Advertentie | |
|
![]() |
||
Op http://www.studentenov-chipkaart.nl staat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik heb een andere vraag over de studenten ov chipkaart die hier wel iets mee te maken heeft.
Ik zag in mijn transactie overzicht dat maandag 18-01 4 euro is afgeschreven. Ik denk dat dit komt omdat ik was vergeten uit te checken maar het is toch oneerlijk dat ze dan op een dag waarop ik gratis kan reizen alsnog 4 euro afschrijven. Of komt dit doordat ik vrijdag 15-01 in de bus wel heb ingecheckt maar niet uitgecheckt en heeft die rit zodoende van vrijdag tot maandag doorgelopen en is daarom 4 euro berekend of zo? Hmm in ieder geval maar even goed in en uit gaan checken ook op momenten dat ik gratis kan reizen.
|||
![]() |
Citaat:
zo zijn er ook abo's die in bepaalde gebieden vrij reizen toestaan (de vroegere sterabonnementen). omdat bij dit soort abo's de voorwaarden tijdens de reis kunnen veranderen (je reist van een "gratis" gebied naar een "niet-gratis" gebied), wordt er wel borg afgeschreven. Citaat:
overigens moet je even navragen bij de vervoerder waarmee je gereisd hebt. in veel gevallen kun je die 4 euro terug krijgen.
||
Citaat:
Maar jij zegt dus (ook in je reply op die onder mij) dat de NS geen borg rekent tijdens gratis reizen maar de bus (connexxion of gvb) wel?
||
![]() |
Citaat:
![]() bij andere vervoerbedrijven weet ik het niet, maar het lijkt me de meest logische verklaring voor de vraag van $TR@NG3R hierboven.
|
kj, ja ik heb mn saldo inmiddels nagecheckt, vond het nu veilig
![]() ![]()
|
![]() |
|
|