Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2009, 13:55
stefan5655
stefan5655 is offline
Hallo Ik heb een vraag want een vriend van me die is 21 en gaat opzichzelf wonen is er een mogelijkheid als mijn ouders het goed vinden dat ik daar ook bij kan wonen als ik gewoon werk en naar school ga?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2009, 14:20
ganralph
ganralph is offline
als je ouders er mee instemmen, is er volgens mij niets aan de hand. (tenzij er op het adres van die vriend maar 1 iemand mag wonen. dat kan een verhuurder zo vastleggen bijvoorbeeld)

maar weet je zeker dat je al uit huis wil? het is duur, en je verliest de nodige zekerheden van thuis wonen.
Oud 18-12-2009, 14:25
stefan5655
stefan5655 is offline
Jaa klopt maar ik heb geen hekel aan me ouders ofzo het lijkt me gewoon veel leuker met vrienden te wonen. ook al kost het een boel
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 14:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hallo Ik heb een vraag want een vriend van me die is 21 en gaat opzichzelf wonen is er een mogelijkheid als mijn ouders het goed vinden dat ik daar ook bij kan wonen als ik gewoon werk en naar school ga?
Dat is volledig afhankelijk van jouw ouders, jezelf en jullie relatie natuurlijk. Kijk, als jij een beste jongen bent die wel een beetje voor zichzelf kan zorgen, je ouders niet zo moeilijk zijn en jullie een redelijk goede band hebben is het een andere zaak dan als je ouders je iedere zondagochtend om 7 uur moeten opwachten omdat je om 3 uur al thuis moest zijn.

En verkijk je niet op de negatieve kanten, er komt meer bij kijken dan huur (koken, boodschappen, schoonmaken, etc). En samenwonen met vrienden kan leuk lijken, maar je zult ook rekening met elkaar moeten houden en je zit elkaar wel op de nek als het niet zo'n groot huis is. Je beste vrienden kunnen dan ineens niet meer zo leuk zijn als je ze zo vaak tegenkomt.
Oud 18-12-2009, 16:18
Ieke
Ieke is offline
Daarbij kan ook dat samenwonen met vrienden enorm tegenvallen. Bijvoorbeeld als er niet schoongemaakt wordt, door de weeks feestjes terwijl jij een proefwerkweek hebt etc. Het kan goed gaan hoor, maar er is ook vaak genoeg gezeik tussen huisgenoten. Jij hebt niet zo makkelijk een andere optie behalve misschien terug naar je ouders. Verder mag je ook eigenlijk bijna niks tekenen voor je 18 bent en dat is best lastig als je op jezelf woont.
Persoolijk zou ik wachten tot je 18 bent. Thuis wonen heeft ook z'n voordelen en zeker als je ouders niet de meest vervelende zijn. Waarom zou je dan weg gaan? Je kan nog lang genoeg op jezelf wonen en het is ook gewoon heel kostbaar en toch veel gedoe. (Niet dat je niet op jezelf moet gaan wonen, ik vind het juist een aanrader, maar wel op het moment dat je je eigen zaken ook gewoon zelf kan regelen)
Oud 19-12-2009, 10:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daarbij kan ook dat samenwonen met vrienden enorm tegenvallen. Bijvoorbeeld als er niet schoongemaakt wordt, door de weeks feestjes terwijl jij een proefwerkweek hebt etc.
Zo.. Ik grap soms nog wel eens dat ik manisch-agressief werd van een van mijn voormalige huisgenoten. Gerust om vijf uur a half zes 's morgens doordeweeks keihard de tv aanzetten. Te bedonderd om ook maar wat aan het huishouden te doen. Vaat die langer dan een maand staat te rotten tot op het punt dat er zoveel schimmels zijn dat ze met elkaar gaan concurreren met gifstoffen. Een verhuurder die (na zelf lief en niet lief proberen hem te veranderen) nauwelijks in beweging te krijgen is om die giftige woonomstandigheden aan te pakken...

Nee, blij dat ik tegenwoordig van het concept huisgenoot af ben. Die mafkees was een uitzondering, maar alleen je eigen rotzooi tegenkomen is sowieso zoveel beter.

Ik zou de TS aanraden om nog even te wachten. Zeker op de middelbare school en als je het zelf niet kan is het relaxt dat was en eten door je ouders gedaan worden. Dat zijn dingen waar je anders allemaal zelf aan moet denken, bovenop school.

Vergeet niet om inschrijvingen voor wonen nu al te regelen. De wachttijden zijn in de randstad voor woningen zijn lang. Voor zelfstandige woonruimte zelfs nog langer.
Reageren

Regels voor berichten