Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2010, 16:53
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
Hallo allemaal

ik ben 15jaar en zit er overna tedenken om binnen kort te gaan scheren.
Alleen het is nog niet heel erg zichtbaar, maar het is er wel.
is het verstandig om vroeg te beginnen met scheren? want had gehoord dat je dan juist sneller een snor krijgt. en deden jullie dit alleen? of met jullie vader (eerste keer) heb namelijk geen idee.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 19:42
Verwijderd
Vraag gewoon aan je pa of hij even laat zien hoe het moet.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 14:31
Martiño
Martiño is offline
Ik vond het juist helemaal niet leuk om zulke dingen te delen met mijn vader Ik heb het mezelf ook aangeleerd, ik had de benodigdheden al in huis aangezien ik familieleden heb die het "leuk" vinden om voor je 14e verjaardag een bus scheerschuim en mesjes te geven.
Oud 04-04-2010, 17:20
Verwijderd
Ik zou me wel gaan scheren, anders krijg je zo'n dun donssnorretje. Iemand uit m'n klas heeft dat en dat ziet er een beetje vreemd uit.

De eerste keer scheren had ik samen met m'n vader gedaan, maar nu doe ik het zelf (hoeft nog maar 1 à 2x per week).
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 20:13
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
oke,
thnx voor alle tips en ervaringen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 23:46
Poeperd
Poeperd is offline
Volgens mij wordt haar niet dikker door scheren. De reden dat dat vaak zo lijkt is omdat je je gaat scheren rond de tijd dat je meer en dikker haar krijgt op die plekken (bovenlip, schaamstreek, oksels). De haren worden dus sowieso dikker, en rond die tijd beginnen de meeste mensen zich ook te scheren. Maar het scheren is niet de oorzaak van de haargroei.
Oud 06-04-2010, 13:52
silentbob
silentbob is offline
mijn 1e keer scheren was toen mn vader opmerkte dat ik wat lange haren begon te krijgen op m'n kin en er het scheerapparaat bijhaalde en het wegscheerde, voor de rest gebruik ik altijd een scheerapparaat en hoefde ik het dus niet echt te leren(alhoewel het me wel handig lijkt ook met mesjes nog eens te leren, maar is niet echt nodig dus komt het er niet van)

15 vind ik wel laat btw, ik ben nu 15 en scheer me al iets meer dan 2 jaar(sinds de laatste week zomervakantie voor ik in de 2e kwam), en al mn vrienden scheren zich(of laten een baard staan) ook al even voor zover ik weet(hoorde donderdag pas voor het eerst van een jongen uit mn klas die zich nog niet scheerde waar ik me dus wel over verbaasde)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 17:11
silentbob
silentbob is offline
1 van mn vrienden heeft een fatsoenlijke baard
andere vriend van me laat het ook staan maar heeft geen fatsoenlijke baard(ook blond haar dus dat helpt ook niet echt, terwijl die andere vriend zwart haar heeft)
zelf zou ik denk ik ook nog wel een fatsoenlijke baard kunnen kweken als ik het wat langer zou laten staan denk ik, als ik het een paar dagen niet scheer(zoals nu het geval is, was op skireis en was te lui om me daar te gaan scheren) heb ik ook al een beginnend baardje(op 1 of andere manier is mn baardhaar ook wat van kleur gaan veranderen, in het begin was het altijd blond dus viel het niet op als ik het wat langer liet staan, maar nu is het veel donkerder)

nog een vriend van me laat 's winters wel es wat staan maar dat ziet er dan wel meer als dons uit
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 17:33
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
hmm bij mij zie je echt amper wat en 2 jaar gelede (13jr) kreeg ik me eerste haartjes rond de schaamstreek pas.
Maar ik heb al alle benodigheden hier liggen dus denk dat ik het binnekort ga doen ff in me eentje proberen en als niet lukt roep ik me pa
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 20:44
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ja, als je zwart haar hebt en het één keer heb geschoren, dan heel lang wacht, dan heb je een fatsoenlijke baard. Arabier of mosjlim zijn wil ook nog wel eens helpen heb ik vernomen

Scheren is niet zo moeilijk, succes, schreeuw maar als het niet lukte

Al die donssnorren zien er zooo goor uit, echt.. nerdface, hebben ze zon mongolegezicht en dan zon bruin/zwart donssnorretje eronder..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 23:11
Verwijderd
Ja, als je snor zat ben, moet je gewoon gaan scheren!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten