Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2002, 20:01
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
.. eternal love?

ik denk het zelf niet, eigenlijk, hoewel ik dit niet wil denken..
Oud 11-08-2002, 20:04
Verwijderd
Liefde is niet iets wat 'zomaar' voor eeuwig is, het hangt gewoon af van hoelang de mensen het volhouden. Er zal heus wel een intermenselijke relatie zijn die door twee mensen wordt volgehouden tot hun dood, maar als ze allebei dood zijn houdt de liefde gewoon op. Lmd. Eeuwige verliefdheid bestaat duidelijk niet, dat is iets wat gewoon chemisch en evolutionair bepaald is. Maar vriendschappelijke liefde kan makkelijk een mensenleven duren.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Eeuwige verliefdheid bestaat duidelijk niet, dat is iets wat gewoon chemisch en evolutionair bepaald is.
Je kunt ze echter wel als eeuwig ervaren, aangezien je het einde ervan niet meer bewust mee zal maken
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:41
Dminor
Dminor is offline
Hè, wordt iedereen nou opeens promoseksueel?! Natuurlijk kun je tot in eeuwigheid (lees: tot je dood) van iemand houden.
Oud 11-08-2002, 20:43
girl18
girl18 is offline
ja je houdt toch ook van je ouders tot ze dood zijn en zelfs na de dood dus dan kan je ook van je geliefde houden maar liefde houdt altijd op want het veranderd in HOUDEN van.!!!
Oud 11-08-2002, 21:24
Verwijderd
ow, ik geloof er wel in hoor
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:25
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
ik denk wel dat je voor eeuwig van mekaar kan houden... okey als je dood bent dan heb je dat niet meer door natuurlijk. maar ik denk toch echt wel dat je tot de dood van elkaar kan houden hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:30
lady_x
lady_x is offline
Misschien bestaat ze wel, maar voor mij lijkt ze onmogelijk, als ik liefde ervaar is ze zo kort en vluchtig. Soms is het zo erg dat liefde omschakelt in haat of omgekeerd.
Maar misschien dat als ik eens écht verliefd word, ik er anders zal over denken..
Oud 11-08-2002, 22:30
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ja. De ware liefde wordt niet door tijd begrensd. Ware liefde is dus per definitie eeuwig.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:32
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ja. De ware liefde wordt niet door tijd begrensd. Ware liefde is dus per definitie eeuwig.
Was jij het niet die in een andere topic beweerde dat ware liefde niét bestaat, of heb ik het verkeerd??
Oud 11-08-2002, 22:34
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Was jij het niet die in een andere topic beweerde dat ware liefde niét bestaat, of heb ik het verkeerd??
Nee, dat heb je echt verkeerd. Iedereen zal inmiddels kunnen bevestigen dat ik altijd een fel pleitbezorger ben geweest van de ware liefde. En die bestaat wel degelijk, al moet er soms lang naar worden gezocht.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:39
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Nee, dat heb je echt verkeerd. Iedereen zal inmiddels kunnen bevestigen dat ik altijd een fel pleitbezorger ben geweest van de ware liefde. En die bestaat wel degelijk, al moet er soms lang naar worden gezocht.
Ah oké dan heb ik me vergist.
Oud 11-08-2002, 23:50
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Met als enige begrenzing natuurlijk dat wanneer beide personen dood zijn, de liefde ophoudt te bestaan. Immers, wanneer de persoon dood is, functioneren de hersenen niet meer en is er geen sprake meer van gevoelens of emoties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten