![]() |
|
![]() |
Hallo allemaal.
Ik ben van plan om deze sport oefeningen thuis te gaan doen: http://www.margriet.nl/media/oefeningen/ Nou vraag ik mij af, hoe vaak per week moet ik deze oefeningen doen, en hoe vaak herhalen (1 sessie is van 12 tot 20 keer). Misschien dat er sport liefhebberd zijn die hier meer verstand van hebben? Groetjes |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() het volhouden van zulk soort oefeningen is denk ik idd het moeilijkst. iig succes!!!!!!!! |
![]() |
|
Deze oefeningen gaan geen zin hebben! Misschien voor bejaarden die al 10 jaar niks anders doen dan op een stoel zitten. Niet voor mensen die gewoon aan sport doen en wat extra spiermassa/kracht/explosiviteit willen.
Zoals hierboven al gezegd, spieren van vrouwen zijn precies hetzelfde als spieren van mannen. Train dus ook hetzelfde als mannen doen! Zware gewichten en weinig herhalingen. Kijk voor tips niet op margriet.nl maar op dutchbodybuilding.com.
|
Nou ze gaan geen zin hebben omdat de meeste veel te licht zijn.
Als je sterker/gespierder/sneller wil worden moet je een zodanige belasting hebben dat je eigenlijk over je eigen fysieke grens heen gaat (overload). Een geoefende hardloper wordt bijvoorbeeld niet sneller als hij 2km een stevige wandeling gaat maken, terwijl dat voor een bejaarde een hele uitdaging kan zijn. Maargoed ik weet ook niet precies wat je doel is? Wil je alleen sterker worden, of ook echt meer spiermassa opbouwen? In het eerste geval moet je oefeningen doen die je 1-5 herhalingen kunt uitvoeren, of een gewicht gebruiken zodat je ze nog maar 1-5 herhalingen kunt uitvoeren. In het tweede geval moet je tussen de 6-12 herhalingen maken. Dus kies dan ook een gewicht waarmee je de laatste herhaling met moeite kunt doen. Zodat je lichaam ook echt een prikkel krijgt sterker te worden. Het voordeel van vrouw zijn is dat veel oefeningen met je lichaamsgewicht vaak al zwaar genoeg zijn. Denk aan pushups (borst schouder triceps). optrekken (rug biceps). prisoner squats/pistol squats (billen, benen), dragon flags/hanging leg raises (onderrug, buik) 3x per week, 3 sets per oefening, zo veel mogelijk herhalingen. minstens 1 dag rust telkens.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezonde Full-Body Workout sporten? Rikje18 | 4 | 13-08-2012 16:42 | |
De Kantine |
Wat heb jij vandaag allemaal gedaan? duifeltje | 500 | 13-04-2004 08:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoe kan je thuis een beetje brede schouders ontwikkelen? G.T.C. | 20 | 04-01-2004 10:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
sport een obsessie !! miss-suus | 39 | 23-11-2003 12:43 | |
Vrije tijd |
Jongeren Sport Instuif Verwijderd | 8 | 07-10-2003 13:21 | |
Vrije tijd |
Voor welke sport/ welk evenement blijf jij thuis of sta je vroeg op? Boogie | 25 | 30-10-2002 13:08 |