Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2009, 17:36
Young Predator
Young Predator is offline
Jawel, sinds kort verstuur ik per abuis SPAM via mijn hotmailaccount.

Aangezien ik zeer gehecht ben aan mijn privé email en de pest heb in deze onzin wil ik dit z.s.m. oplossen.
Ik werk altijd 'clean' ,doch wordt er nu via mijn account eea verstuurt.

Hoe kan ik zorgen dat dit niet meer voorkomt?

ter info: het is een of andere multimedia/kerst spam bullshit
Oud 10-12-2009, 07:08
freyk
freyk is offline
Een spammer hoeft geen toegang tot je account te hebben om spam te versturen.
Zover ik het weet zijn er geen manieren om dit te stoppen, maar je kan het voorkomen door je emailadres bij anderen minder bekend te worden, zodat ze bijvoorbeeld niet hun hele contactlijst aan bedrijven geven die "gratis" diensten leveren.
Voor andere tips raad ik je aan om de zoekfunctie te gebruiken, want dit probleem is al meerdere keren geplaatst.
Oud 10-12-2009, 07:32
Verwijderd
Hoe weet je dit? Wat zijn precies de symptomen?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 09:08
Young Predator
Citaat:
Zover ik het weet zijn er geen manieren om dit te stoppen, maar je kan het voorkomen door je emailadres bij anderen minder bekend te worden, zodat ze bijvoorbeeld niet hun hele contactlijst aan bedrijven geven die "gratis" diensten leveren.
Voor andere tips raad ik je aan om de zoekfunctie te gebruiken, want dit probleem is al meerdere keren geplaatst.
No shit sherlock. Ik benadrukte al dat ik clean omga met mijn mail.

Citaat:
Hoe weet je dit? Wat zijn precies de symptomen?
Mail 1: ik kreeg van mijzelf deze spam toegestuurd. Toen keek ik bij mijn verzonden items en waarempel, ik zag dat ik dat verstuurd had. (ik zag ook dat die dus na mijn hele contactlijst is verzonden) Vertel mij niet hoe. Het rare is ook dat sommige hem wel hebben ontvangen (danwel als spam, danwel als normale mail) en sommige totaal niet.

Mail 2: kreeg reactie dat het weer gebeurd was. Ditmaal stond het niet in mijn verzonden lijst.
Oud 10-12-2009, 10:34
Koning
Koning is offline
Citaat:
No shit sherlock. Ik benadrukte al dat ik clean omga met mijn mail.
Je kunt ook normaal reageren, jij verstuurt spam, hij niet.

Citaat:
Mail 1: ik kreeg van mijzelf deze spam toegestuurd. Toen keek ik bij mijn verzonden items en waarempel, ik zag dat ik dat verstuurd had. (ik zag ook dat die dus na mijn hele contactlijst is verzonden) Vertel mij niet hoe. Het rare is ook dat sommige hem wel hebben ontvangen (danwel als spam, danwel als normale mail) en sommige totaal niet.

Mail 2: kreeg reactie dat het weer gebeurd was. Ditmaal stond het niet in mijn verzonden lijst.
Standaard spyware / virusscan + wachtwoord e-mail wijzigen?
Oud 10-12-2009, 13:02
Young Predator
Citaat:
Je kunt ook normaal reageren, jij verstuurt spam, hij niet.
Ben ik het helemaal met je eens. Excuus hiervoor.

Echter leven we in 2009 en ben ik 23 jaar: mij afzetten als persoon die niet weet hoe email in elkaar steekt vind ik denigrerend. Ik gaf al aan clean om te gaan met dit soort zaken om juist zulke reacties te vermijden. Zodoende die reactie.

Hoe zit het precies met spyware/virusscan bij een online emailaccount. Beide keren dat die spam verstuurd was zat ik op andere computers/netwerken. Hotmail zit toch anders in elkaar als bijvoorbeeld Outlook?

Email wijzigen doe ik liever niet. Ben ik te gehecht aan. Wachtwoord wijzigen zal ik als volgende stap ondernemen als het weer voorkomt.
Oud 10-12-2009, 13:39
M@rco
M@rco is offline
Als het echt vanaf jouw mailadres wordt verstuurd (waar het wel op lijkt, aangezien het bij je verzonden items staat): wachtwoord wijzigen.
Oud 10-12-2009, 13:47
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
\Wachtwoord wijzigen zal ik als volgende stap ondernemen als het weer voorkomt.
als je het gewoon nu doet, voorkom je misschien een volgende keer...
Oud 10-12-2009, 18:52
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Als het echt vanaf jouw mailadres wordt verstuurd (waar het wel op lijkt, aangezien het bij je verzonden items staat): wachtwoord wijzigen.
Dit ja, want dan wordt er via een andere pc ingelogd op jouw account en is wachtwoord wijzigen voldoende
Oud 10-12-2009, 22:05
Young Predator
Done. Had weer een mail verstuurd. Nu weer overduidelijk via mijn account verstuurd. Wachtwoord aangepast,

Ben benieuwd. Kreeg tegelijk ook spam van oude emailadressen van vrienden. Link?
Oud 11-12-2009, 12:19
Verwijderd
Je hebt dus last van spyware mocht je een full client gebruiken en het blijft doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 18:06
Young Predator
Is er geen mogelijkheid om de source te vinden en die te deleten?

Volgens mij, ondanks dat ik me wachtwoord heb aangepast nogmaals voorgekomen.

Hoe zit het nu eigenlijk met het feit dat sommige waar de mail naar verzonden wordt ze totaal niet ontvangen, en maar een selectie wel>? Linkt die spyware naar andere spyware gebruikers ofzo?
Oud 28-12-2009, 12:10
Young Predator
wachtwoord change ,

Geen last meer gehad van vage gestuurde spam.
Oud 11-01-2010, 18:04
stijnthegamer
stijnthegamer is offline
Ik had laatst zo'n zelfde probleem.
Door je wachtwoord te veranderen heb je het probleem natuurlijk tijdelijk opgelost, maar je wilt niet dat het nog eens gebeurd.
Waarschijnlijk heb je ergens op een computer waar een keylogger op draaide op je hotmail ingelogd. Zo'n keylogger slaat alles op wat jij typt (dus ook wachtwoorden) en mailt het naar de eigenaar. Als je (zoals ik) bijna nooit ergens anders op je hotmail inlogt, probeer dan te achterhalen waar je overal op je hotmail hebt ingelogd en probeer op die plaatsen niet in te loggen als het niet per se nodig is.
Anders kun je straks wéér je wachtwoord veranderen, maar dan is het alweer te laat zodra jij het doorkrijgt is de spam natuurlijk alweer verzonden...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 08:22
Young Predator
Die logs verwijder ik vrijwel altijd als ik op internet gezeten heb. ( Via internetopties )

Of is dit niet toereikend genoeg?
Oud 12-01-2010, 15:17
freyk
freyk is offline
Ja,

Daarnaast zijn er nog een aantal dingen om dit te voorkomen.
Om een aantal dingen op te noemen:
  • Lokaal: je browsercache legen (dat je al doet), werken met incognito vensters, je systeemprocessen in de gaten houden, ander besturingsysteem gebruiken (mac osx, linux), een virtuele machine gebruiken met een net-geinstalleerd systeem, wachtwoorden regelmatig aanpassen,geen wachtwoorden bewaren (tenzij er encryptie word gebruik), enz,
  • Internet: geen "gratis" software/diensten gebruiken, geen cracks installeren, geen mail naar mensen doorsturen (of gebruik bcc), zuinig met je emailadres omgaan, wachtwoorden regelmatig aanpassen, werken met sites die https ondersteunen, enz.

Laatst gewijzigd op 12-01-2010 om 17:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten