Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2009, 14:02
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Hallo,

Ik heb 1 a 2 keer in de week hoofdpijn. En dan is het best erg, het is meestal aan 1 kant van me hoofd en dan meestal rondom me oog/wenkbrauw. Ben er altijd misselijk bij en kan vaak niet tegen licht en geluid. Maar het komt niet in 1 x op, het loopt langzaam op en zie van te voren geen sterretjes of iets donkers. Het duurt meestal 1 dag en lig meestal heel vroeg op bed. Ik zit dit jaar wel in het examen jaar en ben daar nu al best zenuwachtig voor. Meestal als ik gewoon misselijk ben dan voelt het alsof ik hoofdpijn heb, en als ik hoofdpijn en misselijk bent, dan is me misselijkheid erger dan me hoofdpijn. Moet soms ook wel eens overgeven.

Ik zweet wel enorm veel, zelfs door vesten en truien heenKan dat ook hoofdpijn veroorzaken?

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 14:55
barkrukkie
barkrukkie is offline
Hoi Anoniem,

Vervelend dat je net in je examenjaar hier zoveel last van hebt!
De hoofdpijn die je beschrijft (1 kant, misselijk, niet goed tegen licht/geluid kunnen), dat het de hele dag duurt past eigenlijk best goed bij migraine. Verder kan een migraine-hoofdpijn ook uitgelokt worden door stress, iets waar je nu met je examen-jaar misschien ook wel meer last van hebt?
Het vele zweten ken ik zelf niet zo van migraine, mogelijk dat het ook aan je schildklier zou kunnen liggen.. maar dat weet ik niet zeker. Ik ken niet dat veel zweten hoofdpijn geeft, tenzij je echt uitgedroogd bent door het zweten, maar dat lijkt me niet mogelijk eerlijk gezegd

Wat je er tegen kunt doen is als je een aanval voelt aankomen al meteen een pijnstiller pakken, zoals paracetamol of als dat niet helpt een ibuprofen. Meestal is het beter om dit te doen op het moment dat je het voelt aankomen, en niet wachten tot de hoofdpijn op z'n ergst is.

Veel sterkte ermee in ieder geval!
Oud 19-11-2009, 15:17
Verwijderd
Ik vind het ook klinken als migraine.
Je noemt dat je geen sterretjes of iets ziet van te voren, dus ik denk dat je daar zelf ook al aan hebt gedacht en er dingen over hebt opgezocht, klopt dat? Het klassieke verhaal van migraine is inderdaad dat mensen eerst kleuren, sterretjes of vervormde beelden zien, en dat daarna hoofdpijn komt opzetten. Maar dit treedt slechts bij éénderde van de mensen met migraine ook daadwerkelijk op.

Stel dat pijnstillers nemen, zoals Barkrukkie beschrijft, niet genoeg helpt, komen mensen die meer dan tien aanvallen per jaar hebben ook in aanmerking voor medicijnen die de kans op een aanval verkleinen. Deze medicijnen zijn alleen op recept verkrijgbaar, dus daar zou je dan eens met je huisarts over moeten praten.
En natuurlijk zijn medicijnen niet het enige. Een migraine-aanval gaat ook sneller over als je inderdaad vroeg gaat slapen en dan goed uitslaapt, zoals jij al doet. Daarbij kun je de aanvallen voorkomen door stress te verminderen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het kan bijvoorbeeld helpen om dagelijks een rustgevende ademhalingsoefening te doen en een realistische planning te maken wat school betreft.
Verder: ben je aan de pil? Bij sommige meisjes/vrouwen kan de pil migraine veroorzaken; bij anderen zorgt hij er juist voor dat er minder aanvallen optreden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 15:36
Verwijderd
Hallo,

Ik denk dat je migraine hebt. Het is misschien verstandig om even naar de dokter te gaan, vooral nu je in het examenjaar zit is het dubbel vervelend. Ik heb zelf ook erg last van hoofdpijn, vanaf mijn zesde heb ik het elke dag. Ik weet dus wat jebedoelt. Maar ik denk trouwens niet dat het zweten ermee te maken heeft.

Liefs,
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 16:46
dianaotten
dianaotten is offline
Ik heb ook vaak hoofdpijn, zeker deze week.. als ik zit voel ik er niet veel van, maar zodra ik ga staan is net als er een hele strakke band om m'n hoofd heen zit die steeds strakker wordt getrokken..
En het bonst dan helemaal..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 20:15
LW
LW is offline
Dat heb ik ook.
Bij mij is het spierspanningshoofdpijn, en ik heb het ook precies op de plek wat jij beschrijft.
Ik ga regelmatig naar de masseuse, en sinds ik dat doe heb ik geen last meer van hoofdpijn.
Maar als je het zeker wilt weten moet je een afspraak maken bij de dokter.
Wellicht stuur hij je dan naar de neuroloog.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 07:55
dianaotten
dianaotten is offline
Wat doet / is z'n neuroloog dan ?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:33
LW
LW is offline
Nouja bij mij ging het zo:

Ik ging naar de dokter omdat ik vreselijke hoofdpijn klachten had, hij wist gewoon niet wat het was, maar ik bleef maar terug komen omdat ik niet met hoofdpijn wou blijven zitten.
Toen heeft hij mijn door verwezen naar de neurloog.
Eenmaal bij de neurloog aangekomen moest ik even wat over mij zelf zeggen, en ging ze op bepaalde plekjes bij mijn hoofd/nek/schouders voelen.
Op dat moment wist zij eigenlijk al dat het spierspanninghoofdpijn was, maar om toch andere dingen uit te stellen hebben we toch ook nog maar een hersenscan gedaan, maar daar was niks te zien alles in orde.
Daarna moest ik nog even bloedprikken en dat was het dan wel.
Het is dus helemaal niet eng, en ze doen hooguit een paar testjes,
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:43
dianaotten
dianaotten is offline
Gelukkig maar ! :-)

Ik heb vandaag haast geen hoofdpijn gehad..
En gister heb k maar een paracetamol genomen,anders kon k niet slapen van de hoofdpijn
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:50
LW
LW is offline
Onthoud wel dat je niet altijd tabletten kan gaan slikken, dan krijg je op korte termijn wel maag klachten en dat wil je ook niet.
Ik zou dus gewoon echt even naar de dokter gaan want hoofdpijn is eigenlijk zo gemakkelijk te behandelen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:55
dianaotten
dianaotten is offline
Okè..als ik het nog een keer zo erg heb zal ik wel even met m'n mams langs de dokter gaan
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 12:23
dianaotten
dianaotten is offline
Ik heb vandaag weer precies dezelfde hoofdpijn als die dagen geleden :-(
Ook weer alleen als ik opsta.. en net als er een band om me hoofd zit en het bonst me er dan door !!
Mama die zei dat het ook rond ging met hoofdpijn e.d..maar k heb nu ook een hele pijne keel en slikken gaat moeilijk en vaak hoesten..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 16:31
LW
LW is offline
Hoe voelt je nek aan, strak en gespannen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 16:45
dianaotten
dianaotten is offline
Hoe kun je dat voelen dan ??
Volgensmij ben ik wel ontspannen..
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 23:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het klinkt erg als migraine. En daar kun je heel weinig aan doen dan gewoon in bed gaan liggen en paracetamol nemen en wachten tot het over is.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 11:59
Verwijderd
tegen migraine-aanvallen bestaan hele goede medicijnen, namelijk triptanen. Zoals Imigran of Maxalt. Als je tegen migraine een paracetamol neemt, ben je jezelf alleen maar aan het kwellen, want dat helpt dus echt niet. Vraag je huisarts eens naar migrainemedicijnen!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 17:53
LoorAn
LoorAn is offline
Ah shit man, als dit een migraine is is dat heel naar voor je. Ik heb er zelf ook jaren last van gehad. Het heeft trouwens veel te maken met de hormoonhuishouding, stress en voeding. Hoewel er allemaal verschillende theoriën over zijn.
Ik heb zelf al een jaar geen migraine meer gehad, waar ik heel blij mee ben, het beheerste mijn leven. Bijna twee keer per maand had ik er last van waardoor ik 2 dagen ziek op bed lag.
Ik ben er door de pubertijd/puberteit waarschijnlijk erdoorheen gegroeid. Want ik heb niet meer stress dan vroeger en slaap niet meer en eet nog steeds ongezond.
Ik ben naar mijn huisarts gegaan en ik heb nu speciale pillen voor mensen die het eens per maand krijgen. Ze werken geweldig!

Ibuprofen werkte bij mij voor geen meter, de pijn was zo heftig dat ik aan 4 pillen niet genoeg had.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 17:59
LoorAn
LoorAn is offline
Oftewel: ga naar de huisarts! Kwel jezelf niet door de kans te hebben dat je dit iedere week terug zou kunnen krijgen.
Het geeft je veel zekerheid om goede medicatie te hebben, zodat je niet op school ineens moet overgeven of niet zelf naar huis kunt van de hoofdpijn. Ik heb er te lang mee gewacht om naar de huisarts te stappen, maar het is heel fijn!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 18:24
Verwijderd
Ziekte van Heineken. Duidelijk. Alle symptomen wijzen erop. Zeker dat je ook enorm veel zweet.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 19:51
dianaotten
dianaotten is offline
Kan het ook zijn dat ik te weinig drink .. ? Klinkt misschien raar..
Maar ik heb de laatste 2 of 3 weken haast niets gedronken.. 1 glasje water of frisdrank.. PER DAG..
En ik had het daar zo met mama over, kan het daar dus ook aan liggen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Maar ik heb de laatste 2 of 3 weken haast niets gedronken.. 1 glasje water of frisdrank.. PER DAG..
Das echt veel te weinig!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 22:43
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
van te weinig drinken kun je inderdaad flink hoofdpijn krijgen.
Oud 01-12-2009, 06:46
dianaotten
dianaotten is offline
Dan ga ik deze week maar gewoon wat meer drinken...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 21:04
Verwijderd
Citaat:
van te weinig drinken kun je inderdaad flink hoofdpijn krijgen.
Van te veel drinken ook hoor! Ziekte van Heineken!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 21:26
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Van te veel drinken ook hoor! Ziekte van Heineken!
dat had je hier al gepost ja, en toen vond ik het ook al niet erg waarschijnlijk dat dat het was.
Oud 02-12-2009, 06:48
dianaotten
dianaotten is offline
Hoeveel moet ik dan ong. op een dag drinken ?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 08:26
Pluis
Pluis is offline
Je lichaam heeft op een dag zeker anderhalve liter water nodig, waarvan het grootste gedeelte in je voeding zit (dus in je boterhammen, fruit en avondeten)
Ik zou eerst eens proberen om gedurende de dag zo'n halve liter flesje drinken eens leeg te krijgen. Als de hoofdpijnklachten dan na een tijdje minder worden weer je of dat het probleem was.
Oud 02-12-2009, 16:24
dianaotten
dianaotten is offline
Okè, ga het zeker vanaf morgen dan maar proberen !
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 16:28
Verwijderd
Je moet 0,5 liter vocht binnenkrijgen om te voorkomen dat je uitdroogt of afvalstoffen niet goed kwijtraakt, dat is een flesje water of drie kleine glazen drinken; en je moet 1,5 liter vocht binnenkrijgen om te voorkomen dat je last krijgt van kwalen als obstipatie, terugkerende blaasontsteking, hoofdpijn, enzovoort, dat is 10 kleine glazen drinken of 7 grote glazen.
Als je elke dag fruit en ontbijt, lunch en een vol bord warm eten eet, kun je er van uitgaan dat je daarmee ongeveer 0,5 liter vocht binnenkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 17:06
dianaotten
dianaotten is offline
okè, ik ga me daar dan maar gewoon aanhouden Want ik wil geen weken hoofdpijn meer achterelkaar..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Je lichaam heeft op een dag zeker anderhalve liter water nodig, waarvan het grootste gedeelte in je voeding zit (dus in je boterhammen, fruit en avondeten)
Ik zou eerst eens proberen om gedurende de dag zo'n halve liter flesje drinken eens leeg te krijgen. Als de hoofdpijnklachten dan na een tijdje minder worden weer je of dat het probleem was.
1,5 liter drinken PLUS 1 liter water uit voeding.
Dus totaal 2,5 liter.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 15:36
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Heb er lang nie opgezeten dus heb ook nie egt kunnen reageren.
Maar ik drink zowiezo geen water. Ik vind het niet lekker, behalve als ik dorst heb dan. En voor de rest drink ik wel goed.
Maar ben naar de dokter geweest en ben doorgewezen naar de Pabo. Daar hebben ze gekeken en nu moet ik dus nog een keer naar een andere arts toe. Ze denkt dat het misschien door de lucht te maken heeft. Ik krijg het vooral op school en daar zijn ze nu al 2 jaar bezig met verbouwen.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 15:50
dianaotten
dianaotten is offline
Ik drink nu gewoon meer water enzo
En het gaat veel beter !
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 14:11
MTpower
MTpower is offline
Weet niet of het al gezegd is (geen zin om het topic door te lezen), maar laat je bloeddruk eens opmeten
Oud 04-01-2010, 13:59
fashiongirl
fashiongirl is offline
Hallo,
Mijn zus heeft ook migraine en lag een paar jaar geleden soms wel elke week 2 dagen ziek in bed waardoor ze elk schooljaar met veel moeite maar net kon redden. Het is nu wel minder door haar, maar waardoor weet ik niet.
Ikzelf had de afgelopen 3 jaar elke dag wel hoofdpijn, maar niet in de migraine vorm, ik ben er vaak mee naar de huisarts geweest maar die zei alleen maar dat ik op tijd naar bed moest en veel moest sporten.. Ik was toen 14 en dat zag ik dus allemaal niet zo zitten.. Soms als ik het op voelde komen dronk ik een flesje water leeg en dan ging het al wat beter, maar omdat ik er toch niet vanaf kwam en mijn schoolwerk eronder leed, ben ik op aanraden van familie na een soort paragnost geweest, die mijn spanning door middel van aanrakingen weghaalde. De volgende dagen had ik wel vaak spierpijn ervan, zonder enige inspanning gehad te hebben. Dit heeft blijkbaar zeker bij mij geholpen, en ik heb nu vrijwel nooit meer hoofdpijn waardoor ik niet naar school kan, of niet goed kan leren.

Ik dacht ik reageer maar even, omdat dit toch een optie is waar de meeste mensen niet in geloven, of waar ze niet zo snel aan zouden denken. Mijn zus is hier ook naartoe geweest, maar als dit hetzelfde effect op haar heeft gehad daar ben ik niet zo zeker van.

Oja: ook ben ik op aanraden van de soort paragnost (ik weet niet precies wat ze wel is, was een moeilijke naam) naar iemand geweest die door ronddraaiende bewegingen mijn rug recht heeft gezet. Door een paar botten die scheef stonden in mijn rug ontstond er blijkbaar spanning in mijn nek, wat ook hoofdpijn tot gevolg kan hebben. Maar zelf ben ik niet overtuigd dat dit mijn reden was voor hoofdpijn.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 21:51
RupertTM
RupertTM is offline
Heb ik zelf ook gehad maar bij mij bleek het dus te zijn dat ik te weinig dronk en dus eigenlijk continue aan het uitdrogen was..En die opticien mij maar een bril aansmeren die ik helemaal niet nodig had..Grrr, mijn jongste zusje gebruikt hem nu als ze zich verkleed als oud vrouwtje! Zegt wat over het montuur dat ik had!
Oud 07-01-2010, 06:13
dianaotten
dianaotten is offline
Ik heb ook weer veel hoofdpijn Soms wel 3 weken achter elkaar,elke dag..... Nu is het een beetje schommelend, maar ik drink nu wel genoeg..dus daar kan het niet aan liggen...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten