Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2010, 19:57
timmy007
timmy007 is offline
hey ik ben een jongen van 14 en mn borstbeen steekt als je van vooren kijkt aan de linkerkant best wel erg ui dus aan de linkerkant van mn middenrif steekt mn borst naar voren
is dit normaal? en gaat het vanzelf over?

Alvast bedank grts. timmy

Laatst gewijzigd op 19-01-2010 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 21:17
JJoosje
JJoosje is offline
Ik heb dat al vanaf ik me kan herinneren, alleen nu valt het meer op. Mijn moeder heeft het ook, misschien zit het bij jou ook in de familie?
Oud 07-01-2010, 21:29
Pluis
Pluis is offline
Ik heb de topictitel even veranderd, het is hier namelijk de bedoeling dat de titel wat zegt over de inhoud (anders krijg je heel veel topics met Hey en 'help" als titel)
Oud 08-01-2010, 09:31
ganralph
ganralph is offline
is het echt van het ene op het andere moment aanzienlijk dikker geworden? (dus in een paar uur/dagen, of is het geleidelijk gegroeid, en valt het je nu pas op?)

en ben je ergens opgevallen of heb je op een andere manier flinke druk op die plek gehad?

doet het pijn als je er op drukt? en is het borstbeen echt dikker, of is het bijv. naar voren geschoven?
Oud 10-01-2010, 22:07
timmy007
timmy007 is offline
het was ineens ik werd wakker en ik zag het,
en het is voorderest niet erger of groter geworden
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 13:56
RupertTM
RupertTM is offline
Ik heb een tijdje terug iets vergelijkends gehad met mijn rechter sleutelbeen. Ik was aan het trainen in de sportschool, gewichtheffen zoals op televisie. Dan til je het gewicht van de grond en laat je het eventjes rusten op je schouders. Maar die spande ik niet genoeg aan waardoor het metaal van intotaal 70 kilo mijn sleutelbeen aantikte. Niet hard maar wel behoorlijk voelbaar. Toen ik daarna in de spiegel keek zag ik dat het betreffende sleutelbeen beter zichtbaar is dan het andere. Is nog steeds zo. Of het viel voor die tijd niet op, heb er toen pas echt goed op gelet.

Wellicht dat hij bij ook door iets dergelijks komt
Oud 12-01-2010, 19:54
This.is.Emm.
This.is.Emm. is offline
bij mij steekt links mijn onderste rib een stukje uit, maar ik heb er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 19:05
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
hey ik ben een jongen van 14 en sinds een week is mn boorstbeen aan de linkerkant vooraf gezien dikker dus aan de linkerkant van mn middenrif steekt mn borst naar voren
is dit normaal? en gaat het vanzelf over?

Alvast bedank grts. timmy
niks ergs aan. heeft te maken met de groei. ene kant van je lichaam is waarschijnlijk wat sterker ontwikkelt dan de andere kant van je lichaam. trekt vanzelf bij. (heb het zelf ook en er is niets ergs aan. komt gewoon omdat je in de groei bent. misschien was het al wel een tijdje langzaam aan het verschillen maar had je het toen gewoon nog niet door omdat het verschil niet erg groot was en zag je het nu toevallig wel.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten