Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2010, 18:48
Angelllll
Angelllll is offline
Hallo allemaal.

Ik ben van plan om deze sport oefeningen thuis te gaan doen:
http://www.margriet.nl/media/oefeningen/

Nou vraag ik mij af, hoe vaak per week moet ik deze oefeningen doen, en hoe vaak herhalen (1 sessie is van 12 tot 20 keer).

Misschien dat er sport liefhebberd zijn die hier meer verstand van hebben?

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 19:06
Verwijderd
Ik zou zeggen:

3 keer per week de oefeningen doen.
Beginnen met 12 herhalingen, als je merkt dat dat je goed afgaat doe je de volgende keer 13 herhalingen, als dat je goed afgaat doe je er 14, enzovoort.

Besef wel dat dit soort oefeningen goed zijn voor het uithoudingsvermogen van je spieren en vaak ook voor je rug en je houding, maar dat je er niet echt snel van afvalt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 19:15
Angelllll
Angelllll is offline
Nee het is ook ABSOLUUT niet de bedoeling om af te vallen.
Doe het alleen voor de spieren.
ik batminton ook eens per week, en val heel snel af, dus vandaar deze oefeningen.
Maar ik las ergens anders dat je het om de dag moest doen (gaat niet spicifiek om deze oefeningen maar wel om iets vergelijkbaars)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 11:44
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Nee het is ook ABSOLUUT niet de bedoeling om af te vallen.
Doe het alleen voor de spieren.
ik batminton ook eens per week, en val heel snel af, dus vandaar deze oefeningen.
Maar ik las ergens anders dat je het om de dag moest doen (gaat niet spicifiek om deze oefeningen maar wel om iets vergelijkbaars)
om de dag is voor deze oefeningen inderdaad prima te doen. je spieren hebben dan ff een dagje om te herstellen van een inspanning die op het begin onwennig is voor het lichaam. ben benieuwd hoe goed deze oefeningen gaan werken echt voor de spieren. als dit op lange termijn niet zwaar genoeg is kan je altijd nog overwegen om naar de sportschool te gaan o.i.d. neem van mij aan dat je als je naar de sportschool gaat er niet direct mannelijk uit gaat zien ofzo . hoe de spieren in elkaar zitten is nou eenmaal anders. (hoe dat precies werkt moet je niet aan mij vragen maar het is zo). je krijgt er echt niet ineens van die giga schouders van. en als je vind dat je te gespierd wordt kan je altijd weer wat lichter gaan trainen. succes!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 17:26
Verwijderd
Citaat:
om de dag is voor deze oefeningen inderdaad prima te doen. je spieren hebben dan ff een dagje om te herstellen van een inspanning die op het begin onwennig is voor het lichaam. ben benieuwd hoe goed deze oefeningen gaan werken echt voor de spieren. als dit op lange termijn niet zwaar genoeg is kan je altijd nog overwegen om naar de sportschool te gaan o.i.d. neem van mij aan dat je als je naar de sportschool gaat er niet direct mannelijk uit gaat zien ofzo . hoe de spieren in elkaar zitten is nou eenmaal anders. (hoe dat precies werkt moet je niet aan mij vragen maar het is zo). je krijgt er echt niet ineens van die giga schouders van. en als je vind dat je te gespierd wordt kan je altijd weer wat lichter gaan trainen. succes!
De spieren van mannen en vrouwen zitten wel hetzelfde in elkaar, maar mannen bouwen 7 keer zo snel spieren op als vrouwen, dus je moet als vrouw wel héél fanatiek zijn voor je er uit ziet als manwijf, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 17:35
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
De spieren van mannen en vrouwen zitten wel hetzelfde in elkaar, maar mannen bouwen 7 keer zo snel spieren op als vrouwen, dus je moet als vrouw wel héél fanatiek zijn voor je er uit ziet als manwijf, inderdaad.
oh dat wist ik niet. ik heb juist ergens gelezen dat het door de hormoon vershchillen anders was ofzo. dat de spieren wel hetzelfde zijn kan best. begin nu ook wel te twijfelen . volgens mij ging het in de uitleg die ik ooit heb gelezen om het verschil in hormonen en daardoor verschil in spiergroei. dus dat een man idd veel sneller breed wordt dan een vrouw.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 17:55
Verwijderd
Ja het komt doordat mannen meer testosteron hebben en dat is een hormoon, dus dat klopt
Maar de spieren zitten wel hetzelfde in elkaar, alleen de hormonen waardoor de groei beinvloedt wordt niet
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 11:36
marrel
marrel is offline
In de sportschool is mij toen met die oefeningen verteld dat ik alles wat ik deed 3x 15 keer moest doen. En opzich is 3 keer per week erg netjes om te doen. Succes met volhouden, denk dat dat het moeilijkste is
Oud 17-01-2010, 18:19
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ja het komt doordat mannen meer testosteron hebben en dat is een hormoon, dus dat klopt
Maar de spieren zitten wel hetzelfde in elkaar, alleen de hormonen waardoor de groei beinvloedt wordt niet
oke dan .

het volhouden van zulk soort oefeningen is denk ik idd het moeilijkst. iig succes!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 01:02
Hulk
Hulk is offline
Deze oefeningen gaan geen zin hebben! Misschien voor bejaarden die al 10 jaar niks anders doen dan op een stoel zitten. Niet voor mensen die gewoon aan sport doen en wat extra spiermassa/kracht/explosiviteit willen.

Zoals hierboven al gezegd, spieren van vrouwen zijn precies hetzelfde als spieren van mannen. Train dus ook hetzelfde als mannen doen! Zware gewichten en weinig herhalingen. Kijk voor tips niet op margriet.nl maar op dutchbodybuilding.com.
Oud 19-01-2010, 08:07
Angelllll
Angelllll is offline
Waarom zouden deze oefeningen niet goed zijn dan?
Er zitten ook buispieroefeningen bij die iedereen doet.
En je kunt er een aantal ook met gewichtjes doen.
Zal wel eens op je site kijken hulk
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 15:04
Hulk
Hulk is offline
Nou ze gaan geen zin hebben omdat de meeste veel te licht zijn.

Als je sterker/gespierder/sneller wil worden moet je een zodanige belasting hebben dat je eigenlijk over je eigen fysieke grens heen gaat (overload). Een geoefende hardloper wordt bijvoorbeeld niet sneller als hij 2km een stevige wandeling gaat maken, terwijl dat voor een bejaarde een hele uitdaging kan zijn.

Maargoed ik weet ook niet precies wat je doel is? Wil je alleen sterker worden, of ook echt meer spiermassa opbouwen?

In het eerste geval moet je oefeningen doen die je 1-5 herhalingen kunt uitvoeren, of een gewicht gebruiken zodat je ze nog maar 1-5 herhalingen kunt uitvoeren. In het tweede geval moet je tussen de 6-12 herhalingen maken. Dus kies dan ook een gewicht waarmee je de laatste herhaling met moeite kunt doen. Zodat je lichaam ook echt een prikkel krijgt sterker te worden.

Het voordeel van vrouw zijn is dat veel oefeningen met je lichaamsgewicht vaak al zwaar genoeg zijn.

Denk aan
pushups (borst schouder triceps).
optrekken (rug biceps).
prisoner squats/pistol squats (billen, benen),
dragon flags/hanging leg raises (onderrug, buik)

3x per week, 3 sets per oefening, zo veel mogelijk herhalingen. minstens 1 dag rust telkens.
Oud 19-01-2010, 16:05
Mobius
Mobius is offline
Wat Hulk zegt + Dragon Flags.

Regels voor berichten