Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2010, 20:40
blurred
blurred is offline
Begin maart wil ik een weekend naar Frankfurt, met de trein. Het aanbod aan treinkaartjes is echter niet heel groot en een stuk duurder dan ik gehoopt/verwacht had: je betaalt rond de 100 Euro voor een retourtje. Voor een vlucht idem.

Mijn vraag: weet iemand misschien een website of reisbureau waar je goedkoper een retourtje Rotterdam (eventueel Amsterdam) - Frankfurt kunt kopen? Een busreis vind ik ook prima, vliegen liever niet, tenzij het echt stukken goedkoper dan vervoer per trein of bus is.

Verder dan de officiele websites van NS Hispeed en Thalys kom ik helaas niet...
Oud 27-01-2010, 20:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je ook gekeken naar jongerenkorting voor internationale treinreizen? Kan flink schelen. Hier vind je er wat informatie over. Anders loont het misschien om een railpluspas aan te schaffen, kost dacht ik 15 euro en geeft je 25% korting op je treinreis. In Duitsland heb je een breed scala aan goedkope treintickets zoals ländertickets en een schönes wochenende ticket waarmee je voor weinig geld door Duitsland gaat reizen. Deze hebben vaak wel beperkingen zoals dat je niet met ICE's en IC's mag reizen maar wellicht het uitzoeken waard. Ik zou voor informatie daarover even op de website van de Deutsche Bahn kijken, dan heb je de meest actuele en volledige informatie.

Goedkoper dan bij NS Hispeed op de website krijg je je tickets volgens mij niet. Daar staan ook alle actietarieven en kortingsmogelijkheden bij. Je zou eventueel nog kunnen informeren bij de treinreiswinkel (www.treinreiswinkel.nl) die zit in Leiden en in Amsterdam maar je kunt ook bellen en ze kunnen je tickets ook opsturen (maar dat zou ik niet aanraden want bij mij kwamen ze bijna te laat aan, als je daar iets regelt zou ik langsgaan en je tickets ophalen).
Oud 28-01-2010, 07:26
ganralph
ganralph is offline
die rechtstreekse kaartjes mét grensovergang zijn idd erg duur. volgens mij is het goedkoper als je gewoon een NS-ticket naar de grens pakt en daar een nieuw kaartje van de DB neemt. (je betaalt dan zeg maar twee keer een nationaal tarief, en geen hoog internationaal.) op sommige grensstations (Venlo bijvoorbeeld) kun je al (goedkope) DB-kaartjes kopen. ik weet niet of je dan nog een toeslag betaalt omdat je de grens over gaat, maar volgens mij valt dit wel mee.

nadeel is wel dat je - zeker in Duitsland - dan wellicht vaker moet overstappen.
Oud 28-01-2010, 08:29
martijn1985
martijn1985 is offline
als je met meerdere mensen gaat kan je ook overwegen om een Schönes Wochenende-ticket te kopen. Is een kaartje van DB, waarmee je in 1 weekend op al alle lokale treinen mag reizen met 5 personen voor €35.

Als je ook met de bus wil gaan zou je bij eurolines kunnen (www.eurolines.nl). Er gaat een directe bus van Rotterdam naar Frankfurt
Oud 01-02-2010, 21:16
blurred
blurred is offline
Bedankt! Via Eurolines gaat er inderdaad een directe bus, en daarmee kost een retourtje maar 34 Euro p.p. Dan ben je wel ruim 10 uur onderweg in plaats van de ruim 4 uur die je er met de trein over doet maar goed, het scheelt wel meer dan de helft qua prijs. Nog even kijken of ik die 10 uur er voor over hebt, denk het wel. De prijzen zijn vrij standaard, dus staat nog wel even vast denk ik.

Van Rotterdam naar Venlo gaan, dan naar Duisberg en dan naar Frankfurt is niet eens goedkoper, de kaartjes in Duitsland blijven vrij duur. Op de website www.mitfahrgelegenheit.de is het ook lastig zoeken, zeker als je zo'n specifieke plaats van vertrek en bestemming hebt, en aan bepaalde dagen gebonden zit.
Reageren

Regels voor berichten