Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2009, 23:08
pannadanny
pannadanny is offline
Hoi, ik ben danny
Eerder deze week kom ik binnen op het werk mooi op tijd kwart voor 9.
En mijn assistent bedrijfsleider zij tegen een collega ik heb nu echt koffie nodig, antwoorden ik erop kloppen de kassa's niet.
Reageren ze meteen erna van jaah die kloppen ook niet er is 77 euro uit joun kassa weg.
ik voelde me dus kut en ging meteen opzoek naar dat geld bij de kassa.
Maar daar hangen ook camera's maar net niet op de kassa(helaas).
Ik heb dus heletijd naar dat geld gezocht maar kon niks vinden er misten ook 2 bonnen.
Ik vond het al heel raar omdat ik nooit kassa verschil had en 77 euro is een heel raar bedrag.
Erna heb ik me erbij neergelegd en niet meer erna gezocht heb andere werkzaamheden gedaan.
De vracht kwam toen aan die heb ik gelost. Ik heb een half uur later pauze gepakt omdat ik in de kou die man was aan het helpen.
Erna was ik in de computer aan het kijken of er geen rare dingen op mijn kassa was gebeurd maar kon niks vinden.
Op een gegeven moment komen ze met 3 man op mij af met de vermisten bonnen en vragen wat is dit Danny!!!
Ik zeg weet ik niet.
Het waren dus die bonnen wat weg waren, vroegen ze aan mij of ik wist wat ermee aan de hand was en zij ik nee dat weet ik niet.(ik heb geen sleutel of niks van de kassa gehad)
Meteen erna vroegen ze me weer of ik wist wat ermee aan de hand was en zij ik nogmaals nee dat weet ik niet en herhaaldelijk bleven ze vragen, en ik antwoorden emt nee weet ik niet.
even later werd ik boos omdat ze me niet geloofden.
Ik moest bekenen dat ik het had gedaan dat zou het makelijkste zijn geweest. ik werd echt gek erna kreeg ik heel erg pijn aan mijn handen.Die verkrampten helemaal mijn mond deed heel erg pijn, ik heb ook schuim op mijn mond gehad(hoorde ik de dag erna).
Is een teken van epeletische aanval. maar hun zijden die dag toen dat allemaal is gebeurd hij moet rustiger worden maar dat kan ja heel gevaarlijk zijn,
Erna wilde ik mijn vader bellen wilde hun niet dat ik belde. ze hebben mijn telefoon stukje verder op gelecht zodat ik er niet aankwam. ik wilde de politie bellen ook omdat ze mij zo waren aanhetgaan, maar ik kreeg die man eraan van politie ambulance of brandweer ikz ij politie maar dat duurde mij telang en heb ik opgehangen.
hun hebben erna op mijn handy gekeken of ik echt heb gebeld.
onze filliaal manager kregen ze niet eraan rayon manager ook niet.
Even later wel ik zij tegen hun ik wil haar ook spreken maar hebbenze gewoon opgehangen.
Erna had ik mijn vader aan de telefoon zij tegen mij danny meld je nu ziek en kom naar huis.
Ik heb me ziek gemeld en naar huis gegaan, erna naar de politie geweest heb ik dat verteld wat er is gebeurd.
Dag erna moest ik naar het werk komen voor een gesprek met hun en was het allemaal omgedraait. en zijn ze me niet zo aangegaan en alles.
En zijden ze met die zakjes die misten(die ik terug zij hebben gelecht dat waren er 3 van elk 50 euro) was ik opeens aan het denken hoe kan ik 77 euro kassa verschil hebben terwijl dat 150 euro is?
Maar geen kassa klopte daar heel veel dingen zijn fout gegaan ofzo ik weet het niet.
Maar verder in het gesprek zij mijn baas wat nu??
Ik zij daarop ik ben ziek gemeld ik kan niet meer jullie weten niet hoe ik me voel (alle mederwerkers wisten het ondertussen al wat er was gebeurd) moet ik hun gaan uitleggen dat ik het niet heb gedaan en dan kijken ze je ook nog aan van jaa.
Maar ik zo van jah ik heb me ziekgemeld gister zij mijn baas nee je betn niet ziekgemeld maar ik heb bevesteging gehad en ik heb getuige erbij gehad maar achteraf kon dat schijnbaar niet.
Mijn meoder was bij dat gesprek en zij zij dat je je ziek kunt melden en geen rede hoeft tegeven waarom je je ziekmeld.
En zij hij jah ik meld je ziek.
Krijg ik diezelfde avond een smsje met warain staat ik heb je gister ziekgemeld maar volgende week (deze week dus)moet je weer werken gaan of je moet 20 uur verlof opnemen (ten eerste ik heb niet naar die situatie gevraagd) dus wrm moet ik verlofdagen opnemen ten 2e hun weten niet hoe ik me voel ik kan niet werken moet ik ook nog 30 kilometer rijden om te werken ) en zij hij nog in het smsje je krijg ook nog ongeveer 12 uur feestdagen vergoeding.
Ik vind dit niet normaal ik weet niet wat ik hiermee moet ben echt ten einde raad kan iemand mij hiermee helpen??
Mijn contrackt loopt 28 december af en als ik nu ziek gemeld ben(met een rede waar ik niet om heb gevraagd) moeten hun mij dan doorbetalen als einde contrackt is??
Maar ik moet die vrouw morgen bellen(21-12-2009).
En ga ik zeggen of ze wel weten waar ze mee bezig zijn om mij zo te behandelen.

Kan iemand mij aub helpen ik weet echt nietw at ik nog moet doen
M.V.G Danny
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2009, 09:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Op een gegeven moment komen ze met 3 man op mij af met de vermisten bonnen en vragen wat is dit Danny!!!
Het waren dus die bonnen wat weg waren, vroegen ze aan mij of ik wist wat ermee aan de hand was en zij ik nee dat weet ik niet.
En waar hadden zij die bonnen vandaan? Toch wel vreemd dat zij dingen terug hebben gevonden die jij gestolen zou hebben volgens hun beschuldiging. Oftewel, jij hebt dat niet gedaan.

Voor de rest maak je je er veel en veel te druk over. Als jij dat niet hebt gedaan, is dat het einde van het verhaaltje.
Citaat:
Krijg ik diezelfde avond een smsje met warain staat ik heb je gister ziekgemeld maar volgende week (deze week dus)moet je weer werken gaan of je moet 20 uur verlof opnemen
Dit is onzinnig. Een werkgever mag je dat helemaal niet verplichten. Hoogstens kan hij een arbo arts op je af sturen om te controleren of je echt ziek bent. Ga hier niet in mee, het is een goedkope truc om jouw ziektedagen niet te hoeven betalen.

Wat is je werkgever eigenlijk?
Citaat:
Mijn contrackt loopt 28 december af en als ik nu ziek gemeld ben(met een rede waar ik niet om heb gevraagd) moeten hun mij dan doorbetalen als einde contrackt is??
Dan niet meer natuurlijk. Maar als je niet ziek bent, wat houd je tegen om gewoon weer te gaan werken?

Maar ik denk dat je geen nieuw contract krijgt. De manier waarop je met die beschuldiging om bent gegaan zal voor de werkgever duidelijk maken dat je ongeschikt bent voor die functie.
Oud 21-12-2009, 12:09
pannadanny
pannadanny is offline
Kruidvat, maar moeten hun mij dan doorbetalen??
Als ik ziek meld en contrackt loopt af??
Groetjes danny
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 14:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kruidvat, maar moeten hun mij dan doorbetalen??
Bij ziekmelding moet de werkgever doorbetalen ja. Iets dat je zou hebben geweten als je google had gebruikt.
Citaat:
Als ik ziek meld en contrackt loopt af??
Dan loopt het contract af, en daarmee ook de verplichting om door te betalen.
Oud 21-12-2009, 14:28
Verwijderd
TStarter: Het gaat om het feit dat het contract niet verlengd wordt. een werkgever is juridisch niet verantwoordelijk, als er niks gezegd wordt over contractverleningen en eindigt inderdaad het contract! De werkgever geeft je zekerheid dat het contract eindigt op die bepaalde dag en dat is goed genoeg zekerheid.
Er hoeft zelfs geen ontslagprocedure gevolgd te worden.

T_ID heeft dus gelijk en klopt dus
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 16:11
pannadanny
pannadanny is offline
Vrzuimpunt heeft ook net gebeld en die zij ik meld jou tot de 28ste ziek erna is eind contrackt????
moet ik hun terug bellen dat dat niet de bedoeling is??
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 16:24
Lente
Lente is offline
wil je voor de 28e weer gewoon werken dan?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 16:27
pannadanny
pannadanny is offline
Nee dat lukt me niet maar dan loopt het contrackt af en ik kan denk ik de eerste tijd niet werken en ik weet niet of hun me moeten doorbetalen??
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 16:31
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Nee dat lukt me niet maar dan loopt het contrackt af en ik kan denk ik de eerste tijd niet werken en ik weet niet of hun me moeten doorbetalen??
Dat moeten ze dus niet, want je werkt er niet meer zodra 't contract afloopt.
Oud 21-12-2009, 16:34
pannadanny
pannadanny is offline
okj dat wilde ik weten wel heel erg k*t maarjah helaas dan
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 20:06
jeffreytjee
jeffreytjee is offline
als je wil kun je er een rechtszaak van beginnen maar de advokeet kosten is wel wat meer als 77 of 150 euro
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 09:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
als je wil kun je er een rechtszaak van beginnen maar de advokeet kosten is wel wat meer als 77 of 150 euro
Lol... En wat zou de TS daarmee kunnen winnen, denk je? Die beschuldiging hebben ze niet bewezen en staat gelijk aan lucht, en dat contract loopt sowieso wel af.
Oud 28-12-2009, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Lol... En wat zou de TS daarmee kunnen winnen, denk je? Die beschuldiging hebben ze niet bewezen en staat gelijk aan lucht, en dat contract loopt sowieso wel af.
hahaha inderdaad. overigens zijn de kosten en baten niet echt een verruiming voor de bankrekening(eerder een verruiming in de min)

daarnaast....waarom zou je daar op in gaan, als de bewijslast bij de werkgever ligt, vanwege dat hij wat kwijt is en wilt beweren dat het die persoon is dat gestolen heeft

Kans acht ik ook klein
Met citaat reageren
Oud 30-12-2009, 09:27
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ben ik nou de enige die serieus veel moeite heeft met het begreipen van de eerste post? O_o
Met citaat reageren
Oud 30-12-2009, 10:08
Verwijderd
Waarom zou je nog willen werken bij een bedrijf wat je zo behandeld?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 19:05
pannadanny
pannadanny is offline
Ik ben nu uitdienst en ik moet nu een aanvraag voor ww gaan doen dus.
Heb helaas niet veel gehad eraan alleen maar gezijk aan mijn hoofd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten