niet op.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 12:34
Verwijderd
Wafels doen me denken aan een schoolreisje naar Brussel, toen een vriend van me in heel krom engels 'wan waffel plies' bestelde . En Russische suikerkoekjes en appeltulbandjes doen me aan mijn oma denken, omdat ze die zo goed kan maken/kopen . Bovendien maakt mijn andere oma de allerbeste zalm klaar!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Nibbits en cassis = oma
gepofte rijstdingetjes = toen we in de tweede een keer na schooltijd bij iemand uit ons groepje in de keuken zaten met een enorme slakom vol gepofte rijstdingetjes.
gekookte andijvie = co-schappen in het 4e jaar van mijn studie, ik at vaak warm in de ziekenhuiskantine en dit stond vaak op het menu
melk met peper = kamperen in Frankrijk, waar ik elke dag een beker vieze langhoudbare melk moest drinken, waar ik peper in deed zodat ik er minder van proefde

ik heb vast veeeeel meer associaties, maar daar kom ik zo gauw niet op.
Peper in de melk?
Ik vind houdbare melk juist superlekker!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Peper in de melk?
Ik vind houdbare melk juist superlekker!
oh ik niet brrr en ja peper, en dan heel veel, dan proef je minder
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 18:44
drukknoopje
drukknoopje is offline
rijstepap met worst en karbonade's: oud en nieuw bij opa en oma
bruinebonenfilosoof: jarig zijn
m&m's: een vriendinnetje
Oud 02-02-2010, 19:04
Jajalalala
Jajalalala is offline
fernandes doet me denken aan suriname <3 <3 en een heel goede vriendin
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 07:23
House_sexy
House_sexy is offline
Caiparinha in Brazilie... met het mooie weertje, de mooie omgeving en echte vakantiesfeer was het zo lekker! Nu bestel ik het altijd wanneer ik eens cocktails drink, toch anders

Bij Liga milkbreak denk ik altijd aan mijn basisschool periode; dan at ik eerst dat koekje op, en dan pas het 'lekkere, witte midden'. Nu eet ik het bijna nooit meer, maar als ik het eet, weet ik nooit waarom ik het zooooo lekker vond haha.

En biefstuk doet mij denken aan de periode dat mijn ouders uit elkaar gingen; mn vader kon niet koken, en probeerde ( heel schattig ) dan toch iets te maken; hij zette het gas zoooo hard dat de hele keuken blauw stond van de rook bij het biefstuk bakken. We aten dan ook altijd biefstuk met mijn pa, die dan zo trots als een pauw was dat hij medium was
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 09:38
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
nu ik me die dingen voorstel herriner ik me carnaval op mijn basisschool. daar kregen we altijd een zak met snoep en daar zaten ook van die dingen in. ik vond ze altijd het minst lekker van alles in die zak, maar toch at ik ze op!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 10:47
vlinderrr92
vlinderrr92 is offline
caramac doet me denken aan toen ik klein was. Toen kreeg ik vaak zo'n reepje van mijn vader.
De wasa sandwiches aan schoolreisjes, die gaf mijn moeder altijd mee.
En.. de perziksnoepjes (weet niet hoe ze heten?) aan vakantie!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 10:54
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Mars: Mijn zus en ik kregen vroeger altijd een mars als we bij opa en oma waren geweest. Als we dan weggingen, kwam opa aan met twee marsen, een voor mijn zus en een voor mij.

Pannenkoek: dan denk ik altijd aan mijn basisschool-tijd, samen met m'n zus en moeder tussen de middag pannenkoeken eten.

Oreo: vakantie in Amerika, waar we elke avond oreo's aten. (die bestonden toen nog niet in Nederland)
Reageren

Regels voor berichten