Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2010, 10:42
Verwijderd
Hallo

Ik heb al een blokjesbuik, maar ik heb toch een paar vragen.

Moet je altijd je spieren aanspannen bij het trainen.

Gewicht: 55kg.

Leeftijd: 15jaar.
BMI: 18.3768252 afgerond 18.4.
Lengte: 173cm.
Nekomtrek: 36cm.
Middelomtrek: 66cm.

Vetpercentage: 1.91%.
Vet: 1.05kg.
Vetvrije massa: 53.95kg.

Ik heb nu de Ab Rocket gehaald, en ja hij werkt erg goed en zeker als je snel last van je nek en rug krijg, maar ik vraag me dus af als ik nou elke dag train heeft dat dan beter resultaat dan 3x per week te trainen? Ik sport heel veel ben dus echt wel 20 a 30 uur in de week bezich met sport. Nu ben ik dus ook van plan om een halter te halen van 10kilo maar heeft dat wel allemaal zin op 15 jarige leeftijd?

Greetz

Laatst gewijzigd op 29-03-2010 om 16:28. Reden: niet duidelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2010, 11:04
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
je weegt verruit veel en veel te weinig.
Je vet percentage van 1% is ook idioot laag, het is simpelweg ongezond. Je organen hebben gewoon te weinig voedingsstoffen om zichzelf proper draaiende te houden.

Je zou makkelijk 15 kilo meer mogen wegen en minimaal 4% body fat erbij mogen krijgen.
Je moet simpelweg meer eten, en dan mag je denk ik best x3 over de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid gaan zitten. Als je er ook nog eens kracht training bij gaat doen zou ik maar eens beginnen met gallon aan melk per dag naar binnen pompen.

Je sixpack en spieren zijn probably zo goed zichtbaar omdat er gewoon zero fat is dat het dekt. Feitelijk heeft iedereen wel een sixpack, maar vaak komt het door wat body fat dat het niet goed zichtbaar is. Bij jou is het waarschijnlijk zichtbaar omdat er geen body fat at all zit.

Anyhow, je bent veel te licht en je body fat % is stukken te laag. Fuck magere yogurt ern 0% vet milk. Go for the full options.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 11:48
Verwijderd
Nee ik heb het fout.
Zal het er gelijk boven even aanpassen

@ Anyhow, je bent veel te licht en je body fat % is stukken te laag. Fuck magere yogurt ern 0% vet milk. Go for the full options. Ik kan eten wat ik wil maar word er toch niet dikker of zwaarder van.

Laatst gewijzigd op 29-03-2010 om 12:23. Reden: Aanpassing
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 13:12
Pluis
Pluis is offline
Ik geloof niks van dat vetpercentage (ik vrees dat je meetmethode niet nauwkeurig is), want je hebt een verpercentage van 3 nodig om te overleven. 1 kan écht niet.

Verder gaat dit over sport, en daarom gaat dit topic ook naar sport!
Oud 29-03-2010, 13:24
Verwijderd
er staat ook boven 1.91% & ja ik leef nogsteeds.

haha
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 13:58
Methuselah
Methuselah is offline
Op 15-jarige leeftijd heeft dit alleen maar negatieve kanten. Je extreem lage vetpercentage gecombineerd met je allround lage gewicht en BMI kunnen nefast zijn voor je lichaamsontwikkeling.

60U sporten is ook erg overdreven, zelfs de gemiddelde topsporter is nooit 10u per dag bezig met sporten, gewoon omdat je lichaam ook rust nodig heeft.
Oud 29-03-2010, 14:00
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Heb je dat zelf gemeten?
Je hebt wel wat nodig aan voedingsstoffen om spieren te krijgen, als je kunt eten wat je wilt en niet kan aankomen, dan schijt je alle bouwstoffen ook uit die je nodig hebt om spieren te krijgen.
Laat kijken naar je schildklier, anders heb je er niks aan om je school op te offeren voor trainen. 60 uur is zowiezo tijdverspilling aangezien je spieren krijgt in de rust, niet tijdens het trainen.
Je zou ook beter wat aan je rugspieren kunnen doen, geeft een betere houding en accent aan je spieren, daarbij spannen als het goed is je spieren aan als je buikspieroefeningen doet, anders klopt de oefening niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 15:09
Verwijderd
jaa maar ik doe het niet om spieren te krijgen ect. maar gewoon omdat ik het leuk vind.

Voel me dan ook veel lekkerder. Me bmi heb ik via meerdere site's gemeten & vetpercentage ook wel maar daar komt telekens iets anders uit.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 15:58
Afwezignummer2
Moet je niet je laagste vetpercentage opschrijven
Ik heb gehoord dat ze dat ook wel bij de betere sportscholen doen, misschien ook wel een tip voor jou, als je toch zoveel tijd erin steekt, waarom ga je dan niet naar de sportschool? Hebben ze alles, hoef je ook niet zo'n halter te halen. Er zijn daar ook altijd wel mensen die genoeg van pompen weten, dus live aid!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 15:59
honkballertje
honkballertje is offline
met dat vet % was je allang dood geweest.
niet alle metingen die je vet % moeten laten zien kloppen (en dat valt hier wel te zien).
met die bijna 2% die er volgens de test bij jou uitkomt had je al lang niet meer geleefd.
ik kan je vertellen dat je met 55 kilo bij 1.73m je nooit in de buurt zal komen van dat vet %.
met 55 kilo en 1.73m lang heb je trouwens niet eens ondergewicht zoals hierboven wel wordt vermeld door sommigen.
dus droom lekker verder over maar 1 kilo vet op je hele lichaam, want als dat het geval was geweest was je ten eerste dood en ten tweede heeft je lichaam met zo weinig vet direct energie nodig wat niet gehaald kan worden uit het vet dus dan wordt dat gehaald uit je spieren (wat me niet de bedoeling lijkt).

over BMI enzo moet je nog helemaal niet bezig zijn op deze leeftijd.

volgende punt is dan je sixpack.
f*ck de sixpack. 1 het is zwaar overrated en 2 voor een sixpack hoef je geen goede buikspieren te hebben je vet% moet alleen laag genoeg zijn.

ok wat nu te doen?

1 meer eten.

ondanks dat je geen ondergewicht hebt is dit gewicht niet echt ideaal voor je lichaam. zeker niet als je 60 uur per week sport (waar ik helemaal niks van geloof want dan zou je 8 en een half uur per dag sporten wat onhaalbaar is omdat je nog op school zit (of je slaapt zo goed als niet op een dag.

vriend meer sporten is niet altijd beter. zelf zit ik op het niveau dat het topsport genoemd mag worden in mijn sport (zie nickname) en ik train echt niet zoveel per dag. train doordeweeks 2x en heb dan in het weekend wedstrijden. ik zal denk ik niet meer dan 17 uur per week aan sport doen (inclusief krachttraining)

dan komen we gelijk bij het volgende. een halter van 10 kilo. wat bedoel je daarmee?
een barbell of dumbells?
10 kilo voor een barbell is veel te weinig. daar moet je toch echt gaan denken richting de 100 kilo (is verstelbaar dus hoef je niet in 1x te kunnen).
voor een dumbell kan 10 kilo wel maar is te weinig voor op lange termijn en met alleen een dumbell kan je niet alles trainen.

een sixpack is leuk maar voor het trainen zul je toch ook echt rug, borst, schouders, biceps, triceps, onderarmen en benen moeten gaan trainen om te zorgen dat het er een beetje uit ziet.

als je sixpack traint omdat je het leuk vindt zal je je hele lichaam trainen nog veel leuker trainen.

(wat doe je trouwens in die 60 uur (wat waarschijnlijk niet 60 uur is) dan aan sport?) is ook belangrijk om de rest van je training op af te stellen.

om ook nog even te reageren op je begin vraag of je altijd je spieren aan moet spannen tijdens het trainen
hoe te f*ck denk jij ooit te trainen als je je spieren die je traint niet aanspant?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:01
honkballertje
honkballertje is offline
ben jij trouwens die jongen op je avatar?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:10
Verwijderd
Citaat:
ben jij trouwens die jongen op je avatar?
Ja ben de jongen op me avatar
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:13
honkballertje
honkballertje is offline
heb je mn post daarboven ook gelezen?

als je er nu nog steeds zo uitziet als op je avatar is er iets niet helemaal goed gegaan met je blokjes buik en heb je gelukkig voor jou meer dan 1% vet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Moet je niet je laagste vetpercentage opschrijven
Ik heb gehoord dat ze dat ook wel bij de betere sportscholen doen, misschien ook wel een tip voor jou, als je toch zoveel tijd erin steekt, waarom ga je dan niet naar de sportschool? Hebben ze alles, hoef je ook niet zo'n halter te halen. Er zijn daar ook altijd wel mensen die genoeg van pompen weten, dus live aid!
Bedankt voor de tip, ik ga ook naar de sportschool met me vader! en ja die halter vind ik altijd wel handig, heb ik wat te doen voor als ik me verveel.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:15
Verwijderd
Citaat:
heb je mn post daarboven ook gelezen?

als je er nu nog steeds zo uitziet als op je avatar is er iets niet helemaal goed gegaan met je blokjes buik en heb je gelukkig voor jou meer dan 1% vet.
ja heb ik gelezen hoe bedoel je mis gegaan?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:20
honkballertje
honkballertje is offline
dat je op de foto geen sixpack hebt.

en zou je nog antwoord kunnen geven op de vragen in mn post?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:22
Verwijderd
weet ik dat? ik doe het wel maar wou het gewoon even weten maar die foto is van 2 jaar gelede heb al nieuwe foto's maar vind het een beetje raar om die als 15jarige te gaan posten?

en het zijn dumbells
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:27
Verwijderd
haha maar dat klopt het is idd geen 60 zou wel een typ fout van me zijn geweest

excuus
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:29
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
weet ik dat? ik doe het wel maar wou het gewoon even weten maar die foto is van 2 jaar gelede heb al nieuwe foto's maar vind het een beetje raar om die als 15jarige te gaan posten?

en het zijn dumbells
als de weet ik dat een reactie was op wat nu te doen? dat stond er onder wat je nu moest gaan doen.
ok dat die foto's van 2 jaar geleden zijn dan is daarmee het verschil tussen toen en nu verklaard.
die nieuwe foto's hoef je echt niet te posten hoor (maar wat heeft dat te maken met je 15 jarige leeftijd?)

dan nog de vraag wat je naast je buikspieren oefeningen op dit moment nog meer doet aan sport want dan kan er wat meer advies gegeven worden over hoe je nu het best verder kan gaan met trainen. (zie trouwens net dat je hebt gepost dat het er geen 60 zijn. hoeveel wel (ongeveer) en dus wat je in die sport tijd doet?)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:33
Verwijderd
op 15 jarige leeftijd bedoel ik dat ik geen foto gaat posten niet dat je dat wou ofzo maar het is wat anders als ik het doe op 15 jarige leeftijd of op 20jarige leeftijd.

Ehh sporten:

Ik speel Korfbal hoofdklassen 2x 2uur trainen in de week weekend wedstrijd. Elke dag 10km fietsen en ook als hobby wel eens wielrennen, voor me eigen elke dag 2uur basketbal, 1 uur voetbal. en elke dag een uurtje buikspieren met de abrocket! dat was het wel een beetje! owja en 2x in de week 10km hardlopen!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:45
honkballertje
honkballertje is offline
in principe zou je die 2x 10 km hardlopen weg kunnen laten aangezien je al meer dan genoeg rent tijdens basketball en voetbal en ook nog elke dag veel fietst.

in die tijd dat je normaal zou gaan hardlopen zou je kunnen gaan krachttrainen. in een eerdere post zei je dat je al wel eens naar de gym gaat. doe in de gym dan wel alle spiergroepen en beperk je niet tot die buikspieren.
1 uur per dag buikspieren is veel te veel.
een heel uur is al veel te veel (maak daar maar max half uur van)
en je hoeft dat echt niet elke dag te doen. je lichaam heeft hersteltijd nodig. dat geef je je lichaam nu totaal niet.

stel dat je op dinsdag en donderdag training hebt en in het weekend wedstrijden zou ik het zo doen

maandag

krachttraining in gym

dinsdag

training korfbal

woensdag

trainen in gym

donderdag

korfbal

vrijdag

rust

zaterdag

wedstrijd (of als je geen wedstrijd hebt rust en kan je vrijdag krachttraining doen)

zondag

rust of eventueel toch een keer hardlopen als je dat er graag in wilt houden. (of gewoon extra lang gaan basketballen/voetballen)

met dit schema kan je wel op elke dag basketballen/voetballen, maar zou het zelf afraden om 3 uur te gaan basketballen/voetballen voordat je naar de gym gaat.

als je op deze manier 2x per week naar gym gaat (of 3x als je wedstrijd op zondag is) kan je ook nog de trainingen opsplitsen in spiergroepen of fullbody doen. dat moet je zelf een beetje uitzoeken maar split (spiergroepen los van elkaar) zou je bijv

1e dag

borst+benen
2e dag

rug+armen
3e dag

buik+schouders

of iets dergelijks. ben zelf niet zo'n fan van split schema's. doe liever alle spiergroepen tegelijk, maar dat zou met de rest van het sporten wel erg zwaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:47
Verwijderd
Ontzettend bedankt hier ga ik wel wat mee doen !
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:50
Afwezignummer2
Zelf zou ik het afraden om te stoppen met hardlopen, hoor! Beter dat je je conditie op peil houdt dan je spieren, wat ik zelf dus aardig verzuim de laatste tijd.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:51
Verwijderd
O okeee thQ
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:54
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Zelf zou ik het afraden om te stoppen met hardlopen, hoor! Beter dat je je conditie op peil houdt dan je spieren, wat ik zelf dus aardig verzuim de laatste tijd.
ja maar als hij 3 uur per dag basketballt/voetbalt hoef je echt niet meer hard te lopen voor je conditie .

stoppen met basketball voetbal en hardlopen zou ik idd niet doen, maar wat minder dan nu is misschien wel zo verstandig (anders zal spiergroei langzamer gaan door vermoeidheid voordat je begint met je krachttraining.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2010, 16:59
Verwijderd
okeeeee (:
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 17:06
Verwijderd
Maar als dat op me avatar geen 6-pack is wat is het dan wel
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 17:11
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Maar als dat op me avatar geen 6-pack is wat is het dan wel
de foto is te klein om het heel goed te zien. misschien zat er al wel een kleine sixpack, maar dat valt met zo'n fotootje niet te zien. ik zie er in ieder geval niet echt een sixpack.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten