![]() |
|
ik heb mijn tanden een tijdje terug nog laten sealen
![]() ik poets ook meestal elektrisch, met inderdaad een borstel van Oral-B. sensodyne moet ik dan maar eens gaan proberen denk ik ![]() |
![]() |
|
Je hebt verschillende smaken sensodyne
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik heb exact hetzelfde en de tandarts zij dat ik tanderosie had dat is dat je fluoride laagje nog maar heel dun is probeer een week lang weinig cola en fruitextracten te drinken en je zal al merken dat het minder wordt maar ik zou het tog maar je tandarts vertellen zodat hij er tijdens de behandeling rekening mee houd ze kunnen er ook een nep laag overheen spuiten dan is het helemaal weg
|
![]() |
|
![]() |
Heb een goede poetstechniek? Als je je tanden slecht poetst, kan je je tandvlees "wegpoetsen". Hierdoor leg je een stuk tand bloot dat geen beschermlaagje heeft en hier kan je krassen in maken. In sommige gevallen zijn dit echte groeven die je kan voelen met je tong (is bij mij het geval). Dit ontstaat dus door een verkeerde poetstechniek en het leidt ook tot gevoeligheid van de tanden. Klinkt misschien heel erg onnozel maar ik denk dat veel mensen hun tanden onbewust fout poetsen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik gebruik sinds kort die spuitbus van Sensodyne (beetje een overdreven ding wel, maar ik kon 'm niet weerstaan ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik maakte verschillende fouten waaronder de tandenborstel "loodrecht" op je tanden zetten ipv onder een schuine hoek te poetsen. Daarbij poetste ik ook zowel de tanden van m'n onderkaak en bovenkaan in één beweging. Als je onder'n schuine hoek poetst is dat niet mogelijk (ik zou toch niet weten hoe je dat efficiënt kan doen). Ik wist wel dat je in cirkeltjes moest poetsen maar ik dacht dat dat best grote cirkels mochten zijn. Hierdoor maakte ik nogal bruuske horizontale bewegingen in de buurt van m'n tandvlees wat voor groeven zorgt eenmaal je je beschermende tandvlees weggepoetst hebt. Zeker in combinatie met het "loodrecht" poetsen kan dit tot schade van het tandvlees leiden. Ik heb nu dus geleerd om in kleine cirkeltjes te poetsen, bijna letterlijk tand per tand. Ik kocht ook gewoon tandenborstels die er wel goed uit zagen terwijl ik redelijk gevoelig tandvlees heb en dus nood heb aan een zachte tandenborstel om schade te beperken. Het is voor mij ook belangrijk dat ik niet te hard op m'n tandenborstel duw want die neiging had ik vroeger ook. De kant van je tanden waar je mee kauwt (dus waar je onderkaak je bovenkaakt raakt, zeg maar) die mag je wel "loodrecht poetsen" want daar kan je uiteraard geen tandvlees beschadigen. Dat zijn zo ongeveer de eerste dingen waar ik aan denk ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Het grote NEVER-ENDING-STONER-STORY topic deel 1 Verwijderd | 400 | 24-06-2009 18:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wilders: "Verbied koran" Donald Duck | 478 | 25-08-2007 20:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ervaringen met Roaccutane Methuselah | 500 | 17-01-2007 11:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
tips tegen Blephadosis Meertje | 11 | 08-08-2006 14:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heeft de tandarts allemaal al bij jou uitgespookt? Verwijderd | 59 | 19-02-2006 15:04 | |
Drugs & Alcohol |
Explosion HC4L | 52 | 11-04-2005 16:01 |