Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2010, 13:43
Verwijderd
Ik ben niet zo goed in Engels en wil graag zelf woordjes leren. We hebben dat op school namelijk nooit moeten doen, wat ik vreemd vind, omdat ik denk dat een goed vocabulaire best belangrijk is om een taal te kunnen beheersen.Ik weet alleen niet zo goed welke woordjes ik het beste kan gaan leren. Iemand ideeën?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2010, 13:50
WAT
WAT is offline
zoek eens op IELTS in google, via daar kun je heel veel websites vinden waar je je engels kan verbeteren en vaak kun je dan zelf ook woordenlijsten maken van de woorden die je nog niet kent.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 15:16
Geel
Geel is offline
Je zou het boekje Examenidioom Engels kunnen aanschaffen.
Oud 06-02-2010, 15:45
Gigli
Gigli is offline
Probeer naast de bovengenoemde opties ook eens een gewoon leesboek in het engels te lezen. Onbekende woorden kun je dan proberen uit de rest van de zin af te leiden of opzoeken in een woordenboek.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 16:25
halloowww
wat raar dat jullie geen woordjes hoeven te leren op school.
Ik heb wel een site voor je waar je woordjes in kunt voeren, en daarna kunt leren.
www.wrts.nl
misschien heb je er wat aan..
anders, nog veel succes met wat anders te zoeken.
maar als ik jou was zou ik al blij zijn dat ik geen woordjes hoefde te leren!
x
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 09:25
Verwijderd
Engelse boeken lees ik al, maar ik kan niet altijd uit de context opmaken wat een woord betekent en elk woord opzoeken dat ik niet weet, zou echt heel vervelend worden.
Ik ben niet echt blij dat ik geen woordjes hoef te leren, omdat ik wel Engels wil leren. Voor andere talen moet ik trouwens wel woordjes leren, dus het ligt niet aan onze school maar aan de docent. Voor Duits en Frans gebruik ik wrts al, inderdaad een heel handige site.
Het probleem van zelf woordenlijsten maken, is dat je woordjes gaat leren die misschien minder vaak voorkomen. Ik doe het wel eens, maar heb toch het idee dat het efficiënter kan. Ik ga denk ik wel dat examenidioom aanschaffen.
Bedankt voor de tips.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 10:05
mathfreak
mathfreak is offline
Misschien is het een idee om de Thematische Woordenschat Engels van Intertaal aan te schaffen. Per thema vind je daar woorden met voorbeeldzinnen waarin je deze woorden kunt gebruiken.
Reageren

Regels voor berichten