Advertentie | |
|
![]() |
|
Meestal is het zo dat je op een proefstudeerdag met een hele groep middelbare scholieren in een aparte ruimte gezet wordt en een 'leuk' college krijgt over iets wat je in de studie tegen kunt komen. Bij een meeloopdag loop je meestal alleen of in een klein groepje mee met studenten op een reguliere studiedag; je volgt dus het gewone collegerooster zonder speciaal georganiseerde activiteiten.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar voorzover ik weet is dat gewoon hetzelfde?? Je gaat gewoon tussen de studenten zitten en volgt een college. De rest van de dag wordt afhankelijk van je studie ter plekke ingevuld of je krijgt nog wat voorlichting over de studie, met gelegenheid tot vragen. Althans, dat is wat ik ervan weet en ik heb twee keer zo'n dag gedaan.
|
![]() |
|
Tijdens mijn proefstudeerdag heb ik slechts 3 studenten gezien, die opgetrommeld waren om vragen te beantwoorden. Ik heb 2 speciaal voor VWO-ers gegeven college's gevolgd, die de leukste onderwerpen van de hele studie behandelden in vogelvlucht. Het was leuk, maar om nou echt te zien hoe de dagelijkse gang van zaken op de studie is, heb ik er weinig aan gehad.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vaag. Ik zat toen echt met een groepje van scholieren en 2 studenten bij een echt college. We waren dus gewoon extra, het college werd ook niet speciaal voor ons gegeven. Overigens heb ik eerst meegelopen bij Economie en Bedrijfseconomie in Utrecht, daarna bij Rechten in Leiden. Bij geen van beide hadden wij apart college. Ik heb hier ook nooit eerder van gehoord.
|
![]() |
|
![]() |
Een proefstudeerdag wordt meestal georganiseerd op een bepaalde dag en is idd meer 'kunstmatig'. Je kunt ook de studiecoordinator (of een student, als je die kent) mailen en vragen of je een dagje mee mag lopen. Persoonlijk lijkt mij dat veel nuttiger, omdat er geen speciaal programma gemaakt wordt, maar je precies ziet hoe een dag eruit ziet (hoewel op de universiteit meestal niet iedere dag hetzelfde is). Volgens mij is zo'n meeloopdag bij bijna alle studies wel mogelijk, dus ik zou zeggen, mail die studiecoordinator even.
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Proefstuderen UVA a.s. Woensdag: HELP!!! Nixxz | 0 | 04-04-2011 10:30 | |
Studeren |
16april proefstuderen nijmegen Laijun | 2 | 18-04-2005 16:56 | |
Algemene schoolzaken |
Wat zijn handige vragen om te stellen op een opendag. swolha | 19 | 12-11-2004 13:37 | |
Lifestyle |
wat heb jij vandaag allemaal gedaan wat een reflectie is van jouw lifestyle? Otis | 487 | 13-04-2004 17:32 | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichtingsdag Universiteit Nijmegen meismyself | 34 | 14-04-2003 13:09 | |
Algemene schoolzaken |
Politicologie Verwijderd | 16 | 06-02-2002 07:52 |