Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een kamer van 13,58m2 in een studentenhuis waar we in het totaal met 14 mensen wonen. Naast mijn kamer hebben we ook nog een grote woonkamer (m2 weet ik daar niet van) en daar kan je gewoon relaxed eten, zitten en koken!
Mijn kamer is naar mijn idee redelijk praktisch ingericht. De korte muur aan de achterkant is een soort "kasten-wand" geworden door aan de linkerkant m'n billy boekenkast en de rechterkant mijn kledingkast. Hierdoor kreeg ik in het midden een "opmaak"deel waar ik een spiegel op kon hangen + plankje met makeup spullen en daaronder m'n wasmand. M'n kamer voelt daardoor een stuk groter aan. foto's Excuses voor de rommel, opruimen is niet m'n sterkste kant. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Woonoppervlak is zo'n 120 m2 (dus exclusief hal, overloop, badkamer, wc, inbouwkasten en de onbeloopbare stukken op zolder).
Paar oude foto's: Keuken (er staan inmiddels vier stoelen aan die tafel ipv die twee brede stoelen): http://img.photobucket.com/albums/v3...e/CIMG3411.jpg Woonkamer: http://img.photobucket.com/albums/v3...e/CIMG3417.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...e/CIMG3416.jpg (nog vrijwel hetzelfde) Slaapkamer: http://img.photobucket.com/albums/v3...e/CIMG2846.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...e/CIMG2848.jpg (nog steeds vrijwel hetzelfde, we moeten nog steeds iets aan de muur hangen ![]() Logeerkamer: http://img.photobucket.com/albums/v3...e/CIMG2849.jpg Stukje studeerkamer: http://img.photobucket.com/albums/v3...e/CIMG2852.jpg Dingen zijn nu wat 'geleefder', foto's zijn gemaakt nadat we echt net alles hadden staan, maar we moeten nog steeds dingen aan de muren hangen en in de woonkamer een tv-meubel, want nu is het wel erg kaal allemaal. |
![]() |
|
Mijn huis is ongeveer 40 m2, woonkamer van 24m2, slaapkamer van 9m2, keuken van 5 m2 en dan nog een halletje bij de voordeur, een wasmachineberghok en douche en toilet wat heel klein is. Verder nog een grote berging erbij voor m'n fiets enzo.
Ik zal thuis wel ff kijken voor foto's en een plattegrond ![]() Mijn huis is ongeveer 40 m2, woonkamer van 24m2, slaapkamer van 9m2, keuken van 5 m2 en dan nog een halletje bij de voordeur, een wasmachineberghok en douche en toilet wat heel klein is. Verder nog een grote berging erbij voor m'n fiets enzo. Ik zal thuis wel ff kijken voor foto's en een plattegrond ![]() Edit: De plattegrond: ![]() Met wat uitleg: het is een benedenwoning dus op de plattegrond zie je ook de trapopgang van de bovenburen. Als je binnenkomt (rechterkant op plattegrond) heb je eerste een klein minihalletje met kapstok. Dan kom je binnen in de woonkamer (24m2) waar twee tweezitsbanken staan, salontafel, twee boekenkasten, tv-kastje, dressoirkastje, bureau en eethoek met vier stoelen. Rechts heb je dan de meterkast met veel bergruimte voor stofzuiger, strijkplank, etc, het washok met aansluiting voor de wasmachine en douche en toilet. Links de keuken met CV-ketel en in het midden de slaapkamer met vaste wastafel en tuindeur. Paar foto'tjes Het huis gezien vanaf de straatkant Woonkamer gezien richting de straatkant Woonkamer, groter overzicht Keuken Slaapkamer met tuindeur Washok met rechts deur naar douche/toilet Douche en toilet (te klein om goede foto's te maken) Ik heb ook nog een tuin over de hele breedte van het huis, die is ongeveer 3 meter diep. Betegeld met langs de randen nog plek om planten in de grond te zetten. En ook nog een grote berging.
Laatst gewijzigd op 03-08-2009 om 18:57. |
![]() |
|
Mijn nieuwe huisje is zo'n beetje 30-35 m2. Alles past, en voor een studentenkamer is het natuurlijk erg luxe. Maar voor een koophuis zou ik toch opzoek gaan naar wat groters
![]() Foto's van nu: http://farm3.static.flickr.com/2522/...c5e5cda9_o.jpg http://farm4.static.flickr.com/3463/...e89e12e5_o.jpg http://farm3.static.flickr.com/2443/...3aa0b8ea_o.jpg http://farm4.static.flickr.com/3480/...acaf887d_o.jpg http://farm3.static.flickr.com/2669/...0308d070_o.jpg http://farm3.static.flickr.com/2622/...d0611d99_o.jpg http://farm3.static.flickr.com/2586/...ba5b5e26_o.jpg Laatst gewijzigd op 31-07-2009 om 19:17. |
![]() |
|
![]() |
Ik woon nu een half jaar op ca 42 vierkante meters.
Mijn gang is ca 2,5m² en heeft slechtsruimte voor een kleine kapstok die aan mijn voordeur hangt. Eigenlijk 4 losse haakjes die op een plankje geschroefd zijn, het woord kapstok is te luxe. Rechts van de gang vind je de slaapkamer. Mijn slaapkamer is ca. 7,5 m² en daar past een rweepersoons bed, kledingkast en bureau in. En ook nog 2 nachtkastjes, waarvan er eentje onder m'n bureau staat met de printer er op. Terug in de gang vind je tegenover de slaapkamer de deur naar de badkamer. Met 3 m² is deze precies groot genoeg voor een douche, toilet, wastafel en wasmachine. Mijn boiler hangt er ook, boven de wasmachine. Wanneer je in de gang de deur doorgaat die zich recht tegenover de voordeur bevindt, vind je links de halfopen keuken van ca 5 m². Mijn keuken heeft 2 aanrechten van elk ca. 1,90m lang. Het ene (originele) aanrecht is voorzien van een spoelbak, het andere aanrecht heb ik zelf geplaatst en heeft een inbouw gasfornuis en eronder ruimte voor een koelkastje. Aan de achterzijde van mijn appartement bevindt zich de ruime woonkamer van ca. 24m², met grote ramen en openslaande deuren naar het balkon van 4,5 m². In de woonkamer heb ik meer dan voldoende ruimte voor een bank, luie stoel met voetenbankje, salontafel, tv-kastje, eettafel met 4 stoelen, vitrinekast en een dressoir. Helaas is mijn woning niet voorzien van vaste kasten. hierdoor mis ik wel wat bergruimte in huis. Gelukkig heb ik een nog een berging van ca. 5 m² op de begane grond, waar het door de aanwezigheid van dikke verwarmingsbuizen (blokverwarming) niet vochtig is en ik dus prima spullen kan opslaan die ik langere tijd niet gebruik. Daarnaast beschikt het complex over een gemeenschappelijke fietsenberging, mooie tuin en een logeerkamer welke voorzien is van eigen toilet en douche, maar die wel een grondige opknapbeurt nodig heeft. |
![]() |
|
![]() |
![]() 'rechtsonder' hoort nog een inbouwkast die deels als kledingkast dient. de deur hoort 'linksonder'. de muren zijn wit, kasten/bureau zijn beuken, tafel is zwart, koelkast wit, tv meubel glas/rvs, gordijnen zijn rood. op de vloer ligt laminaat, iets donkerder dan beuken. keuken/douche/wc is gedeeld met huisgenoten. |
![]() |
|
Ik heb een kamer van iets kleiner dan 30m2, de grootte is niet helemaal te berekenen tenzij ik zin heb daar een paar uur mee bezig te zijn. Het is geen duidelijke rechthoekige kamer met vier muren, maar alles is oud en vervolgens creatief in elkaar geknutseld door mijn verhuurder. Anyway, het is een doorzonkamer van ongeveer 9,5m2 bij 3m2. Je kan er een aantal radslagen in maken.
![]() Er passen in: een tweepersoons bank, drie boekenplanken gestapeld op de grond, een condoomautomaat (uitleg nodig?), een middelgrote eettafel met vier stoelen, kledingkast, twee cd/dvd-kasten, tv-meubeltje, bureau, koelkastje, ladekast, luxe stoel, voorraadkast (billy-achtig), twee bijzettafels (waarvan een dient als nachtkastje) en een bed. Er kan ook een tweepersoonsbed in, vrij gemakkelijk zelfs, maar die heb ik niet. Ook kan er nog wel een ladekast bij. Ik heb alleen maar scheve wanden op twee na, dus zoveel staande kasten kan ik helaas niet kwijt. Maakt het aan de andere kant ook wel weer knus. De trap naar beneden komt direct uit op de keuken, waar ook nog genoeg ruimte is voor een aantal opbergrekken en er staat ook een eettafel in. Maar de rest van het huis is allemaal gedeeld met nog drie huisgenoten. Foto's heb ik niet echt, maar als de boel opgeruimd is zal ik eens kijken! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is dus een Belgische condoomautomaat uit de jaren '70. De vriend van mijn zus had 'm in zijn studentenhuis staan, toen ze gingen samenwonen (in datzelfde huis) vonden ze samen (jaja) dat dat ding samen met al het studentikoze het huis wel mocht verlaten. Ik wilde 'm wel maar zag geen mogelijkheid 'm mee te nemen (zwáár), dus uiteindelijk wilden ze 'm naar de stort brengen. Heeft mijn vriend dat ding daar weer net van weten te redden, toen kreeg ik 'm compleet ingepakt voor sinterklaas. ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Alle verdiepingen zijn bij mij even groot. 7x11. De garage is beneden, evenals een kleine slaapkamer en een toilet. Op de eerste verdieping heb ik een keuken, een balkon en een hele ruime woonkamer.
Tweede verdieping heeft twee kleine slaapkamers en een huge ass slaapkamer en de badkamer. Daarnaast grote achtertuin (120m2) en een oprit waar met gemak twee auto's naast elkaar kunnen. Ik betaal ongeveer 300 euro in de maand ![]() |
![]() |
|
Ik zit nu even tijdelijk bij mn moeder, in een bovenwoning met beneden een overloop, ruime woonkamer, kleine keuken, klein (computer)kamertje en groot balkon/dakterras, en boven drie kleine slaapkamers en een badkamer. Daar slaap ik op een kamer van (ik gok) 7 m2 met een halve schuine wand, met daarin een eenpersoonsbed, bureau, kast, wasbak en twee grote fateauils.
Over twee weken verhuis ik naar mn nieuwe kamer. Die is 19m2 met een kleine overloop met inbouwkasten en een badkamer. Plattegrond: Links in het midden de 'buurt' met 12 grote studentenflats. Boven en onder plattegronden van de verdiepingen, met twee huizen per verdieping en 12 kamers per huis. Rechts in het midden de kamers. De meubels zitten er natuurlijk niet in. Ik heb ook nog geen idee wat ik er in ga stoppen, ik heb op dit moment nog helemaal niks, jeeej. Maar ik denk dat het niet veel meer wordt dan een bed, bureau en stoel, aangezien ik er waarschijnlijk over een half jaar weer uit moet.
||
Citaat:
![]()
|
Nu 17,5 m2 (5x3,5), met daarin: 1p-bed, kledingkast, 2,5p-bank, bureau+stoel, klein tafeltje, ladekast, wasrek, boekenkast, ikea 5x5 kast, zitzak en dan is ie wel vol.
![]() Hoop binnenkort misschien naar ander huis te verhuizen, 34 m2, een zelfstandige woning, maar weet nog niet hoe de oppervlakte verdeling over de slaap/bad/woonkamer/keuken is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En anders kan mijn hondje toch niet vrolijk rondrennen in de tuin. |
![]() |
|
weet niet op papieren staat dat wij een perceel grond van 5400 vierkante meter.
dan staat er nog een huis achter dat ook van ons is we hebben een woonkamer van 125 vierkante meter een grote sere acht slaapkamers, vijf wc’s, een garage voor vier auto’s, een inpandig zwembad, en een tennisbaan een fitnis ruimte een grote kelder onder heel het huis een ruim keuken en bijkeuken een kantoor een klein apartement voor bulterdie ook chauffeur en boddy guard is leuke weetjes over het huis er zit een soort infraroot gordijn omheen ingestelt op de grote van een mens overal metale roluiken die electris werken dubbel beveiligde sloten en kogel werend glas mochten er vragen zijn stuur dan een prive bericht plies |
![]() |
|
![]() |
wat tuinmannen... voor slechts 5400 m2 heb je echt niet meerdere fulltime tuinmannen hoor. Dat is slechts een perceeltje van 54 bij 100 meter. Een hovenier is daar 2x per week een halve dag mee bezig. In de herfst wat langer om bladeren te ruimen. Maar daarvoor heb je echt niet meerdere tuinmannen in full-time dienst. Ik denk dat je te veel films hebt gekeken.
En ja, ik heb ook vrienden die in een huis wonen zoals jij omschrijft (bij hun ouders, dat wel) maar dan zonder de James Bond beveiligings-snufjes, dus weet best hoe groot dat ongeveer is. Ook al is mijn eigen flatje maar 45m2. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
T_ID zegt dat je opschept; niets vreemds aan de hand dus.
||
Citaat:
||
Citaat:
In de fantasie van een 14-jarige die hier inlogt puur om op te scheppen wel. en nu jij weer |
![]() |
||
Citaat:
Oftewel, als jij dan leuke praatjes komt ophangen dat dat lullige grasveldje buiten je vaders huis twee of meer fulltime banen zou zijn, val je gewoon door de mand. Doe dat gewoon niet. Je jaagt de mensen met een Youp-van-het-Hek-complex zoals ik tegen je in het harnas, en de rest vind je gewoon kansloos.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ons huis is iets van 60 vierkante meter. Je komt binnen in een vierkante hal, waar een kapstok hangt en een ladenkast staat. Aan die hal grenzen de keuken, een slaapkamer, het toilet, de badkamer, de woonkamer en een berging. Wat er in de keuken en het toilet staat, spreekt waarschijnlijk wel voor zich. ![]() ![]() |
![]() |
|
14m2 of misschien net iets groter. Aangezien de vluchtroute voor mijn raam loopt heb ik een soort van balkon
![]() Oh en ik heb 9 andere huisgenoten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Gisteren nieuw contract getekend: 50m2, 3 kamers, overdreven groot voor 1 persoon, maar ben er erg blij mee
![]() Wat er in past: ik hoop het volgende ![]() woonkamer: grote eettafel, bank, expedit kast, ladenkast, boekenkast slaapkamer: bed, kledingkast, ladenkast studeerkamer: boekenkast, wasrek, bureau
|
![]() |
woonkamer van 18 m2 met keuken. Daar pas een boekenkast in, een eetkamer tafel met vier stoelen een bank en een fauteuil, tvkast, een keukenblok en nog een twee plankjes aan de muur voor mijn laptop en boxjes en bureautroep.
Slaapkamer van 6,5 m2 waar niet meer past dan een bed en een kast. Daarnaast heb ik een redelijk grote badkamer, voor mijn gevoel groter dan mijn slaapkamer en nog een gangkast die ongeveer een meter diep is. Daarnaast heeft de woningbouw gezorgd voor een ruimte beneden voor de wasmachine en heb ik een berging en een balkon op het zuidwesten (geloof ik) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Seksverhalen Verwijderd | 318 | 04-02-2013 14:43 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal PooW | 44 | 21-09-2005 15:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Dreamland, deel 1 Verwijderd | 28 | 23-05-2004 18:35 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |