Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ok dat die foto's van 2 jaar geleden zijn dan is daarmee het verschil tussen toen en nu verklaard. die nieuwe foto's hoef je echt niet te posten hoor (maar wat heeft dat te maken met je 15 jarige leeftijd?) dan nog de vraag wat je naast je buikspieren oefeningen op dit moment nog meer doet aan sport want dan kan er wat meer advies gegeven worden over hoe je nu het best verder kan gaan met trainen. (zie trouwens net dat je hebt gepost dat het er geen 60 zijn. hoeveel wel (ongeveer) en dus wat je in die sport tijd doet?) |
![]() |
|
Verwijderd
|
op 15 jarige leeftijd bedoel ik dat ik geen foto gaat posten niet dat je dat wou ofzo maar het is wat anders als ik het doe op 15 jarige leeftijd of op 20jarige leeftijd.
Ehh sporten: Ik speel Korfbal hoofdklassen 2x 2uur trainen in de week weekend wedstrijd. Elke dag 10km fietsen en ook als hobby wel eens wielrennen, voor me eigen elke dag 2uur basketbal, 1 uur voetbal. en elke dag een uurtje buikspieren met de abrocket! dat was het wel een beetje! owja en 2x in de week 10km hardlopen! |
![]() |
|
in principe zou je die 2x 10 km hardlopen weg kunnen laten aangezien je al meer dan genoeg rent tijdens basketball en voetbal en ook nog elke dag veel fietst.
in die tijd dat je normaal zou gaan hardlopen zou je kunnen gaan krachttrainen. in een eerdere post zei je dat je al wel eens naar de gym gaat. doe in de gym dan wel alle spiergroepen en beperk je niet tot die buikspieren. 1 uur per dag buikspieren is veel te veel. een heel uur is al veel te veel (maak daar maar max half uur van) en je hoeft dat echt niet elke dag te doen. je lichaam heeft hersteltijd nodig. dat geef je je lichaam nu totaal niet. stel dat je op dinsdag en donderdag training hebt en in het weekend wedstrijden zou ik het zo doen maandag krachttraining in gym dinsdag training korfbal woensdag trainen in gym donderdag korfbal vrijdag rust zaterdag wedstrijd (of als je geen wedstrijd hebt rust en kan je vrijdag krachttraining doen) zondag rust of eventueel toch een keer hardlopen als je dat er graag in wilt houden. (of gewoon extra lang gaan basketballen/voetballen) met dit schema kan je wel op elke dag basketballen/voetballen, maar zou het zelf afraden om 3 uur te gaan basketballen/voetballen voordat je naar de gym gaat. als je op deze manier 2x per week naar gym gaat (of 3x als je wedstrijd op zondag is) kan je ook nog de trainingen opsplitsen in spiergroepen of fullbody doen. dat moet je zelf een beetje uitzoeken maar split (spiergroepen los van elkaar) zou je bijv 1e dag borst+benen 2e dag rug+armen 3e dag buik+schouders of iets dergelijks. ben zelf niet zo'n fan van split schema's. doe liever alle spiergroepen tegelijk, maar dat zou met de rest van het sporten wel erg zwaar zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() stoppen met basketball voetbal en hardlopen zou ik idd niet doen, maar wat minder dan nu is misschien wel zo verstandig (anders zal spiergroei langzamer gaan door vermoeidheid voordat je begint met je krachttraining. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Fitness noor-sophie | 54 | 11-10-2005 14:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
spierverzuring Verwijderd | 14 | 21-09-2004 16:33 | |