Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2010, 08:43
Henrieke
Henrieke is offline
Hoi allemaal,

Ik ben voor mijn opleiding bezig met een afstudeeronderzoek. Het gaat over de mogelijkheden en de onmogelijkheden van het sociaal compentent zijn in de multiculturele klas. Mijn vraag is hoe jullie de communicatie ervaren in een klas met veel verschillende culturele achtergronden.
Mijn onderzoek zelf is gericht op het basisonderwijs, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Alvast bedankt voor je reactie.

Henrieke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2010, 10:22
T_ID
T_ID is offline
Dit is een veel te vage vraagstelling, er zal ook geen nuttig antwoord op komen. Je moet dit soort vragen stellen vanuit de geïnterviewde, en niet vanuit de interviewer.
Oud 08-01-2010, 15:51
Verwijderd
Tja ik heb dat nooit gehad om de basisschool. In klas 4 was het wel iets meer multi-culti dan voorheen. Die mensen vonden zichzelf vooral erg zielig "omdat ze zwart waren", iets wat ze zelf steeds zeiden dus dit is geen discriminatie maar gewoon een citaat. Wat mij betreft verliep de communicatie verder net zo goed als bij de Nederlandse klasgenoten. Moet er wel bij zeggen dat de allochtonen toen goed opgeleide, slimme jongens zijn die echt wel weten wat ze zeggen of doen. Maar dat is nu ook klas 6 VWO.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 09:32
Henrieke
Henrieke is offline
Oke, ik zal de vraagstelling iets simpeler maken.

Hoe vinden jullie dat autochtonen en allochtonen met elkaar communiceren? Gaat dat goed of merk je (bijvoorbeeld) groepjesvorming. Zo ja, hoe denk je dat dat komt.

Hopelijk is het zo wat duidelijker!

ps: denk aan communiceren op meerdere manieren. Niet alleen mondeling maar ook digitaal of telefonisch.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 10:03
Verwijderd
Nou het verschitl nogal. Autochtonen en allochtonen gaan wel met elkaar om en dat gaat ook prima. Maar de allochtonen proberen zich toch op de 1 of andere manier te onderscheiden, ze gaan ook veel met elkaar om. Maar over het algemeen gaat iedereen prima met elkaar om, er zijn nooit ruzies ofzo.

Digitaal/telefonisch loopt het volgens mij ook behoorlijk door elkaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten