Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Bekijk resultaten poll: Hoe geld bewust ben jij
Ik ben zuinig/ spaar liever en denk goed na over een aankoop 10 18.52%
Ik let op de prijs, maar het hangt van de aankoop af 30 55.56%
Ik let vaker niet op de prijs dan wel en heb aan het eind van de maand zeker niets over 4 7.41%
Ik heb geen idee waar mijn geld altijd heen gaat en bovendien heb ik schulden/ sta ik rood 1 1.85%
Ik heb geen idee waar mijn geld heen gaat 4 7.41%
Ik koop alleen A-merken 5 9.26%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2009, 16:30
*oma*
*oma* is offline
Let jij op alle bonusaanbiedingen en shop je alleen tijdens de uitverkoop? Of kom je er pas bij de kassa achter dat al je aankopen bij elkaar toch best wel prijzig zijn?
Vertel(Oh! En een poll, want die zijn er te weinig op LS)!
Oud 25-05-2009, 16:35
Volk
Volk is offline
ik let heel erg op aanbiedingen, wil nog wel naar de andere kant van de stad fietsen om iets te halen dat daar goedkoper is. Tegenwoordig is het eigenlijk altijd uitverkoop hier. Maar ook dan let ik heel erg op de prijzen. Ik wil best wel iets uitgeven als er iets is dat ik wil. Maar ik wil niet meer uitgeven dan nodig is. Ik loop ook vaak met een rekenmachientje door de supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 22:22
Broeder
Broeder is offline
Ik koop geen troep. Alleen dingen die ik nodig heb of waarvan ik weet dat ik het ook ga gebruiken. Als het in de aanbieding is is het mooi meegenomen, anders niet. Maar in Duitsland zijn ze sowieso niet zo van de vele kortingen en aanbiedingen door de winkels schallen. Ik koop wel vaak goedkope merken omdat ik het verschil toch amper proef, merk of er waarde aan hecht. Als iets zonder dierlijke stoffen is of diervriendelijker is geproduceerd dan normaal wil ik er overigens best iets extra's voor betalen als dat binnen de redelijke normen valt, met kinderarbeid ben ik dan weer niet zo bijster begaan.
Oud 25-05-2009, 22:28
Carn
Carn is offline
Ik probeer altijd goed op de prijs te letten (lukt niet altijd wegens haast/onoplettendheid). Verder hecht ik net als Broeder niet veel waarde aan merk-eten/kleding, op een paar dingen na. Zo is er maar bv. een ketchup, en dat is die van Heinz. Laatste tijd merk ik wel dat ik toch weer verdomd vaak dingen koop die ik niet nodig heb of niet eens opeet; binnenkort gewoon weer met contant geld boodschappen doen.
Oud 25-05-2009, 22:32
AzN
AzN is offline
Ik koop groente en fruit bij de Lidl en probeer verder zo vaak mogelijk gebruik te maken van aanbiedingen als 't om de dagelijkse boodschappen gaat. Bij grotere aankopen maak ik product-/prijsvergelijkingen en wacht ik eventueel tot er 'n goeie actie voorbijkomt. Verder koop zelden of nooit nutteloze hebbedingetjes.
Oud 26-05-2009, 04:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik doe eigenlijk alleen maar boodschappen bij de lidl, want dat is naast de deur en ik hoef niet perse merkdingen. Eigenlijk haal ik er vooral groenten, brood en vlees, dus ik hoef ook niet perse naar een grote supermarkt.
Ik let verder wel redelijk op m'n geld, vooral omdat ik er aan het begin van de maand al niet zoveel van heb, maar een goede CD/DVD kan ik vaak niet laten liggen. En eigenlijk geef ik teveel geld uit aan eten buiten de deur, maar dat is omdat ik altijd te laat m'n nest uit kom en vergeet een boterham te smeren.

Ik hou iedergeval wel altijd bij wat m'n saldo is. Als ik om een of andere reden meer geld binnenkrijg dan normaal (zoals nu, vakantiegeld!) zet ik dat meteen op m'n spaarrekening ipv het over de balk te smijten. Zo kan ik bijvoorbeeld volgend semester m'n studieboeken weer betalen.
Oud 26-05-2009, 08:25
Verwijderd
Ik geef altijd teveel geld uit aan eten. Meestal ga ik tegen 19.45 naar de supermarkt, is alles op, of ze roepen om dat iedereen moet gaan afrekenen haha. Eerder heb ik geen honger. Dingen die ik niet op eet koop ik meestal nooit. Bonusdingen let ik wel op, maar dat komt omdat ik "toevallig" langs die rekken loop. Ik moet ook maar weer met contant geld gaan winkelen, want dit schiet niet op zo geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 11:02
Verwijderd
Ik heb een Aldi en Liddl fobie dankzij mijn moeder dus ik ga alleen naar de Albert Heijn. Ik kan niet echt meedoen aan de poll omdat ik gewoon koop wat ik nodig heb en dat zijn meestal a-merken. Ik kijk tegenwoordig wel eens op ah.nl welk vlees in de aanbieding is. Kipfilet bijvoorbeeld koop ik dan groot in voor 5 euro en dat vries ik in, scheelt wel. Jokers plakken vind ik alleen zinvol als het om dure producten zoals wasmiddel etc gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 11:03
Verwijderd
Maar btw, is dit topic specifiek supermarkt gerelateerd?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 11:34
Verwijderd
Ik heb geen idee waar mn geld altijd heen gaat maar ik heb geen schulden en sta ook niet rood. Dus ik mis een optie!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 11:54
*oma*
*oma* is offline
Zo, twee extra opties en het topic gaat over uitgaven in het algemeen.
Oud 26-05-2009, 12:17
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik heb een pas voor de Makro, dat is geweldig, maar dat wordt tevens mijn faillissement voorspel ik. Verder let ik niet echt heel erg op mijn geld. Ik heb drie maanden lang geen boodschappen hoeven doen dus ik heb wat over, maar echt grote belachelijke uitgaven doe ik niet. Een jurkje hier, een kappertje daar, maar al met al heb ik erg weinig uitgaven.
Oud 26-05-2009, 12:29
Broeder
Broeder is offline
Ik betaal overigens tegenwoordig wel alles contant omdat je met een pas telkens nog de bon moet ondertekenen, wat dan weer gecontroleerd moet worden met de handtekening op je pas. Is die weer eens eraf gesleten (wat nogal snel gebeurt) dan moet je met iets anders aantonen dat je het inderdaad bent. Als je pas überhaupt al werkt, anders moet je met een andere het ritueel opnieuw beginnen. Maar het helpt ook wel om er zicht op te houden hoeveel geld je nog over hebt, hoewel ik dat op internet ook wel goed bijhoud.
Oud 26-05-2009, 13:15
Verwijderd
ik heb een gat in mn hand maar let wel op bonusdingen en kom er vaak bij de kassa achter dat ik teveel heb zitten graaien en winkel meestal als t uitverkoop is want ik heb nooit zoveul geld
en mn chick heeft een makro pas dus daar ben ik ook best vaak te vinden al is t de laatste tijd meestal drank en snoep wat de klok slaat en dat is niet echt eh, slim
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 14:18
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
voor mij is de diepvries en vleesafdeling funest... maar makro= hemel.
Oud 26-05-2009, 17:00
Verwijderd
en de 2 liter potten coctailsaus

haal daar ook wel vaak spareribs, omnomnom
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 18:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik let op de prijzen maar het ligt er wel aan bij wat. Ik fiets niet meer naar de andere kant van de stad voor de Bas van der Heijden als de Albert Heijn om de hoek zit (deed ik wel toen ik nog studeerde, minder geld had en meer tijd ) maar in de Albert Heijn koop ik wel Euroshopper en eens in de zoveel tijd ga ik wel naar een goedkopere supermarkt. Wasmiddel en deodorant enzo koop ik alleen in de aanbieding en ik kijk naar de bonusaanbiedingen.

Kleding koop ik in de uitverkoop en ik koop vaak goedkope dingen omdat ik liever twee goedkope shirtjes dan een duur shirtje heb. Voor een goede jas of broek (iets waar je lang mee doet en je niet snel op uitgekeken raakt) heb ik wel weer wat meer geld over.
Oud 29-05-2009, 14:33
Anaïs
Anaïs is offline
Mijn vriend en ik wonen samen, en we betalen van de kosten en dagelijkse uitgaven elk de helft. We houden dus alles netjes bij in een schriftje. 't Is nu niet dat we rommel eten, maar als het goedkoper is in de Aldi, waarom zou ik dan naar Delhaize gaan winkelen? Mijn vriend is hier wel erger in dan ik. (Ooit hebben we eens een busrit van 1u ondernomen omdat de pizza's in reclame stonden in de Makro, hihi)

Ook voor kleren e.d. let ik goed op. Om hier op mijn bureau te zitten hoef ik echt geen bloesjes aan van 100€ 't stuk. 'k Spendeer dan liever wat meer aan een goeie jas of degelijk paar schoenen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 15:10
Allochthony
Allochthony is offline
Echt totaal niet, ik geef enorm veel geld uit. Als ik iets nieuws moet hebben settle ik alleen met iets waar ik volledig tevreden mee ben, en meestal is dit duur.

Dagelijkse boodschappen dan weer niet, daar let ik eigenlijk niet op het merk maar vooral hoe het eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 15:56
thunder110
thunder110 is offline
Ik ben de laatste tijd steeds prijsbewuster! Ik kocht vroeger bijvoorbeeld shampoo & conditioner van 9 euro per stuk waar ik vervolgens maar een halve maand mee deed en nu koop ik maar wat goedkopers .. Net als dat ik nu make-upremover van de kruidvat gebruik in plaats van l'oreal. Ik kan namelijk echt rustig 150 euro opnemen en er de volgende dag achterkomen dat ik nog 5 euro overheb zonder dat ik echt grote uitgaven heb gehad ofzo.
Qua boodschappen verder kijk ik gewoon welke supermarkt in de buurt is
Oud 05-01-2010, 17:52
jeffreytjee
jeffreytjee is offline
bijna niet ik weet gwn niet hoe ik aan het geld kom
en als ik dingen koop kijk ik niet naar prijs alleen of leuk of mooit enz... is
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 18:32
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik let er wel op. ik weet waar mijn geld blijft, en koop ook niet zomaar alles.
ook let ik op aanbiedingen. zoals shampoo, zeep en andere dingen die goedblijven, koop ik meestal wel A merken, maar dan meestal met 2 halen 1 betalen ofzo.

ik ga ook niet speciaal naar de aldi ofzo als de ah dichter bij is. bij de ah hebben ze ook euroshopper maarja ook meestal met eten, kijk ik wat er in de aanbieding is
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 19:38
WAT
WAT is offline
Groenten enzo koop ik liever bij de aldi, ik heb wat slechte ervaringen bij de super de boer als het gaat om groenten en fruit, heb ik bij de aldi nog nooit last van gehad. Vlees koop ik ook liever bij de aldi, is goedkoper en we zijn hier met 5 man thuis.
Ik heb vorig jaar met mijn toemalige vriend samengewoont en toen gaf ik soms gerust 100 euro in de week uit aan eten (bier, heel veel bier, en chips of lekkere broodjes). Maar dat doe ik nu echt niet meer.....

Kleren doe ik erg lang mee, enige wat bij mij nog wel eens kan aanslaan is lingerie, daar besteed ik rustig 100 euro in een keer aan uit en dan ook geregeld dat ik elk kwartaal nieuwe spullen koop.

Maar momenteel moet ik sparen en aangezien ik geen baantje heb (ik woon erg lastig) doe ik heel zuinig, zo heb ik met sinterklaar 50 euro gekregen en heb ik daar nogsteeds 40 van over....
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 20:23
jeffreytjee
jeffreytjee is offline
Citaat:
Groenten enzo koop ik liever bij de aldi, ik heb wat slechte ervaringen bij de super de boer als het gaat om groenten en fruit, heb ik bij de aldi nog nooit last van gehad. Vlees koop ik ook liever bij de aldi, is goedkoper en we zijn hier met 5 man thuis.
Ik heb vorig jaar met mijn toemalige vriend samengewoont en toen gaf ik soms gerust 100 euro in de week uit aan eten (bier, heel veel bier, en chips of lekkere broodjes). Maar dat doe ik nu echt niet meer.....

Kleren doe ik erg lang mee, enige wat bij mij nog wel eens kan aanslaan is lingerie, daar besteed ik rustig 100 euro in een keer aan uit en dan ook geregeld dat ik elk kwartaal nieuwe spullen koop.

Maar momenteel moet ik sparen en aangezien ik geen baantje heb (ik woon erg lastig) doe ik heel zuinig, zo heb ik met sinterklaar 50 euro gekregen en heb ik daar nogsteeds 40 van over....
maar in belgie is de aldi weer duurder als alerthein of jumbo
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 20:48
WAT
WAT is offline
in utrecht niet, vooral niet groenten.... Maar ook bijvoorbeeld bier niet en de verleiding om te veel nutteloze dingen kopen is kleiner.... dus over het algemeen veel goedkoper voor mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2010, 03:32
Nonaj
Nonaj is offline
Ik houd aan het eind van de maand weinig tot niets over maar ik weet wel precies waar mijn geld heen gaat en wanneer welke vaste lasten afgeschreven worden. Ik zorg ook altijd dat er nog genoeg op mijn rekening staat om vaste lasten te betalen want ik hoef geen incassobureau aan mn broek. Ik weet ook precies wat ik nog wel en niet kan kopen want bij een kassa staan met je boodschapjes en ze niet kunnen betalen lijkt me ook zo beschamend.

Boodschappen doe ik voornamelijk bij de Lidl en bij de AH, maar bij de laatste koop ik toch voornamelijk Euroshopper dingen. Ik loop niet met een rekenmachientje door de supermarkt maar ik kan gelukkig goed hoofdrekenen. Veel boodschappen moet ik ook elke week kopen dus van de dingen die ik vaak koop weet ik precies hoe duur het is.

Als ik halverwege de maand een leuk shirtje/paar schoenen zie kijk ik of ze het ook bij een webwinkel verkopen, dan weet ik wel zeker dat ik het heb, maar dan duurt het nog weer een week voordat ze het bezorgen en dan heb je nog weer een week om het te betalen dus dan kan ik het betalen als ik het geld weer heb. Of ik kijk wat ik niet meer nodig heb en dat flikker ik dan op Marktplaats Voor kleren en schoenen wil ik wel graag kwaliteit, als ik rotzooi zou kopen zou ik wel een stuk meer kunnen kopen (deed ik eerst ook), maar toen kon ik alles na 3 maanden weg gooien omdat het stuk was en dat vind ik ook zo zonde. Wel probeer ik het dan zo goedkoop mogelijk te krijgen. Omdat ik nog studeer heb ik ook de tijd wel om te kijken in welke winkel wat het goedkoopst is.

Aan boeken en DVD's geef ik ook vrij weinig uit, ik probeer het of op marktplaats te vinden of ik heb nog wel een bol.com tegoedbon liggen van een of ander online enquete-bureau...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 10:36
Volk
Volk is offline
Ik verdien tegenwoordig meer dus ik koop wat voedsel betreft alleen fatsoenlijk eten. Ik koop wat ik lekker vind en niet het allergoedkoopste. Ik heb ooit besloten dat het stom is om te bezuinigen op goed eten. Verder doe ik alles hetzelfde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten