Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2010, 08:31
Ann91
Ann91 is offline
Hallo,

Bijna iedereen die hier komt volgt een opleiding aan het hoger onderwijs of is er een aan het uitkiezen.
Ik wil heel graag weten hoe jullie aan het kiezen zijn of hoe jullie hebben gekozen.
Hebben jullie gebruik gemaakt van bijvoorbeeld een keuze coach, loopbaancentrum, meeloopdag, proefstudeerdag of orientatiejaar? Hoe was dat? Heeft dat je geholpen? Waarom wel, waarom niet?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes, Ann

Laatst gewijzigd op 19-01-2010 om 08:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2010, 09:24
surimeid
surimeid is offline
als je naar fontys.nl gaat kun je een beroepen test doen en dan komt er ongeveer uit wat in jou richting is...
en dan ga je daar weer een keuze maken...
dat heb ik gedaan en veel open dagen bezoeken en studiebeurzen..
Oud 19-01-2010, 09:41
Ann91
Ann91 is offline
En heb je daar veel aan gehad? Ben je de studie gaan doen die aansloot op de beroepenstudie?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 16:22
YumYum
YumYum is offline
Ik heb vreselijk veel beroepskeuzen testen en gesprekken enzo gedaan. En ik ben toch weer iets anders gaan doen.
Uit de eerst test kwam een media opleiding en iets met de uitgeverij kant. Daarna kwamen uit een paar economische opleidingen, dat wilde ik ook heel lang doen. En ik doe nu uiteindelijk de lerarenopleiding Nederlands, het is wel heel leuk!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 18:05
Moow17
Moow17 is offline
Ja, ik heb ook heel veel testen gedaan. Ook heb ik een hele dag testen gemaakt bij het Waterink Instituut in Amsterdam. Daarbij word je persoonlijkheid, ruimtelijk inzicht, spelling, interesses etc. (eigenlijk alles) getest en het duurt een halve dag. Uiteindelijk had ik een gesprek en kreeg ik een brief met de resultaten. Dat heeft me wel wat geholpen! Daar stond ook Creatieve Therapie bij en dat wil ik nu gaan doen. Maar idd, meeloopdagen zijn ook heel belangrijk, ik denk nog veel belangrijker dan open dagen, want zo zie je hoe het er echt aan toe gaat (op open dagen worden vaak 'mooie verhaaltjes' verteld).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 18:43
Verwijderd
Ik heb zelf wel eens wat testen gedaan, maar voornamelijk open dagen en meeloopdagen bezocht. Bij een open dag krijg je veel nuttige informatie en bij een meeloopdag is het beeld van je studie behoorlijk realistisch. Echt testen heb ik nooit gedaan. Tot voor kort wilde ik iets in de economische richting gaan doen, maar toen ik me in Rechten verdiepte was ik er weg van en heb ik me ingeschreven. Een gesprek met iemand die in die branche werkt kan je ook erg helpen, of praat met studenten. Misschien heb je ook nog wel familieleden die je meer kunnen vertellen (zo had mijn oom Rechten gedaan waardoor ik het al een beetje wist).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 11:30
Ann91
Ann91 is offline
En iemand ooit meegedaan aan een oriëntatiejaar? En waarom heb je toen wel of niet die studie gekozen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten