Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat die Amerikaanse comics betreft: dat ga ik dus nog uitzoeken, ben nog niet echt Nederlandstalige strips tegengekomen buiten de voornoemden die me genoeg kunnen boeien qua verhaal en/of artwork... Maar de verfilmingen van oa Sin City en The Hulk staan me wel aan, dus ik dénk dat die strips mij ook nog wel liggen, maar dat moet ik dus nog bekijken. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() De oude S&W waren echt cool, maar de laatste jaren lijkt 't mij ook bandwerk geworden, net als bvb. Jommeke (en jammer genoeg ook Kiekeboe, vind ik, hoewel 't nog redelijk meevalt daar)...
||
Verwijderd
|
Citaat:
En hoe heet ook alweer die stripserie met..die verzekeringsagent ofzo? met zo'n pak met luipaard print aan :') |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Het verhaal vind ik ook wel vrij goed, ben wel gefascineerd door de mogelijkheden die die wereld biedt, zeker omdat de beginjaren van de strip dateren van eind jaren '70. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik hou op zich wel van strips, maar met voorwaarde dat de tekenstijl me moet aanspreken en dat is vaak niet het geval. Heb een ernstige manga-periode gehad, maar die is ondertussen wel voorbij. Vond vroeger Vijftien-en-een-half van Andrea Kruis ontzettend leuk, die heb ik dan ook allemaal. En een plank vol manga dus.
En de Donald Duck las ik vroeger trouw, maar ik heb het idee dat de stijl verandert op een manier die ik niet prettig vind (steeds overdrevener ogen/snavels/etc, te 'populair' op een vervelende manier) en dat de verhalen tegenwoordig veel minder leuk zijn voor volwassenen (vroeger meer knipogen naar actualiteiten erin). Ach ja, vroeger was alles beter. Er zijn trouwens wel een aantal webcomics die ik volg(de): http://www.fallencomic.com/ http://projectkooky.com/dylan/biteme/index.html http://faith.rydia.net/ http://www.9thelsewhere.com/ http://www.electric-manga.com/ En nog wel meer, maar daar kan ik zo snel geen links van vinden. Gratis strips ![]() ![]() Oh, en als tip: de Sandman graphic novels/strips van Neil Gaiman en ... verschillende tekenaars, denk ik, schijnen érg goed te zijn. Ik heb ze alleen nog nooit gelezen omdat de tekenstijl me weer eens niet bijzonder aanspreekt, maar het verhaal schijnt de moeite waard te zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah, webcomics! Serieus, er zijn echt miljarden belachelijk slechte kutwebcomics en maar een handjevol goede. De enige twee die ik op dit moment echt altijd goed vind, zijn
![]() The Perry Bible Fellowship en ![]() qwantz - dinosaur comics. Verder heb ik weinig op met manga/anime, dus kan ik, wat comics betreft, 86% procent van het internet negeren. LUH-3417 Laatst gewijzigd op 27-06-2007 om 11:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Alles van Warren Ellis, eigenlijk. Zijn 'Transmetropolitan' serie is echt een briljant staaltje toekomstvoorspelling, en de rest van zijn verhalen zijn ook niet mis.
DMZ van Brian Wood, is een moderne weergave van een Amerikaanse burgeroorlog, en de effecten voor de mensen in New York die tussen de linies gevangen zitten. is deels op te vatten als een commentaar op het Federale Regime van de VS. Hellblazer, de geweldige serie waar de film 'Constantine' losjes op gebaseerd was. The Watchmen, van Allan Moore, volgend jaar waarschijnlijk verfilmd. The Invisibles, van Grant Morrison, een psychedelische trip door een engeland vol magie, samenzwering, geweld, aliens en tijdreizigers. qua webcomics zijn vooral xkcd en Girl Genius nog niet genoemd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik dig de jaren '80 superheldenstripcs, maar ik spaar ze niet en heb er eigenlijk ook barweinig gelezen.
Verder ben ik eigenlijk ook niet zo van de strips, omdat ik het vaak zo dertien in 'n dozijn vind. De echte series, dan. Vroeger was ik wel groots van van de Donald Duck, maar daar heb ik inmiddels al jaren niets van gelezen en eigenlijk vind ik Disney maar brak dus ik voel geen drang om er weer naar te kijken. Asterix las ik ook weleens, maar ook dat vind ik niet meer om wild van te worden. Van Kuifje en Suske & Wiske heb ik nooit wat moeten hebben. Urbanus las ik ook en daar heb ik nog wel wat van staan, want daar vond ik daadwerkelijk toffe absurde dingen in. Jammer dat hij een beetje faalt als cabaretier, maar z'n strips zijn wel leuk. Qua tekenstijl digde ik stiekem W.I.T.C.H. maar dat heb ik na enkele uitgaves ook opgegeven, omdat het eigenlijk te pauper voor woorden is en bovendien raakte het snel populair waardoor het vol kwam te staan met dertienjarige gothicwicca's. En zo mooi was het eigenlijk ook weer niet. Van Gummbah ben ik wel gróóts fan en daar heb ik enkele boeken van. Het is dat al mijn geld al opgaat aan DVD's, anders zou ik er wel meer van kopen. Ik heb ook nog een aantal even absurde dingen die ik zo 1-2-3 niet bij naam kan noemen, grotendeels wat onbekendere auteurs geloof ik, dat is ook vrij tof. Ook volg ik bij tijd en wijle een zooi webcomics, want daar vind je juist de controversiëlere dingen. Dat zie je wel vaker op zich, want wat gedrukt wordt moet vaak een beetje mainstream zijn of 'apart binnen de mainstream'. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar het is een feit dat je op het internet zeer interessante dingen kan vinden. Wat linkjes: Red Meat ![]() Cyanide and Happiness ![]() Electric Retard (geen plaatje omdat het telkens meerdere grote plaatjes zijn) Nozzman ![]() Verder ook nog wat al genoemd is en wel meer, maar ik heb geen zin om ze allemaal op te zoeken. De meeste check ik ook alleen als ik er aan denk, dus ik weet eerlijk gezegd de helft niet eens zo even uit mijn hoofd. Wat ik aan strips lees wordt overigens hoofdzakelijk uitgezocht op humor, schrijfstijl en originaliteit. Hoe het getekend is doet me iets minder, alhoewel ik moet zeggen dat ik de heuse visuele hoogstandjes der comics nog moet tegenkomen. Het probleem met echt mooie dingen is dat het veel tijd kost om te tekenen dus er is simpelweg minder origineels van, dat de meeste gedetailleerde ubercomics in dezelfde uitgekauwde stijl uitgevoerd worden, dat er zelden humor noch originaliteit in zit en dat het al snel een 'verhaal'-serie wordt waarbij je dus direct twintig boeken moet kopen. Ook hier hebben webcomics de voorsprong, want daar gaat het gewoon allemaal wat makkelijker op dit gebied. Tot slot moet nog vermeld worden dat Dilbert gaaf is, dat ik nog steeds moet lachen om Garfield en dat Jeroom een held van jewelste is. (En van die laatste is ook genoeg op het internet te vinden, maar daar ga ik niet naar linken want dat wordt buiten zijn rug om verspreid en toen ik even met 'm mailde zei hij dat hij het zelf heel kut vindt dat het overal maar online gegooid wordt zonder zijn toestemming. Dus, koop z'n boeken eensch ofzo. ![]() /teringlang verhaal Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 15:56. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zoals dit. ![]() <3,141592653589 [edit] ![]() Deze doet me denken aan de stripjes van onze eigen ex-columnist Rob. http://www.robwiltekenen.nl/ ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 18:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() M'n strips weer niet binnen, nu gaan ze't gewoon proberen via de uitgeverij maar die is blijkbaar nogal "hiërarchisch" waardoor ze misschien geen antwoord krijgen. ![]() ![]() Heb in the mean while 'n andere strip gekocht: De meester van Benson Gate van Nury-Garreta. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Hoe maak je Mahou Shoujo in een Strip???? Verwijderd | 7 | 24-07-2010 11:09 | |
ARTistiek |
[tekeningen] Strips (en alleen strips) Verwijderd | 90 | 02-02-2004 11:29 | |
ARTistiek |