Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2010, 13:36
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik kan maar niet aan mijn huiswerk beginnen. Ik heb nog heel veel te doen en het lukt me niet om mijn hoofd ernaar te zetten. Dan ga ik liever op de computer of naar de stad.
Ik ben al blijven zitten, en wil dit jaar liever niet opnieuw overdoen.
In mijn hoofd zitten allemaal plannen, dat ik morgen écht ga werken. Het komt maar niet van de grond. Ik blijf maar uitstellen.
Wie heeft dit of gehad, en wat kan ik ertegen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2010, 18:21
Verwijderd
Oefening baart kunst
Met citaat reageren
Oud 01-01-2010, 18:56
Verwijderd
Dat heb ik ook weleens. Maar bedenk eens wat de consequenties kunnen zijn als je niets doet. Je gaat achterlopen, waardoor je nóg meer moet doen of haalt onvoldoendes waardoor je slecht je eindexamens in gaat (waarbij er ook kans is dat je die niet haalt). Ik weet niet of je dit jaar eindexamen doet, maar denk anders aan die leuke studie waar je dan eindelijk aan kunt beginnen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 21:36
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Mijn studie waar ik aan wil beginnen is muziek, daar besteed ik ook heel veel tijd aan. stomme school
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 21:41
Verwijderd
Je moet gewoon ergens beginnen. Niet denken 'ooh ik moert nog van duizend weken inhalen' maar gewoon beginnen met wat je morgen af moet hebben. Schrijf je huiswerk in je agenda zodat je een beetje overzicht houdt.
Voor de meeste mensen werkt het om te beginnen met een leuk vak, dan de stomme vakken te doen en op het laatst weer een leuk vak.
En tja, verder is het toch vooral een kwestie van het gewoon dóen en je eroverheen zetten dat het misschien niet altijd leuk en makkelijk is. Eerst een uur huiswerk maken, dan pas naar de stad. Het went vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 15:47
Geel
Geel is offline
Dit heb ik ook vaak en ik denk dat je het beste kunt doen wat Sarah zegt. Gewoon ergens beginnen. Denk aan 'huiswerk' en het eerste vak dat in je opkomt moet je aan beginnen.

Voor de rest kun je er echt niet veel aan doen. Het ligt aan je instelling en die moet je proberen te veranderen. Denk aan de gevolgen die dit gedrag voor je zal hebben en probeer jezelf te overtuigen en te overhalen om huiswerk te gaan maken.
Oud 05-01-2010, 13:59
Daboman
Daboman is offline
Maak eens een goede planning en houdt je er ook aan. Desnoods neem je dat computeren of uitgaan in de stad ook mee in je planning. Huiswerk begint met een opgeruimd bureau en een goede planning. Dat nodigt al veel meer uit om echt te beginnen. Wat ook helpt is om je huiswerk op een vast moment te maken. Bijvoorbeeld altijd na het eten, ik noem maar wat.
Oud 06-01-2010, 18:15
rugrat91
rugrat91 is offline
ik heb deze soort probleem.Je moet gewoon eraan denken dat als je niet leer of geen huiswerk maak zal je het in de toekomst kosten(geen diploma)Je hoeft niet tienen te halen,maar een zes naar boven is goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten