Advertentie | |
|
![]() |
|
nou dan snap ik ook wel dat hij je niet mag.
t is altijd leuk om als puber je leraren te dissen zat ook altijd te wachten tot een bepaalde leraar te ver ging zodat ik hem daarop kon pakken, maar toch werkt het veel beter als je je leraren probeerd te vriend te houden, daar ben ik ondertussen zelf ook achtergekomen. lik naar boven en schop naar beneden. |
![]() |
|
![]() |
je kunt hier over praten met de vertrouwenspersoon op je school (dat gesprek blijft tussen jullie als jij dat wil). die kan je vertellen wat je kunt doen, of bemiddelen tussen jullie.
gaan schelden of zelfs fysiek worden is natuurlijk geen oplossing. toch kan ik me ook voorstellen dat je hem "terug" wil pakken met zo'n gedrag. je kunt natuurlijk in zijn les gewoon de krant gaan zitten lezen en als hij vraagt waarom je je boeken niet op tafel neemt dan zeg je: "volgens mijn mentor steek ik daar toch niets van op." kijken wat ie dan zegt (met het risico dat je er uit gezet wordt natuurlijk). maar goed, zoiets moet je misschien één keer doen om stoom af te blazen; maak er geen persoonlijk gevecht van. dat kan van kwaad tot erger gaan. probeer zijn opmerkingen naast je neer te leggen en praat er over met een vertrouwenspersoon, of zeg tegen de (con)rector dat je liever niet meer naar zijn lessen gaat. dat zou wel een balletje aan het rollen moeten krijgen...
|
Inderdaad, neem het op met je mobiel. Dan kun je eventueel eerst naar een vertrouwenspersoon gaan en later naar de schoolleiding. Dit moet je echt doen, een leraar kan dit echt niet maken. Laatst bij Dr. Phil was er ook zo'n jongetje van vijf waar de juf naar schreeuwde.. zij werd de dag erna ontslagen.
||
Citaat:
Pas drie jaar later geloofden mijn ouders me pas en zijn ze naar de rector gestapt (mijn vader werkte ook op die school). Die leraar zei ook altijd: Dit ga ik tegen je vader zeggen en die gaat je dan haten!
|
Zorg iig dat de leiding goed op de hoogte blijft van de oplopende spanningen die hij met leerlingen heeft. Als het niet alleen met jou is, zoals hier het geval lijkt, moet er op een gegeven moment actie ondernomen worden. De meeste schoolleidingen hebben daar een standaardprocedure voor.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic nummero 125 Verwijderd | 494 | 03-04-2008 21:08 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #37 Hanneke | 500 | 03-08-2007 22:34 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Liefde & Relatie |
Wat zouden jullie doen in deze situatie..? lso | 19 | 18-09-2004 21:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Tik niña | 2 | 23-01-2004 16:11 |