![]() |
||
Citaat:
Overigens is 2 weken wel net een nare prognose, aangezien dat precies de grens is waarbinnen je palliatieve sedatie nog toe mag passen. Ik zou zeggen, laat het van de patiënt afhangen als die nog wilsbekwaam is. Bij een wilsonbekwame patiënt valt euthanasie sowieso al af maar palliatieve sedatie zou dan nog een reële mogelijkheid zijn. ik hoop overigens niet dat ik nu iemands werkstuk aan het voorzien ben van argumentatie.
|
![]() |
Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar euthanasie, mijn moeder heeft hier ook toe besloten toen ze zeker wist niet meer beter te worden. Haar redenatie was dat ze wilde dat haar kinderen normaal afscheid van haar konden nemen, van een moeder die zich nog bewust was van hun aanwezigheid, en die nog terug kon reageren. Op het moment dat ze gewoon op haar dood had gewacht was ze waarschijnlijk in coma geraakt door de morfine en hadden wij dus niet echt afscheid kunnen nemen van haar.
Palliatieve sedatie lijkt me dan ook niets, waarom zou je het moment langer rekken? Nee ik vind dat de regels voor euthanasie beter versoepeld kunnen worden. Ik vind sowieso dat iemand die zeker te weten ongeneeslijk ziek is zelf mag bepalen hoe lang hij nog door wil gaan met leven, ook als er getwijfeld word of hij nog wel wilsbekwaam is. Zolang uit zijn mond komt dat hij zo niet langer wil leven is dat voor mij goed genoeg.
|
Als je hier erg in geïntereseert bent (als in euthenasie) is er donderdag (na nova op nl 2) een boeiende documentaire op. Gaat over eutenasie, maar dan hoe het voor een dokter is en er worden 3 artsen in gevolgd.
Ik ben voor beiden, afhankelijk van de situatie maak je een keuze als dat nodig mocht zijn.
|
|