Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2009, 12:16
Ieke
Ieke is offline
Ik heb ze net zelf gemaakt, vooral omdat ik gek ben op appelbegneits en ik nog nooit gekochte heb gehad die zo goed zijn. Mijn oma maakte ze vroeger altijd (zelfs in de zomer als ik dat persee wilde) en toen ze het niet meer kon heb ik mijn moeder overgehaald.

Wie bakken er nog meer zelf en waarom? Of ga je voor het gemak en zo ja heb je dan nog een duidelijke voorkeur waar je ze koopt?
Oud 31-12-2009, 12:51
Verwijderd
Ik ga zelf oliebollen bakken, omdat warme knapperige oliebollen met rare uitsteeksels aan alle kanten veel lekkerder zijn dan koude slappe perfect ronde oliebollen.
Oud 31-12-2009, 13:31
Verwijderd
Wij hebben zelf gebakt, kant-en-klaar zijn ze toch een stuk minder lekker.
Oud 31-12-2009, 14:08
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik eet als traditie alleen maar oliebollen/appelbeignets als lunch op oudjaarsdag. Mijn moeder kocht ze altijd bij de bakker in het dorp en warmde ze dan op in de oven. Ik koop ze gewoon bij de Hema (dichtste bij ) en warm ze op in de magnetron (bij gebrek aan oven).
Oud 31-12-2009, 15:24
brands
brands is offline
Normaal kopen wij ze bij de C1000, dat is nog wel C1000 maar heeft een andere eigenaar! Dus dit jaar hebben we ze gehaald bij de oliebollenkraam die ernaast staat.

Hoop dat ze lekker zullen smaken tijdens de borrel vanavond of zometeen!
Oud 31-12-2009, 19:41
LiquidRemembers
LiquidRemembers is offline
Mijn moeder heeft ze gebakken. en dat is veel lekkerder dan die kant-en-klaar meuk ;]
Oud 01-01-2010, 08:57
Verwijderd
Ik heb ze een paar keer zelf geprobeerd te bakken, maar dat is nog nooit gelukt. Hier dus gekochte, bij zo'n kraampje (met een hoog cijfer in de AD-oliebollentest, maar dat zag ik pas toen ik ze kocht ) en dat was ook te proeven ook. En zelfs op oudjaarsdag waren ze lekker (heb ze een keer bij de nr. 1 gekocht en die hadden het kennelijk zo druk, dat de kwaliteit van de bollen er onder ging leiden - of was het lijden?). In de supermarkt heb ik nog nooit lekkere bollen gevonden, met de bollen die ze daar verkopen kun je meestal ramen ingooien...
Oud 01-01-2010, 16:37
Balance
Balance is offline
Ik lust ze niet, dus ik koop of maak ze ook niet. Maar mijn moeder had dit jaar oliebollen bij de oliebollenkraam gekocht. De dag erna (gisteren) kon ze er de ramen mee in gooien, zo hard waren ze. Beetje jammer
Oud 01-01-2010, 20:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oudejaarsdag hadden we 's ochtends oliebollen gehaald bij zo'n kraampje vlak bij ons huis en die waren lekker. 's Middags waren we bij m'n schoonouders en die hadden zelf gebakken, ook goed 's Avonds gebakken door de schoonfamilie, ook prima al was er wel veel verschil in te proeven
Oud 02-01-2010, 10:50
Tink*
Tink* is offline
Ik wilde maandag op een meeting een oliebol maar toen had het kraampje er geen meer en het was nog maar zes uur en die dingen sluiten pas rond acht. Maar op oudjaarsdag hadden een vriend en een vriendin van me zelf oliebollen gebakken en meegenomen. Die waren lekker, maar wel koud helaas. Mijn moeder gaat ook nog een keer oliebollen voor me bakken binnenkort.
Oud 02-01-2010, 14:01
Kunan
Kunan is offline
Oliebollen zijn lekker, maar na een paar dagen gaat het je tegen staan.
Bij ons zijn ze nu al de deur uit.
Oud 03-01-2010, 22:17
Verwijderd
Ik heb maar één oliebol op, die al een dag oud was, want met oudjaar kwamen ze me iets te laat (het was al bijna nieuwjaar en dan heb ik gewoon alleen nog maar zin in champagne en chips enzo).
Maar eigenlijk vind ik appelbeignets vele malen lekkerder, en die heb ik dus nog geen op dit jaar. En het einde van vorig jaar ook niet.
Advertentie

Regels voor berichten