Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2007, 14:07
Methuselah
Methuselah is offline
Welke strips lees je, welke wil je nog gaan lezen, welke heb je onlangs gekocht? Waar koop je ze: online, striphandel, supermarkt, boekhandel...?
Oud 24-06-2007, 14:10
Methuselah
Methuselah is offline
Ik verzamel 'n paar stripreeksen: XIII, Storm, Kiekeboe, Largo Winch en De Blauwbloezen. En ik zou graag Engelse strips beginnen kopen, maar da's voor nadat XIII compleet is (heb nu de eerste 14 strips van de reeks). Die Engelstalige comics, ik weet 't nog niet zo goed, maar volgens mij interesseert de Sin City-reeks me wel, net als The Hulk en Spiderman, maar daar ga ik me pas in de vakantie eens in verdiepen...
Oud 24-06-2007, 14:22
Verwijderd
Ik heb eigenlijk niet zo gek veel met strips, maar ik heb een week of wat terug toevallig wel een stel albums van Eric Schreurs gekocht. Ik heb ook een zooi strips van Asterix, Luck Luke en Doorzon in de kast staan, en natuurlijk een rechtschapen stapel Suske en Wiske's op zolder.

Met strips van over zee heb ik eigenlijk weinig. Ik word altijd een beetje onpasselijk van Amerikaanse comics waarin elk zelfstandig naamwoord dikgedrukt staat. Ik vind dat altijd enorm afleiden.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 14:23
Uice
Uice is offline
Ik lees de Donald Duck verhalen van Carl Barks en Asterix, omdat het schoolvoorbeelden zijn van hoe een verhaal verteld moet worden en omdat ze geestig zijn. Het personage Donald Duck is ook fantastisch.

Ik heb laatst op aanraden van iemand Kuifje en de sigaren van de Farao gelezen, ik ben normaal niet zo'n Kuifje-fan, maar dit verhaal vond ik zeer vermakelijk. Kuifje's wat ouderwetse taalgebruik spreekt me erg aan, en zijn gewoonte om bij alles wat hij doet zelf commentaar te leveren, nog meer dan zijn collega's. In mooie volzinnen beschrijft hij al zijn handelingen. Volkomen overbodig voor het verhaal, maar erg leuk om te lezen. Er zitten ook een paar lekker gestoorde personages in, die fantastische uitspraken doen als "Pardon, ik heb U voor een luchtmast aangezien."
De tekenstijl en Herge's manier van vertellen doet me niet zo veel, maar het taalgebruik maakt de strips wel de moeite waard.

En ik hou ook erg van Gummbah, het enige literaire genie dat Nederland rijk is, als maakt hij meestal geen strips maar cartoons. Maar met zijn stripserie Deirdre vernieuwt hij het stripmedium op fenomenale wijze.
Oud 24-06-2007, 14:25
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 24-06-2007 @ 15:22 :
Ik heb eigenlijk niet zo gek veel met strips, maar ik heb een week of wat terug toevallig wel een stel albums van Eric Schreurs gekocht. Ik heb ook een zooi strips van Asterix, Luck Luke en Doorzon in de kast staan, en natuurlijk een rechtschapen stapel Suske en Wiske's op zolder.

Met strips van over zee heb ik eigenlijk weinig. Ik word altijd een beetje onpasselijk van Amerikaanse comics waarin elk zelfstandig naamwoord dikgedrukt staat. Ik vind dat altijd enorm afleiden.

LUH-3417
Mja, thuis staan ook 'n zooi Suske&Wiskes en Jommekes en stuff, maar die ik eerst opsomde koop ik zelf.

Wat die Amerikaanse comics betreft: dat ga ik dus nog uitzoeken, ben nog niet echt Nederlandstalige strips tegengekomen buiten de voornoemden die me genoeg kunnen boeien qua verhaal en/of artwork... Maar de verfilmingen van oa Sin City en The Hulk staan me wel aan, dus ik dénk dat die strips mij ook nog wel liggen, maar dat moet ik dus nog bekijken.
Oud 24-06-2007, 14:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 24-06-2007 @ 15:22 :
Inderdaad, dat had ik bij Mad heel erg. Dat kon ik echt niet lezen vanwege die manier van drukken. Het leek wel alsof het volkomen willekeurig was welk woord dikgedrukt stond. Als ik de zinnen in mijn hoofd uitsprak zoals ze geschreven stonden, was het echt absurd.
Oud 24-06-2007, 19:27
Fayette
Suske en Wiske fan in hart en nieren! Jeugdsentiment, maar ze blijven heerlijk. Vooral de gouwe ouwe van Willy en Marc. Lambik is natuurlijk mijn held.

Astrix weet ik ook goed te waarderen!

Donald Duck heb ik ook, maar dan alleen via het weekblad. Een album zou ik zelf nooit kopen, vooral omdat ik de Europese DDstrips meer kan waarderen dan die Amerikaanse. En ik heb een schijthekel aan Mickey Mouse.

Laatste album wat ik gekocht heb: Suske en Wiske A5Pocket.

Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 19:29.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 19:49
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik heb laatst de griezelseksstrip bloeddorst gekocht. was erg leuk met veel tieten en griezelshit.
Oud 24-06-2007, 19:53
Verwijderd
ik zag laatst dat 'Epileptic' vertaald hadden. Ligt nu in boekenwinkels onder de naam 'vallende ziekte'. Misschien niet echt een strip, meer een graphic novel. Erg mooi in ieder geval, een echte aanrader.

en deze week is de graphic novel 'maus' besteld, lijkt me geweldig.

En strips: 'sarah en robin' vond ik altijd erg gaaf, 'casper en hobbes' natuurlijk.

Ik ben erg benieuwd naar de stripvertolking van Dick Matena,van kort amerikaans

en persoonlijk vind ik suske en wiske pauper, heb echt soms het gevoel alsof ze er een computertje opzetten wat een lekker standaardverhaaltje bij elkaar ratelt en een programma vol met dezelfde plaatjes ofzo. Kan het niet goed uitleggen, verveelt me gewoon
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 20:17
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 24-06-2007 @ 20:53 :
en persoonlijk vind ik suske en wiske pauper, heb echt soms het gevoel alsof ze er een computertje opzetten wat een lekker standaardverhaaltje bij elkaar ratelt en een programma vol met dezelfde plaatjes ofzo. Kan het niet goed uitleggen, verveelt me gewoon
Oeh, goeie graphic novels mogen ook altijd aangeraden worden.

De oude S&W waren echt cool, maar de laatste jaren lijkt 't mij ook bandwerk geworden, net als bvb. Jommeke (en jammer genoeg ook Kiekeboe, vind ik, hoewel 't nog redelijk meevalt daar)...
Oud 24-06-2007, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 24-06-2007 @ 21:17 :
Oeh, goeie graphic novels mogen ook altijd aangeraden worden.

De oude S&W waren echt cool, maar de laatste jaren lijkt 't mij ook bandwerk geworden, net als bvb. Jommeke (en jammer genoeg ook Kiekeboe, vind ik, hoewel 't nog redelijk meevalt daar)...
dat precies.

En hoe heet ook alweer die stripserie met..die verzekeringsagent ofzo? met zo'n pak met luipaard print aan :')
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 00:11
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Tja, ik denk dat het genoeg zegt dat ik alle Donald Ducks vanaf 1973 hier heb liggen

Ik heb nog niet all Extra's, maar daar wordt af en toe aan gewerkt. Ik moet en zal m'n verzameling Don Rosa-verhalen ooit compleet maken
Oud 25-06-2007, 09:40
Ieke
Ieke is offline
Donald Duck natuurlijk. Mijn ouders mogen het abbo echt niet opzeggen. (a) Verder heeft mijn vader een flinke stapel van die stripboeken (DD, Dagoberts en nog wat andere), maar dan wel de oude <3 Die heb ik ook verslonden. De pockets hebben we op enkele na ook compleet.

Verder natuurlijk Aterix, Kuifje etc. Ook daarvan ligt een goede stapel en nog wat andere dingen die ik zo niet meer bij naam weet.
Oud 25-06-2007, 15:08
Fayette
Oh en ik vergeet bijna Signor Spaghetti! Hoe gaaf is die!

Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 15:48
Verwijderd
Ik ben verliefd op de Philémon reeks. Heel oud en bijna nergens meer (bruikbaar) te krijgen, maar de paar die ik heb (of eigenlijk die mijn moeder heeft) zijn ge-wel-dig.
Verder houd ik het bij af en toe een Asterix, de oude dan.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 18:10
Methuselah
Methuselah is offline
Net bericht gehad van m'n striphandel dat ik 'n aantal strips in 'n bepaalde versie kan bestellen, jammer dat ze niet kunnen garanderen dat 't eerste drukken zijn.

# 0. Commandant Grek
# 3. Het volk van de woestijn
# 4. De groene hel
# 7. De legende van Yggdrasil
# 8. Stad der verdoemden
Oud 25-06-2007, 18:24
Verwijderd
Ah, die Storm-strips zijn prachtig getekend. Ik heb ooit een as vol met oude Eppo's van iemand gehad waarin die verhalen ook stonden. Echt heel mooi. Alleen het verhaal schoot er iets bij in, of lag dat aan mijn jeugdige, nog-niet-van-sciencefiction-houdende-persoontje?

De nieuwe Suske en Wiske's zijn inderdaad kut. Ik heb de laatste maanden alle albums die hier zijn gelezen en ik heb er een studie van gemaakt. Ik denk dat het belangrijkste is dat de oude albums in eerste instantie per twee strookjes in de krant kwamen elke dag, waardoor je, in albumvorm, op elke pagina minimaal twee grappen/cliffhangers/verrassingen hebt. Ouwe Willy was daar wel goed in.
Bovendien is het leuk dat hij bij die oudere strips veel vrijer was en echt ongelooflijk onzinnige dingen een grote invloes op hetp lot liet hebben.
Allebei die dingen zie je bij de nieuwe albums niet meer en dat is jammer.

Ik heb daarnet overigens bij de bibliotheek twee afgeschreven Urbanussen gekocht, omdat ik me kan herinneren dat dacht echt achterlijk in elkaar stak altijd. Ik ben benieuwd wat er na al die jaren nog van over is.

Oh, en van Maus van Art Spiegelman heb ik pas het eerste deel tweedehands gekocht. Echt geweldig. Helaas zal ik deel twee en drie waarschijnlijk nooit tweedehands vinden. Die winkel was echt geweldig, wat die man had ook een heruitgave van Recreatie, een bundel met gedichten van Theo van Gogh en tekeningen van Schreurs, compleet met een cd met muziek op basis van die gedichten. Heel apart.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 19:54
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 25-06-2007 @ 19:24 :
Ah, die Storm-strips zijn prachtig getekend. Ik heb ooit een as vol met oude Eppo's van iemand gehad waarin die verhalen ook stonden. Echt heel mooi. Alleen het verhaal schoot er iets bij in, of lag dat aan mijn jeugdige, nog-niet-van-sciencefiction-houdende-persoontje?
Inderdaad prachtig getekend, ik hou wel van die stijl. Heb op m'n pc ook redelijk wat afbeeldingen en begin-stukjes van die albums staan, stonden op de site van de uitgeverij, echt heel nice.

Het verhaal vind ik ook wel vrij goed, ben wel gefascineerd door de mogelijkheden die die wereld biedt, zeker omdat de beginjaren van de strip dateren van eind jaren '70.
Oud 26-06-2007, 10:09
Verwijderd
Ik hou op zich wel van strips, maar met voorwaarde dat de tekenstijl me moet aanspreken en dat is vaak niet het geval. Heb een ernstige manga-periode gehad, maar die is ondertussen wel voorbij. Vond vroeger Vijftien-en-een-half van Andrea Kruis ontzettend leuk, die heb ik dan ook allemaal. En een plank vol manga dus.

En de Donald Duck las ik vroeger trouw, maar ik heb het idee dat de stijl verandert op een manier die ik niet prettig vind (steeds overdrevener ogen/snavels/etc, te 'populair' op een vervelende manier) en dat de verhalen tegenwoordig veel minder leuk zijn voor volwassenen (vroeger meer knipogen naar actualiteiten erin). Ach ja, vroeger was alles beter.

Er zijn trouwens wel een aantal webcomics die ik volg(de):

http://www.fallencomic.com/
http://projectkooky.com/dylan/biteme/index.html
http://faith.rydia.net/
http://www.9thelsewhere.com/
http://www.electric-manga.com/

En nog wel meer, maar daar kan ik zo snel geen links van vinden. Gratis strips Doet me er aan denken, N00dles en ik gingen ook een webcomic maken, misschien toch maar eens aan pagina 2 beginnen

Oh, en als tip: de Sandman graphic novels/strips van Neil Gaiman en ... verschillende tekenaars, denk ik, schijnen érg goed te zijn. Ik heb ze alleen nog nooit gelezen omdat de tekenstijl me weer eens niet bijzonder aanspreekt, maar het verhaal schijnt de moeite waard te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 13:19
Verwijderd
Donjon, Kaput & Zosky, Storm, Trigië en nog meer.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 09:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Natuurlijk Asterix en Lucky Luke

Maar ik ben vooral fan van Thorgal
Geweldige verhalen, mooi getekend!

Ik heb mn hond Jolan genoemd
Oud 27-06-2007, 11:44
Verwijderd
Ah, webcomics! Serieus, er zijn echt miljarden belachelijk slechte kutwebcomics en maar een handjevol goede. De enige twee die ik op dit moment echt altijd goed vind, zijn

The Perry Bible Fellowship

en

qwantz - dinosaur comics
.

Verder heb ik weinig op met manga/anime, dus kan ik, wat comics betreft, 86% procent van het internet negeren.

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 27-06-2007 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 12:26
elysea
elysea is offline
blankets is mooi. van craig thompson.

Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 13:29
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 27-06-2007 @ 12:44 :
Ah, webcomics! Serieus, er zijn echt miljarden belachelijk slechte kutwebcomics en maar een handjevol goede. De enige twee die ik op dit moment echt altijd goed vind, zijn

[afbeelding]
en

[afbeelding]
qwantz - dinosaur comics.

Verder heb ik weinig op met manga/anime, dus kan ik, wat comics betreft, 86% procent van het internet negeren.

LUH-3417
Ah ja, the Perry Bible Fellowship is vet ja
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 15:19
Verwijderd
Storm, Slaine, De Huurling, De Kronieken van de Zwarte Maan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2007, 21:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 24-06-2007 @ 20:53 :
ik zag laatst dat 'Epileptic' vertaald hadden. Ligt nu in boekenwinkels onder de naam 'vallende ziekte'. Misschien niet echt een strip, meer een graphic novel.
Dat is toch hetzelfde.

Citaat:
en persoonlijk vind ik suske en wiske pauper, heb echt soms het gevoel alsof ze er een computertje opzetten wat een lekker standaardverhaaltje bij elkaar ratelt en een programma vol met dezelfde plaatjes ofzo.
Dan moet je eens de oude bekijken, toen ze nog slordig getekende liliputters waren en de verhalen alle kanten op gingen.
Oud 14-07-2007, 10:24
Methuselah
Methuselah is offline
Pfrt, al twee weken strips besteld bij m'n stripwinkel, de eerste week vergeet men te bestellen en afgelopen week komen de verkeerde strips binnen, geven die van de groothandel dus 't verkeerde mee. Bij hun cataloog staat de Don Lawrence-collectie maar ze geven de versie van Big Balloon mee.
Oud 14-07-2007, 11:43
Verwijderd
Dat schiet niet op..

Ik lees online comics, zoals vgcats, ctrlaltdel, choppingblock en nog wat. Niet regelmatig echter.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 11:48
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Piloff schreef op 14-07-2007 @ 12:43 :
Dat schiet niet op..

Ik lees online comics, zoals vgcats, ctrlaltdel, choppingblock en nog wat. Niet regelmatig echter.
Niet echt nee... Wel dik klote eigenlijk, want van de uitgave die ik wil zie ik af en toe wel nummers staan maar die heb ik al... En ik zou ze zoveel mogelijk op volgorde willen, omdat 't verhaal echt doorloopt dus tja. Zeker vanaf verhaal 10...
Oud 14-07-2007, 13:59
Magican
Magican is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 27-06-2007 @ 12:44 :

[afbeelding]
en

[afbeelding]
qwantz - dinosaur comics.

LUH-3417
Dan ook explosm.net en wulffmorgenthaler.com
Oud 15-07-2007, 01:10
Verwijderd
Alles van Warren Ellis, eigenlijk. Zijn 'Transmetropolitan' serie is echt een briljant staaltje toekomstvoorspelling, en de rest van zijn verhalen zijn ook niet mis.

DMZ van Brian Wood, is een moderne weergave van een Amerikaanse burgeroorlog, en de effecten voor de mensen in New York die tussen de linies gevangen zitten. is deels op te vatten als een commentaar op het Federale Regime van de VS.

Hellblazer, de geweldige serie waar de film 'Constantine' losjes op gebaseerd was.

The Watchmen, van Allan Moore, volgend jaar waarschijnlijk verfilmd.

The Invisibles, van Grant Morrison, een psychedelische trip door een engeland vol magie, samenzwering, geweld, aliens en tijdreizigers.

qua webcomics zijn vooral xkcd en Girl Genius nog niet genoemd.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 16:33
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 14-07-2007 @ 11:24 :
Pfrt, al twee weken strips besteld bij m'n stripwinkel, de eerste week vergeet men te bestellen en afgelopen week komen de verkeerde strips binnen, geven die van de groothandel dus 't verkeerde mee. Bij hun cataloog staat de Don Lawrence-collectie maar ze geven de versie van Big Balloon mee.
En wéér lappen ze het daar bij de groothandel. Dit keer leveren ze zelfs maar de helft, stomme apen.
Oud 21-07-2007, 00:47
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
dirkjan
Oud 21-07-2007, 09:26
WolterB
WolterB is offline
Ik heb al jaren een abbonnement op de Donald Duck Extra en verzamel ze al vanaf het begin ('87).

Verder lees ik de Donald Duck, maar hierop heeft mijn moeder een abbonnement, dus alleen als ik daar ben lees ik ze. De oudere (tot '88) heb ik hier liggen en lees ik af en toe. Ontbrekende nummers zoek ik bijeen als ik naar rommelmarkten of boekenmarkten ga.
Oud 21-07-2007, 23:21
Verwijderd
mijn broer spaart en ik lees. hij heeft alle calvin&hobbes (in van die grote lederen gebonden uitgaven), guust, kuifje en heinz. ik vind vooral heinz en calvin&hobbes heeel erg leuk. vroeger hadden we een abonnement op de MAD geloof ik, op de basisschool las ik het wel eens in ieder geval.
voor mijn ex kocht ik sin city, maar die kan geen engels/leest geen boeken/is niet zo'n helder licht, dus die staat te verstoffen vond hem zelf wel erg leuk.

vroeger vond ik sjors&sjimmie ook helemaal geweldig (L)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 23:30
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
z0pperd schreef op 22-07-2007 @ 00:21 :
mijn broer spaart en ik lees. hij heeft alle calvin&hobbes (in van die grote lederen gebonden uitgaven), guust, kuifje en heinz. ik vind vooral heinz en calvin&hobbes heeel erg leuk. vroeger hadden we een abonnement op de MAD geloof ik, op de basisschool las ik het wel eens in ieder geval.
voor mijn ex kocht ik sin city, maar die kan geen engels/leest geen boeken/is niet zo'n helder licht, dus die staat te verstoffen vond hem zelf wel erg leuk.

vroeger vond ik sjors&sjimmie ook helemaal geweldig (L)
Je mag Sin City anders altijd naar mij opsturen? (a)
Oud 22-07-2007, 15:45
Verwijderd
Ik dig de jaren '80 superheldenstripcs, maar ik spaar ze niet en heb er eigenlijk ook barweinig gelezen.

Verder ben ik eigenlijk ook niet zo van de strips, omdat ik het vaak zo dertien in 'n dozijn vind. De echte series, dan. Vroeger was ik wel groots van van de Donald Duck, maar daar heb ik inmiddels al jaren niets van gelezen en eigenlijk vind ik Disney maar brak dus ik voel geen drang om er weer naar te kijken. Asterix las ik ook weleens, maar ook dat vind ik niet meer om wild van te worden. Van Kuifje en Suske & Wiske heb ik nooit wat moeten hebben.

Urbanus las ik ook en daar heb ik nog wel wat van staan, want daar vond ik daadwerkelijk toffe absurde dingen in. Jammer dat hij een beetje faalt als cabaretier, maar z'n strips zijn wel leuk. Qua tekenstijl digde ik stiekem W.I.T.C.H. maar dat heb ik na enkele uitgaves ook opgegeven, omdat het eigenlijk te pauper voor woorden is en bovendien raakte het snel populair waardoor het vol kwam te staan met dertienjarige gothicwicca's. En zo mooi was het eigenlijk ook weer niet.

Van Gummbah ben ik wel gróóts fan en daar heb ik enkele boeken van. Het is dat al mijn geld al opgaat aan DVD's, anders zou ik er wel meer van kopen. Ik heb ook nog een aantal even absurde dingen die ik zo 1-2-3 niet bij naam kan noemen, grotendeels wat onbekendere auteurs geloof ik, dat is ook vrij tof.

Ook volg ik bij tijd en wijle een zooi webcomics, want daar vind je juist de controversiëlere dingen. Dat zie je wel vaker op zich, want wat gedrukt wordt moet vaak een beetje mainstream zijn of 'apart binnen de mainstream'. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar het is een feit dat je op het internet zeer interessante dingen kan vinden.

Wat linkjes:
Red Meat

Cyanide and Happiness

Electric Retard
(geen plaatje omdat het telkens meerdere grote plaatjes zijn)

Nozzman

Verder ook nog wat al genoemd is en wel meer, maar ik heb geen zin om ze allemaal op te zoeken. De meeste check ik ook alleen als ik er aan denk, dus ik weet eerlijk gezegd de helft niet eens zo even uit mijn hoofd.

Wat ik aan strips lees wordt overigens hoofdzakelijk uitgezocht op humor, schrijfstijl en originaliteit. Hoe het getekend is doet me iets minder, alhoewel ik moet zeggen dat ik de heuse visuele hoogstandjes der comics nog moet tegenkomen. Het probleem met echt mooie dingen is dat het veel tijd kost om te tekenen dus er is simpelweg minder origineels van, dat de meeste gedetailleerde ubercomics in dezelfde uitgekauwde stijl uitgevoerd worden, dat er zelden humor noch originaliteit in zit en dat het al snel een 'verhaal'-serie wordt waarbij je dus direct twintig boeken moet kopen. Ook hier hebben webcomics de voorsprong, want daar gaat het gewoon allemaal wat makkelijker op dit gebied.

Tot slot moet nog vermeld worden dat Dilbert gaaf is, dat ik nog steeds moet lachen om Garfield en dat Jeroom een held van jewelste is. (En van die laatste is ook genoeg op het internet te vinden, maar daar ga ik niet naar linken want dat wordt buiten zijn rug om verspreid en toen ik even met 'm mailde zei hij dat hij het zelf heel kut vindt dat het overal maar online gegooid wordt zonder zijn toestemming. Dus, koop z'n boeken eensch ofzo. )

/teringlang verhaal

Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 15:56.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 16:03
Verwijderd
Intelligente humor.

Nerds.

Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 17:13
Verwijderd
http://xkcd.com/

is ook een prachtige nerd-comic.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 22-07-2007 @ 18:13 :
http://xkcd.com/

is ook een prachtige nerd-comic.

LUH-3417
Ah, dank. Stiekem kende ik die al maar ik ben 'm uit het oog verloren. Dus, YES! Heel veel om bij te lezen.

Zoals dit.

<3,141592653589

[edit]

Deze doet me denken aan de stripjes van onze eigen ex-columnist Rob.

http://www.robwiltekenen.nl/

Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 18:12
Uice
Uice is offline
Fuck de meeste internetcomics, maar White Ninja is wel vet:

Verder is er eigenlijk geen enkele webcomic die ik regelmatig check. Er zit gewoon erg veel vervelende troep tussen. Maar de webcomic waar ik mee bezig ben wordt beter.

Laatst 'Hoe Eddie in balbezit kwam' van Gummbah gekocht, ik ben nu compleet op zijn gebied. Mooi om ze zien hoe Gummbah's stijl veranderd is van vrij eenvoudig absurdisme tot de surrealistische waanzin in zijn latere werk. De strips waar hij nu mee bezig is zijn ook weer totaal anders dan alles wat er eerder op gemaakt is.
Oud 23-07-2007, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 22-07-2007 @ 17:03 :
Intelligente humor.

[afbeelding]

Nerds.

[afbeelding]
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:13
Uice
Uice is offline
Ik heb onlangs het eerste deel van The Sandman gekocht, om toch maar eens te beginnen aan de 'serieuze' strips. Ik kan het iedereen aanraden deze serie te ontdekken, tenzij je hem al kent natuurlijk. Het gaat niet over die Spidermanschurk, maar over de god der dromen, die blijkbaar op Robert Smith lijkt. Hele gave tekeningen. Soms surrealistisch, soms melancholisch.

Dat meisje rechts lijkt nogal op de vriendin die me ooit over deze strip vertelde. Misschien dat ik er daardoor ook meer bij voel. Vervlogen tijden.
Oud 25-07-2007, 20:27
Methuselah
Methuselah is offline
Ben benieuwd of morgen wél de juiste strips gearriveerd gaan zijn...

@Juice: die laatste tekening, is die ook van die strip The Sandman? Ziet er wel nice uit.
Oud 26-07-2007, 11:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 25-07-2007 @ 21:27 :
@Juice: die laatste tekening, is die ook van die strip The Sandman? Ziet er wel nice uit.
Ja.
Oud 26-07-2007, 15:59
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Juice schreef op 26-07-2007 @ 12:39 :
Ja.
Ok, zal eens kijken of ik daar wat van terugvind.

M'n strips weer niet binnen, nu gaan ze't gewoon proberen via de uitgeverij maar die is blijkbaar nogal "hiërarchisch" waardoor ze misschien geen antwoord krijgen.

Heb in the mean while 'n andere strip gekocht: De meester van Benson Gate van Nury-Garreta.
Oud 27-07-2007, 14:24
Methuselah
Methuselah is offline
En vandaag de eerste van Blueberry.
Oud 02-08-2007, 20:47
Verwijderd
In spanje heb ik the arrival van shaun tan gekocht. Héél héél erg mooi

over immigranten
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 14:20
Methuselah
Methuselah is offline
Batman Hush Vol.1 gekocht gisteren, damn die is goed. Ga vandaag Vol.2 halen denk ik.

Ben ook begonnen aan de reeks Lieutenant Blueberry.
Oud 19-08-2007, 12:54
Uice
Uice is offline
Pas de fantastische strips van Flether Hanks ontdekt. Absurde, campy superheldenstrips uit de jaren dertig. De tekeningen zijn prachtig lelijk. De verhalen zijn meestal hetzelfde: een schurk, standaard gekleed in een felgekleurd, net pak en met een schurkenhoofd, heeft een diabolisch plan voor de vernietiging van de wereld, meestal met behoorlijk weinig motieven (letterlijk citaat: "There are too many people in the world. I'll destroy every large city!"). Halverwege de uitvoering van het plan, als er al heel wat slachtoffers zijn gevallen, verschijnt dan opeens een lichtflits in het hoofdkwartier van de schurk en daar staat STARDUST THE SUPER WIZARD, een heerlijk fout uitziende superheld met iedere superkracht die het verhaal nodig heeft. Zijn enorme scala aan superkrachten (hij heeft zelfs een 'superiority beam') maakt hem vrijwel letterlijk onverslaanbaar, dus het is nooit echt een gevecht tussen hem en de schurk. Het belangrijkste deel van het verhaal bestaat uit Stardust die de schurk op een creatieve manier bestraft, met oneliners als "You tried to destroy the heads of a great nation, so your own head shall be destroyed." Heerlijke, krankzinnige pulpstrips. De tekenstijl lijkt een inspiratie te zijn geweest voor Cowboy Henk en bepaalde tekeningen van Gummbah.

Laatst gewijzigd op 19-08-2007 om 12:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten