Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2009, 18:03
Elite!
Elite! is offline
Ik ben een jongen van 18 en wil al een tijdje echt uit met een meisje. Ik ben niet te verlegen om haar mee uit te vragen, want dat heb ik al een keer gedaan. Ik vroeg haar mee uit naar de film en ze zij oke, maar als vrienden....

Wil dit nu meteen zeggen dat ze me alleen als vriend wilt? of er misschien nog niet aan toe is of zo?

Ik wil heel duidelijk, maar toch niet direct zeggen dat ik van haar hou en verkering met haar wil. Ik wil gewoon een keer uitgaan en dat we beide weten dat dit is, omdat ik graag bij haar wil zijn en haar vriendje wil worden.

We hebben veel contact op msn, op school en we hebben ook telefoonnummers uitgewisseld. Zijn er misschien vrouwen/meiden die mij kunnen vertellen hoe je dit het beste kan benaderen? Ik weet het namelijk even niet meer en wil niet lomp overkomen
Oud 02-12-2009, 18:09
zoef de haas
zoef de haas is offline
Op het moment dat ze specifiek zegt, "maar als vrienden" kun je meer dan dat dus ook wel vergeten.
Oud 02-12-2009, 20:52
Verwijderd
Zelfs ik met mijn XY-constructie snap de hint 'maar alleen als vrienden'. Hoeveel duidelijker kan het zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Op het moment dat ze specifiek zegt, "maar als vrienden" kun je meer dan dat dus ook wel vergeten.
Dit. Sorry, verkeerde ladder.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 21:28
Elite!
Elite! is offline
Het is nooit alleen als vrienden geweest, ze wilde naar de film als vrienden. Ik vraag me af of ik erachter kan komen of zij iets voor mij voelt. Ik heb namelijk wel het gevoel dat er meer inzit dan nu het geval is...
Oud 02-12-2009, 21:39
Verwijderd
maar ze zegt vrij duidelijk dat dat niet zo is...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 00:01
Juana__
Juana__ is offline
Dit 'als vrienden' wordt normaalgezien inderdaad gebruikt als een meisje niet meer wil van jou dan vriendschap. Maar
ik heb dit ook al gebruikt (maar ik wil je geen valse hoop geven) toen ik een jongen wel leuk en interessant vond maar toen ik geen relatie wou hebben. Uitgaan en zoenen ermee vond ik wel leuk, maar ik had gewoon te veel andere dingen aan mijn hoofd om een relatie te willen hebben op dat moment.

Maar als jij dat meisje duidelijk hebt uitgevraagt, zal zij wel begrijpen dat je interesse hebt in haar, en zal zij haar bedoelingen wel duidelijk maken. Als jullie uitgaan en er niets gebeurt, er geen geflirt ofzo van haar kant komt etc., dan kan je ervan uitgaan dat haar 'als vrienden' echt 'als vrienden' is.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 08:36
Kaa
Kaa is offline
Ik denk dat de reden waarom ze op dit moment vrienden wil zijn en niet meer er weinig toe doet. Als ze op dit moment iets anders had gewild had ze dat niet zo snel specifiek gezegd. En mocht het toch nog zo zijn, dan zal ze dat later op n moment dat het haar wel uitkomt/wanneer ze het wel durft/wil vanzelf wel doen.
Ik zou niks forceren of haar koste wat het kost overdonderen met jouw gevoelens als je min of meer weet dat ze (op dit moment) niet gewenst zijn, daar loop je enkel het risico mee dat ze nog harder wegrent en de vriendschap ook op de klippen loopt. Je kan dr hooguit n keer vragen waarom ze alleen vrienden zou willen zijn (hoewel dit natuurlijk wel zwaar suggereert dat jij wat anders wilt...dus ook dat is n risico)
Oud 03-12-2009, 08:41
Verwijderd
"Wil je met me uit?" is al een duidelijke, maar indirecte manier om te zeggen dat je iemand aantrekkelijk vindt. En "Ja, maar alleen als vrienden" is al een duidelijke, maar indirecte manier om te zeggen dat je iemand wel aardig vindt maar niet aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 09:04
stout!
stout! is offline
Liefde maakt doof..
Oud 03-12-2009, 20:22
LoorAn
LoorAn is offline
Wat jammer om te zeggen dat dit zeer waarschijnlijk een meisje is die niet meer in je ziet dan een vriend.
Ik heb laatst een stuk gelezen over een stof die mensen aanmaken dat tot verliefdheid lijdt. Deze stof maken mensen aan als ze schrikken en als ze ongebruikelijk lang in de ogen worden gekeken.
Kijk dus als je praat heel lang en diep in haar ogen zonder omlaag of opzij te kijken. Hierdoor krijgen mensen speciale gevoelens in hun buik, en wordt er dus een hormoon aangemaakt dat aanwezig is bij verliefdheid.

Misschien eens uitproberen?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 20:25
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Wat jammer om te zeggen dat dit zeer waarschijnlijk een meisje is die niet meer in je ziet dan een vriend.
Ik heb laatst een stuk gelezen over een stof die mensen aanmaken dat tot verliefdheid lijdt. Deze stof maken mensen aan als ze schrikken en als ze ongebruikelijk lang in de ogen worden gekeken.
Kijk dus als je praat heel lang en diep in haar ogen zonder omlaag of opzij te kijken. Hierdoor krijgen mensen speciale gevoelens in hun buik, en wordt er dus een hormoon aangemaakt dat aanwezig is bij verliefdheid.

Misschien eens uitproberen?
Ja, dan ga je zeggen 'wat een engerd, waarom kijkt hij zo naar mij?' (je zei toch ook dat je die stof maakt als je schrikt hehe)

Als iemand in mijn ogen wil kijken van wie ik niet in de ogen wil kijken zal ik mijn hoofd wegdraaien of beginnen prutsen met iets/mijn handen en daarom mijn ogen richten.

Niet proberen... zij weet wat je bedoelingen zijn... als zij meer wilt, zal ze het wel laten merken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 13:06
Elite!
Elite! is offline
Bedankt voor alle reacties! Ik wacht wel op een teken van haar kant
Reageren

Regels voor berichten