Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2009, 12:02
Tripp
Tripp is offline
Ik heb een tijdje geleden een internet spaarrekening geopend bij de ABN Amro. En toen zou ik een rente krijgen van 3,75%. Als ik nu info zoek over hun internet spaarrekening zeggen ze een rente van 1,8%.
(Maar ik heb de internet spaarrekening geopend toen ik nog 3,75% zou krijgen.)

Hoeveel % rente krijg ik nou?
Advertentie
Oud 19-08-2009, 12:13
ganralph
ganralph is offline
ik neem aan dat ABN jou die rente nooit gegarandeerd heeft voor een bepaalde periode.
ik heb al meer dan 20 jaar een spaarrekening (bij een andere bank) en als ik terug kijk, heeft die rente op heel veel verschillende percentages gestaan.
Oud 19-08-2009, 13:30
Tripp
Tripp is offline
Ze hebben die rente idd nooit gegarandeerd.... Jammer. Dacht ik ergens eens leuk te kunnen sparen..... 1,8% is ook niks.
Oud 19-08-2009, 13:33
Tripp
Tripp is offline
Het valt me toch wel regelmatig op dat Aegon een hoge spaar rente geeft. Klinkt natuurlijk reuze interessant. Maar is dit dan wel een betrouwbare bank? Want andere banken geven aanzienlijk lagere spaar rentes....

Zijn hier mensen op het forum die ook een spaar rekening hebben bij Aegon?
Zo ja, hoe bevalt je dit?
En welke soort spaar rekening heb je gekozen?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Oud 19-08-2009, 16:53
Lente
Lente is offline
nou ik heb een e-rekening bij Aegon en het valt me toch wel op dat Aegon de laatste tijd regelmatig de rente heeft verlaagd
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 16:56
Balance
Balance is offline
De rente van Aegon is wel zo'n beetje de hoogst haalbare momenteel, maar tegelijkertijd ook weer niet spectaculair hoog. Aegon biedt een basisrente van 3,75% terwijl Moneyou (van ABN Amro) 3,5% biedt.
Maar kijk je verder naar iets als ING, dan kom je met een vrijblijvende rekening inderdaad bij Aegon een heel stuk beter uit qua rente. Bovendien kun je jezelf nog voorwaarden opleggen waarmee je rente nog omhoog gaat.

Aegon valt onder de bankgarantie, dus wordt veilig geacht.
Oud 19-08-2009, 16:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
nou ik heb een e-rekening bij Aegon en het valt me toch wel op dat Aegon de laatste tijd regelmatig de rente heeft verlaagd
Dat geldt wel voor alle banken. Daar kan Aegon in principe weinig aan doen, die moet gewoon mee. Alle banken verlagen op dat moment de rente en Aegon blijft wel continu de hoogste.
Oud 19-08-2009, 17:00
Lente
Lente is offline
Citaat:
Dat geldt wel voor alle banken. Daar kan Aegon in principe weinig aan doen, die moet gewoon mee. Alle banken verlagen op dat moment de rente en Aegon blijft wel continu de hoogste.
ja dat snap ik ook wel maar 2% rente is weinig.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 17:42
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
ja dat snap ik ook wel maar 2% rente is weinig.
Je kan moeilijk meer verwachten op het moment. Dat trekt vanzelf wel weer bij.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 19:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het valt me toch wel regelmatig op dat Aegon een hoge spaar rente geeft. Klinkt natuurlijk reuze interessant. Maar is dit dan wel een betrouwbare bank? Want andere banken geven aanzienlijk lagere spaar rentes....
Natuurlijk is Aegon betrouwbaar. Het gaat in Nederland domweg niet gebeuren dat grote banken op de fles gaan. Hun vermogen is daarvoor veel te groot.
En bovendien is er de overheid: Alleen kleine vermogensbankiers laten ze dat bij gebeuren. De economische belangen bij de grote banken zijn te groot om zoiets te laten gebeuren.

Kijk, dat een bank als Lehman Brothers ontploft, dat boeit voor Nederland niet zo veel, dus dat mag gebeuren. Maar andere banken zitten anders in elkaar.
Het bijna omvallen van Fortis was ook voor een groot deel gekte op de beurs. Dat aandeel maakte schommelingen die op geen enkele manier door de werkelijke waarde van het bedrijf te rechtvaardigen was. Als je keek wat ze aan vermogen hadden, en wat hun verplichtingen waren, dan zie je dat dat helemaal niet reëel was.

Dus tenzij je in zee gaat met schimmige buitenlandse banken, hoef je je geen zorgen te zorgen.
Oud 19-08-2009, 20:31
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
dan moet je je geld vastzetten maar das ook niet alles lijkt me
Oud 19-08-2009, 21:42
Lente
Lente is offline
Citaat:
Je kan moeilijk meer verwachten op het moment. Dat trekt vanzelf wel weer bij.
ik zeg toch niet dat ik meer verwacht? ts zegt dat Aegon zo'n hoge rente heeft, maar dus niet bij alle spaarrekeningen. dat was mijn punt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 22:18
Balance
Balance is offline
Bij het afsluiten van een spaarrekening, zet je normaal gesproken de rente niet vast nee. Als jij een rekening opent bij een rente-percentage van 3,75% dan kan die bank nog diezelfde dag de rente verlagen naar 1,8%
Dat is anders dan, bijvoorbeeld, bij een baan waarbij je akkoord gaat met een salaris wat niet plots nog verlaagd kan worden na het tekenen van het contract. Daardoor lijkt het waarschijnlijk wat krom.

Maar zeker in deze economisch slechte tijd kom je er niet onderuit; vrijwel alle banken zijn enorm gezakt in hun rentes. Het is dus niet iets van alleen de ABN Amro. Je kan er vanuit gaan dat alle grote banken wel ongeveer evenveel zakken. De hoogste blijft dus steeds de hoogste en de laagste steeds de laagste.
Oud 20-08-2009, 15:56
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Het is altijd goed om even te kijken 'in de kleine lettertjes'. Soms staat er dat de hoge rente alleen de eerste 3 maanden geldt oid. Dat is dan een leuk lokkertje. Vaak blijf je dan hangen en dat is graag wat een bank wilt. Ook slim om naar de andere voorwaarden te kijken: mag je bijvoorbeeld altijd je geld van de rekening halen? En is dat gratis of betaal je dan weer bijv. 1% rente. Dat heb ik bij een bank ook wel eens gezien.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 15:59
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Of geldt die 3,75% rente als je over het bedrag dat je minimaal 3 maanden op de rekening hebt staan. Zo'n spaarrekening heb je ook bij de ABN. Of hebben ze per ongeluk een ander soort spaarrekening gegeven dan je had aangevraagd. Een fout maken is natuurlijk menselijk...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 20:47
Fingon
Fingon is offline
Ga bij de ASN bank, daar heb je een 3,75% rekening, maar dan moet je wel automatisch inleggen, al kan je het er meteen weer af halen want het zit niet vast, en je krijgt ook geen boete als je het er meteen weer af haalt
Oud 21-08-2009, 17:07
gurl19
gurl19 is offline
Aegon heeft natuurlijk niet zulke toegangelijke kantoren zoals Abn Amro of Rabobank. Denk dat je daarom er niet zoveel van hoort. Maar het is wel een bank die garantie afgeeft. De overheid heeft ook miljoenen aan hen gegeven vanwege de crisis. Er stond wel in de krant dat ze verlies draaiden, maar ja dat doen tegenwoordig zoveel bedrijven
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 08:45
Tripp
Tripp is offline
Ik wil voor mijn geld dat bestemd is voor mijn studie, een gedeelte (€1.000,-) op een spaarrekening zetten. Maar tegelijk niet op mijn gewone spaarrekening, want voor dit geld heb ik al een doel.

Nu zat ik te twijfelen tussen:

InternetKwartaal Spaarrekening, 2,5%
InternetJaar Spaarrekening, 3,0%

Volgens de berekening die je op de ABN site kan uitvoeren krijg ik voor beide rekeningen een rente van €30,- als ik het een jaar laat staan.

Maar zit er dan geen verschil tussen?
Oud 26-08-2009, 09:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Jaarrekening
1000*1,03 = 1030 euro dus 30 euro rente

Kwartaalrekening
Het verschil zou er in moeten zitten dat je rente over rente ontvangt, echter kan ik daar niet het verschil uit halen dat het ook 30 euro moet zijn.

Ikbegrijp deze berekening vanhun dan ook niet, er zou wat mij betreft dus WEL v erschil tussen moeten zitten, maar raag het anders eens bij de ABN.
Oud 26-08-2009, 10:13
Tripp
Tripp is offline
.........

Laatst gewijzigd op 26-08-2009 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 10:21
Tripp
Tripp is offline
Ik zit op het moment bij de ABN en de ING. Maar de ING die geeft naar mijn mening te lage rentes. En bij de hogere rentes moet je aan allerlei voorwaarden voldoen. Daarom wil ik eigenlijk overstappen naar een andere bank. Aegon lijkt me idd een goede keuze.
Oud 26-08-2009, 10:32
Verwijderd
Ik heb even je topics samengevoegd, want het werd wel erg veel hetzelfde zo. Houdt het dus bij dit ene topic. Andere topics over spaarrekeningen van jouw hand zullen onverbiddelijk op slot gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 12:02
Tripp
Tripp is offline
@ Dittrich

Kan je net zo goed dit topic meteen sluiten.
Nu je het hebt samengevoegd is het een beetje een vreemd topic geworden.....

Het gaat hier over het één, en dan weer over het ander.
Dit is zo vaag, dan zoek ik het nog liever zelf uit.
Oud 04-01-2010, 12:23
Mixxer
Mixxer is offline
Laatst heb ik goed rondgekeken naar een nieuwe spaarrekening. Nu heb ik zowat alle spaarrekeningen vergeleken en ben voor Moneyou gegaan. Volgens meerdere website zoals deze waar je spaarrentes kan vergelijken echt een aanbeveling. Nu heb ik een rekening zonder voorwaarden, de rente is flink gedaald en overweeg nu een spaardeposito. Iemand een aanrader?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 20:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Laatst heb ik goed rondgekeken naar een nieuwe spaarrekening. Nu heb ik zowat alle spaarrekeningen vergeleken en ben voor Moneyou gegaan. Volgens meerdere website zoals deze waar je spaarrentes kan vergelijken echt een aanbeveling. Nu heb ik een rekening zonder voorwaarden, de rente is flink gedaald en overweeg nu een spaardeposito. Iemand een aanrader?
aegon heft met eigenstijl sparen nog wel een leuke rekening. en rente
Reageren

Regels voor berichten