Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2010, 09:49
Carova
Carova is offline
ey allemaal,

ik speel nu echt al bijna een half jaar gitaar maar ik merk dat ik geen bagger vooruit ga
ik moet mezelf er toe dwingen om te oefenen en mijn gitaar leraar leert mij gewoon de liedjes die ik wil leren maar ik weet bijna geen akkoorden en ik heb moeite met overpakken en mijn vingers ver uit elkaar zetten (ik heb ook niet echt grote handen )
heeft iemand tips?

ps: ik speel elektrisch gitaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2010, 21:14
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Je leraar vragen of hij wat meer tijd aan theorie en akkoorden wil besteden ipv liedjes spelen, kan hij dat niet dan een echte gitaarleraar zoeken.

Je spreiding word in verloop van tijd steeds groter. In het begin kon ik ook met mijn pink bijv de vierde fret vanaf mijn wijsvinger amper halen en nu haal ik 5de makkelijk. Oefeningen met toonladders, waarbij je je hand in 1 vaste positie houd dus, helpen.

Dat je jezelf ertoe moet dwingen om te oefenen kan niemand iets aan doen dan jijzelf natuurlijk, als je geen passie hebt voor het spelen en dus geen lol aan hebt kun je naar mijn idee net zo goed ophouden, muziek maken moet leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 23:38
WilliamH4T
WilliamH4T is offline
Misschien kan je hier wat uit halen..

http://www.home4talent.net/profile.php?user=81
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 01:11
Verwijderd
Als je jezelf moet dwingen om te oefenen is het misschien een beter idee om een ander instrument te gaan spelen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 08:15
Carova
Carova is offline
Citaat:
Je leraar vragen of hij wat meer tijd aan theorie en akkoorden wil besteden ipv liedjes spelen, kan hij dat niet dan een echte gitaarleraar zoeken.

Je spreiding word in verloop van tijd steeds groter. In het begin kon ik ook met mijn pink bijv de vierde fret vanaf mijn wijsvinger amper halen en nu haal ik 5de makkelijk. Oefeningen met toonladders, waarbij je je hand in 1 vaste positie houd dus, helpen.

Dat je jezelf ertoe moet dwingen om te oefenen kan niemand iets aan doen dan jijzelf natuurlijk, als je geen passie hebt voor het spelen en dus geen lol aan hebt kun je naar mijn idee net zo goed ophouden, muziek maken moet leuk zijn.
ok thx.
ik vind muziek maken wel leuk maar ik wil het veel te snel kunnen de laatste tijd pak ik al veel sneller de gitaar op dan eerst
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 22:22
Verwijderd
Je moet vragen of je gitaarleraar meer tijd besteed aan theorie idd, als je liedjes wil leren moet je gewoon op youtube kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 10:03
Verwijderd
Citaat:
ey allemaal,

ik speel nu echt al bijna een half jaar gitaar maar ik merk dat ik geen bagger vooruit ga
ik moet mezelf er toe dwingen om te oefenen en mijn gitaar leraar leert mij gewoon de liedjes die ik wil leren maar ik weet bijna geen akkoorden en ik heb moeite met overpakken en mijn vingers ver uit elkaar zetten (ik heb ook niet echt grote handen )
heeft iemand tips?

ps: ik speel elektrisch gitaar
Kleine handen? SLAP GEZEUR! Ik ben ook ooit begonnen als gitarist en dat overpakken dat is gewoon 2 dagen keihard achterelkaar oefenen! En als je jezelf er toe moet dwingen dan is het beter om te stoppen! Je moet er gewoon voor gaan! Kleine handen is een heel slap excuus om heel eerlijk te zijn het draait om de gitarist zelf en niet omdat die zogenaamd kleine handen heeft En een half jaar is niks! Ik speel 3 jaar en nu begin ik er pas wat van te merken dat ik goed aan het worden ben!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 15:13
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Doe vingeroefeningen en niet zo zeuren! Het komt vanzelf als je genoeg oefent. Elke dag minstens een uur. Jimi Hendrix sliep en zat op de wc met zijn gitaar op zijn schoot.
Oud 19-01-2010, 20:25
Issun
Issun is offline
Ik vond de eerste paar jaar ook saai! Nu ik eindelijk vrijwel elk liedje kan spelen is het dan ook veel leuker en kan ik er bijna niet meer mee ophouden als ik eenmaal ben begonnen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 11:04
WilliamH4T
WilliamH4T is offline
Kijk, na een tijdje oefenen...http://www.home4talent.net/profile.php?user=81
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 21:42
Unique
Unique is offline
Citaat:
Als je jezelf moet dwingen om te oefenen is het misschien een beter idee om een ander instrument te gaan spelen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 10:54
Sweetcrime
Sweetcrime is offline
Misschien moet je kijken wat je motivaties zijn om nog verder te gaan met gitaar spelen =P. Als je het echt leuk vindt om te doen, zul je je zelf toch wel pushe om beter te worden =O oefenen zal je moeten om beter te worden .. hoe dan ook xP Misschien kun je eens een paar weken bij een andere leraar terecht.. eentje die hogere verwachtingen heeft en je laat weten dat je er meer aan moet doen=P ( niet vervelend bedoelt hoor !!) Ik heb zelf 4 jaar elektrisch gitaarles gehad en ook verschillende leraren , die allemaal totaal anders les gaven.
Wat ik meestal als motivatie had was het samen spelen, in een band of met andere gitaristen. Wedstrijdjes maken als in 'wie kan de beste solo spelen'' xD En een andere belangerijke motivatie ... ik moest alles ZELF betalen =O lesgeld, reparaties, nieuwe spullen noem maar op

succes in ieder geval !
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 16:59
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Je kunt ook je motivatie opkrikken door mee te doen aan jamsessies, hier zul je voor moeten oefenen en zie je hoe het is om voor een publiek te staan. Je kunt ook proberen om bij een bandje te gaan, zodat je sowieso elke week met elkaar oefent. Hier doe je het namelijk voor (in mijn ogen).
Oud 27-01-2010, 08:49
Verwijderd
Citaat:
dit natuurlijk.. ben het met jullie eens dat meer aandacht aan theorie een betere lesvorm zou zijn, maar dat maakt het nou niet gelijk leuker..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:57
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
ik heb geen les gehad en vind het prima zo. ik motiveer mezelf, door veel (betaalde) optredens te geven en zo goed mogelijk wil zijn op het podium. ik houd van mijn instrument!
Oud 27-01-2010, 17:59
napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Ik was eerst ook niet goed op de gitaar totdat ik liedjes van mn favoriete band ging spelen(RAMMSTEIN 6-02-09 DORTMUND)
en nu speel ik 5-7 uur per dag, zoek je eigen stijl en experimenteer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten