Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2010, 12:19
molienatje
molienatje is offline
hallo, ik moet echt even jullie mening weten.
ik ben een meisje van 15 jaar en ik deed tot en met het derde middelbaar aso humanewetenschappen, maar eigenlijk wou ik al heel mijn leven iets met muziek doen.
dus vanaf het vierde mocht ik van mijn ouders eindelijk naar kso muziek! na lang zagen...
toen ik mijn ingangsexamen deed behaalde ik 2 op 100, absoluut niet veel!
er was dus al bijna geen toelating meer mogelijk maar ik moest wel nog even zingen voor de jury , dit beviel hun beter dan verwacht en ik mocht alsnog nog binnen.ze waarschuwden me wel dat ik beter een jaar lager zou beginnen om mijn basis te hebben,mijn ouders wilden dit niet dus ik moest starten in het 4de. voor de algemene vakken is het geen probleem maar voor mijn muziekvakken merk ik een serieuze achterstand! ookal heb ik heel de grote vakantie gewerkt om wat van mijn basis bij te schaven , maar dat is zeer erg moeilijk om dat op zo n korte tijd te doen bv : dictee daar moet je min. een jaar voor uitrekken.
na mijn eerste examen had ik 40 procent en dat gaf voor mij de doorslag , ik wou niet meer achter zijn! mijn leerkrachten stelden voor dat ik nu alsnog terug naar het derde mocht gaan! en dit zou dan mijn basis erg verbeteren, maar mijn ouders willen dit niet echt. ik daarintegen juist wel! de klas waar ik nu in zit is echt verschrikkelijk ( deze mensen zijn bijna allemaal 2 ,3 jaar ouder dan mij!) en we zijn met 32 mensen , onmogelijk om op te letten. een ander voorstel is in t vierde blijven en dubbelen dan, maar dan heb ik nog steeds mijn basis niet.
nog iets anders is ook in het vierde blijven en bijna elke dag intensief bijles volgen,dit wil ik al helemaal niet! ik ben het beu om me de hele tijd te moeten bijschaven en dan de nieuwe dingen die ik elke week leer er nog eens bij moet leren, dit gaat naar mijn persoonlijke mening iets te veel worden!
ofwel terug naar aso en gwn bijles volgen !
ik weet het echt echt niet, tegen volgende week vrijdag moet alles beslist zijn ..help meee !!
ik zou het liefstt gewoon mijn derde opnieuw doen om dan de volgende jaren zonder problemen te slagen! maar mijn ouders zijn er niet zo voor ...

Laatst gewijzigd op 08-01-2010 om 12:21. Reden: spellingsfout en iets vergeten schrijven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2010, 15:47
Verwijderd
Wat jij moet doen is gewoon teruggaan naar het 3e en je basis opdoen. Dat is tenslotte de kennis waar je later op moet voortborduren. Je ouders kunnen wel zoveel willen, maar je redt het zo niet en daarom moeten ze gewoon zorgen dat jij je op je plek voelt door je terug te laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 17:51
Verwijderd
Jij bent diegene die dit soort keuzes moet maken, niet je ouders, die hebben immers ''alleen'' maar een adviserende rol.
Gewoon terug gaan naar het 3e, zoals hierboven al word gezegd.
succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten