Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En bovendien is er de overheid: Alleen kleine vermogensbankiers laten ze dat bij gebeuren. De economische belangen bij de grote banken zijn te groot om zoiets te laten gebeuren. Kijk, dat een bank als Lehman Brothers ontploft, dat boeit voor Nederland niet zo veel, dus dat mag gebeuren. Maar andere banken zitten anders in elkaar. Het bijna omvallen van Fortis was ook voor een groot deel gekte op de beurs. Dat aandeel maakte schommelingen die op geen enkele manier door de werkelijke waarde van het bedrijf te rechtvaardigen was. Als je keek wat ze aan vermogen hadden, en wat hun verplichtingen waren, dan zie je dat dat helemaal niet reëel was. Dus tenzij je in zee gaat met schimmige buitenlandse banken, hoef je je geen zorgen te zorgen.
|
Bij het afsluiten van een spaarrekening, zet je normaal gesproken de rente niet vast nee. Als jij een rekening opent bij een rente-percentage van 3,75% dan kan die bank nog diezelfde dag de rente verlagen naar 1,8%
Dat is anders dan, bijvoorbeeld, bij een baan waarbij je akkoord gaat met een salaris wat niet plots nog verlaagd kan worden na het tekenen van het contract. Daardoor lijkt het waarschijnlijk wat krom. Maar zeker in deze economisch slechte tijd kom je er niet onderuit; vrijwel alle banken zijn enorm gezakt in hun rentes. Het is dus niet iets van alleen de ABN Amro. Je kan er vanuit gaan dat alle grote banken wel ongeveer evenveel zakken. De hoogste blijft dus steeds de hoogste en de laagste steeds de laagste.
|
Het is altijd goed om even te kijken 'in de kleine lettertjes'. Soms staat er dat de hoge rente alleen de eerste 3 maanden geldt oid. Dat is dan een leuk lokkertje. Vaak blijf je dan hangen en dat is graag wat een bank wilt. Ook slim om naar de andere voorwaarden te kijken: mag je bijvoorbeeld altijd je geld van de rekening halen? En is dat gratis of betaal je dan weer bijv. 1% rente. Dat heb ik bij een bank ook wel eens gezien.
|
![]() |
|
Aegon heeft natuurlijk niet zulke toegangelijke kantoren zoals Abn Amro of Rabobank. Denk dat je daarom er niet zoveel van hoort. Maar het is wel een bank die garantie afgeeft. De overheid heeft ook miljoenen aan hen gegeven vanwege de crisis. Er stond wel in de krant dat ze verlies draaiden, maar ja dat doen tegenwoordig zoveel bedrijven
|
![]() |
|
Ik wil voor mijn geld dat bestemd is voor mijn studie, een gedeelte (€1.000,-) op een spaarrekening zetten. Maar tegelijk niet op mijn gewone spaarrekening, want voor dit geld heb ik al een doel.
![]() Nu zat ik te twijfelen tussen: InternetKwartaal Spaarrekening, 2,5% InternetJaar Spaarrekening, 3,0% Volgens de berekening die je op de ABN site kan uitvoeren krijg ik voor beide rekeningen een rente van €30,- als ik het een jaar laat staan. Maar zit er dan geen verschil tussen?
|
![]() |
Jaarrekening
1000*1,03 = 1030 euro dus 30 euro rente Kwartaalrekening Het verschil zou er in moeten zitten dat je rente over rente ontvangt, echter kan ik daar niet het verschil uit halen dat het ook 30 euro moet zijn. Ikbegrijp deze berekening vanhun dan ook niet, er zou wat mij betreft dus WEL v erschil tussen moeten zitten, maar raag het anders eens bij de ABN.
|
Ik zit op het moment bij de ABN en de ING. Maar de ING die geeft naar mijn mening te lage rentes. En bij de hogere rentes moet je aan allerlei voorwaarden voldoen. Daarom wil ik eigenlijk overstappen naar een andere bank. Aegon lijkt me idd een goede keuze.
![]()
|
@ Dittrich
Kan je net zo goed dit topic meteen sluiten. Nu je het hebt samengevoegd is het een beetje een vreemd topic geworden..... ![]() Het gaat hier over het één, en dan weer over het ander. Dit is zo vaag, dan zoek ik het nog liever zelf uit.
|
![]() |
Laatst heb ik goed rondgekeken naar een nieuwe spaarrekening. Nu heb ik zowat alle spaarrekeningen vergeleken en ben voor Moneyou gegaan. Volgens meerdere website zoals deze waar je spaarrentes kan vergelijken echt een aanbeveling. Nu heb ik een rekening zonder voorwaarden, de rente is flink gedaald en overweeg nu een spaardeposito. Iemand een aanrader?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
GodfuckGELD NaamInGebruik | 3 | 29-03-2013 05:23 | |
Werk, Geld & Recht |
Welk bank?! m113 | 5 | 08-08-2009 20:49 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[M&O] Wie kan me helpen? Liss | 3 | 25-01-2004 20:13 | |
Werk, Geld & Recht |
Triodos of ASN extinction | 35 | 22-12-2003 18:44 | |
De Kantine |
Wees lief. En vul deze enquete in voor mijn P.W.S. Morphia | 111 | 05-01-2003 13:09 | |
De Kantine |
Profielwerkstuk (enquete geldbesteding onder jongeren) Soraya | 63 | 20-11-2002 16:42 |