Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2010, 13:56
Verwijderd
Citaat:
DJEDDA - Een dienstmeisje in Saudi-Arabië heeft een onsmakelijke wraakactie tegen haar bazen duur moeten bekopen.
De krant Arab News meldde dinsdag dat ze is veroordeeld tot tweehonderd zweepslagen en een jaar gevangenisstraf omdat ze eten had vermengd met haar urine.

Het meisje deed dat omdat ze boos was over de slechte behandeling door haar werkgevers.

Hulpen in de huishouding worden vaak slecht behandeld in het strengislamitische Saudi-Arabië.

Ze komen doorgaans uit arme Zuidoost-Aziatische families en bij aankomst worden hun verblijfspapieren meestal ingenomen door hun werkgevers, waarna ze tegen een hongerloontje lange werkdagen maken. Fysiek en seksueel misbruik zijn geen uitzondering.

Internationale mensenrechtenorganisaties strijden al jaren tegen de uitbuiting van dienstmeisjes in Saudi-Arabië.
Bron: Nu.nl

Wat vinden we hiervan?
Advertentie
Oud 23-02-2010, 14:02
Joostje
Joostje is offline
Tiswa
Oud 23-02-2010, 15:37
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik vind het prima, islam is vrede, zeker in saudi-arabie.
Oud 23-02-2010, 15:40
juno
juno is offline
Voor heterosexuele mannelijke moslims welteverstaan!
Oud 23-02-2010, 15:51
Verwijderd
Dit topic heeft geen enkele discussiewaarde. Ik kan me niet voorstellen dat er hier mensen rondlopen die het normaal vinden om dienstmeisjes tweehonderd zweepslagen te geven. Het leidt hoogstens tot een nieuwe islamdiscussie, en daar zijn al wel genoeg topics voor. Ik ben voor een slotje.
Oud 23-02-2010, 15:52
BendeBen
BendeBen is offline
hoe zijn ze er achter gekomen dat ze in het eten had gepiest?
Oud 23-02-2010, 16:24
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dit topic heeft geen enkele discussiewaarde.
Dat is hier geen argument meer, het gaat erom of de fb het een leuk topic vind, als niet dan wordt het gesloten, discussiewaarde of niet.
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat er hier mensen rondlopen die het normaal vinden om dienstmeisjes tweehonderd zweepslagen te geven.
Ik vind het normaal dat de wetten van een land uitgevoerd worden, jij niet?
Oud 23-02-2010, 16:42
juno
juno is offline
Tsja, en als je het met die wetten niet eens bent, dan moet je vooral niet in dat land gaan wonen. Daar zit wat in hoor. Als het land in kwestie namelijk ook nog eens voorbehouden heeft gemaakt bij de VN verklaring over de Rechten van de Mens (dat kan namelijk: wel tekenen maar in een aparte verklaring erbij zeggen dat je je hier en daar en zus en zo niet aan wilt houden. De wereld ziet namelijk alleen dat je getekend hebt maar let niet op dat soort details. Alleen de moderne westerse staten zoals nederland hebben geen voorbehouden) dan weet je helemaal zeker dat het een oord is waar je nog niet dood aan zou willen worden getroffen.

En dit is geen islam bashen. Alle dictaturen en foute regimes hebben die voorbehouden gemaakt. En alle islamitische staten dus. Die willen zelfs een eigen variant op de Rechten van de Mens doorvoeren, want dit VN verdrag vinden ze te westers. Handen, voeten en koppen afhakken moet namelijk gewoon kunnen, vinden ze. Evenals zweep- en stokslagen, steniging en homo's ophangen. Ogen uitsteken, dat doen ze ook graag. Dat mag namelijk gewoon van Allah, en wie zijn wij mensen om dat per Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens te gaan lopen verbieden?
.
Oud 23-02-2010, 16:44
Verwijderd
Ik vind de straf wat overdreven. 100 zweepslagen lijkt me voldoende.

Laatst gewijzigd op 23-02-2010 om 17:07.
Oud 23-02-2010, 16:47
juno
juno is offline
Het mag in etappes. Het zijn geen barbaren!

Laatst gewijzigd op 23-02-2010 om 16:58.
Oud 23-02-2010, 17:01
Joostje
Joostje is offline
Pff, zo leert ze het nooit.
Oud 23-02-2010, 20:10
hookee
hookee is offline
Dat worden nog minstens 200 porties urinemaaltijden serveren voordat ze dáároverheen is.
Oud 23-02-2010, 20:14
juno
juno is offline
Saudi Arabie is toch wel het paradijs voor iedere rechtgeaarde masologist he. Een keer in iemands eten pissen en je krijgt gratis een jaar onderdak en een paar sessies met de zweep!
Oud 23-02-2010, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Dit topic heeft geen enkele discussiewaarde. Ik kan me niet voorstellen dat er hier mensen rondlopen die het normaal vinden om dienstmeisjes tweehonderd zweepslagen te geven. Het leidt hoogstens tot een nieuwe islamdiscussie, en daar zijn al wel genoeg topics voor. Ik ben voor een slotje.
Ik vind tweehonderd ook wat weinig voor pissen in eten.
Oud 23-02-2010, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Saudi Arabie is toch wel het paradijs voor iedere rechtgeaarde masologist he. Een keer in iemands eten pissen en je krijgt gratis een jaar onderdak en een paar sessies met de zweep!
Masologist
Oud 23-02-2010, 22:20
Mobius
Mobius is offline
Als iemand in mijn eten pist krijgt diegene een soortgelijke straf, ik vind het niet meer dan logisch.
Oud 24-02-2010, 10:10
Pluis
Pluis is offline
Als jullie nou normaal hadden gereageerd had het topic best open mogen blijven. Helaas!

Regels voor berichten