Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2010, 08:45
Verwijderd
Dag liefjes,
Ik had een beetje een stomme vraag over tampons. Het is me namelijk wel eens gelukt om er een in te krijgen, maar ik begon helemaal te trillen en te huilen van het idee dat er iets in mijn vagina zat. Even later viel ik zelfs flauw. Als ik er nu aan terugdenk moet ik weer bijna huilen, het maakte me echt heel ongelukkig enzo . Mijn moeder zei dat ik me niet zo moest aanstellen en ook dat ik het voorlopig niet meer moet proberen, maar het is niet zo handig, want nu kan ik niet zwemmen enzo als ik ongesteld ben. Ik ben ook meestal nogal heftig ongesteld.
Is het raar om hier zo heftig op te reageren? Wat kan ik ertegen doen om het toch te laten lukken?
Liefs
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 12:38
Verwijderd
Ik kan me wel voorstellen dat je het een raar idee vindt, maar ik denk ook dat je er alleen vanaf kan komen door het te blijven proberen. Doe rustig aan, zorg dat je rustig thuis bent en niets te doen hebt, en probeer gewoon weer eens een tampon uit en laat hem bv. een uur in om te kijken hoe dat voelt. Als je merkt dat je het niet vol gaat houden, gewoon rustig blijven en de tampon verwijderen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 13:51
Pluis
Pluis is offline
Als je in paniek raakt, is het niet zo gek om flauw te vallen. Dat het een keer helemaal niet gelukt is niet zo erg.
Voor de duidelijkheid: een tampon is absoluut niet gevaarlijk om in je vagina te hebben, zo lang je hem er niet langer dan 8 uur in laat zitten, en zelfs als ie wat langer zit kan het over het algemeen absoluut geen kwaad.
Probeer het eens met een kleine tampon, die is makkelijk in te brengen. Als een tampon goed zit, voel je hem niet zitten.
Oud 27-01-2010, 15:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben het eens met Andijvie: je raakt je angst kwijt als je het blijft proberen en merkt dat het niet eng is.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 15:24
Verwijderd
Dank jullie! Ik ga het weer proberen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 15:57
Naimin
Naimin is offline
Ik ben dan wel geen expert op het gebied van tampons enzo.. maar ik weet wel dat je gewoon kan zwemmen.
Ik heb ergens gelezen in een tijdschrift dat de boel afgesloten word als het onderwater komt te staan.............
Dus er zal geen bloed wolk ontstaan in het water, ik weet alleen niet wat er gebeurd als je boven water komt. misschien loopt alles er dan wel uit

Ik weet niet of het egt waar is anders moet je het nog ergens even na vragen.
Oud 27-01-2010, 16:10
AzN
AzN is offline
Citaat:
Of 'testen' door 'n bad te nemen .

Ik weet niet hoe oud TS is, maar meestal vermindert 't bloedverlies als je aan de pil bent.
Oud 27-01-2010, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Ik ben dan wel geen expert op het gebied van tampons enzo.. maar ik weet wel dat je gewoon kan zwemmen.
Ik heb ergens gelezen in een tijdschrift dat de boel afgesloten word als het onderwater komt te staan.............
Dus er zal geen bloed wolk ontstaan in het water, ik weet alleen niet wat er gebeurd als je boven water komt. misschien loopt alles er dan wel uit

Als je uit 't water komt, kan 't idd ineens naar buiten komen, dus niet zo lekker
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:52
Verwijderd
Ik vond het ook verschrikkelijk, ik heb het geprobeerd, maar ik voelde altijd dat er iets zat en het inbrengen deed pijn, dus ik heb het op een gegeven moment gewoon gelaten. Ook ik had last van heftige bloedingen (vooral 's nachts), dus ik moest wel regelmatig naar het wc om mijn maandverband te controleren en het is helaas niet geminderd met de pil. Uiteindelijk ben ik aan de prikpil gegaan en bleven mijn regels helemaal weg <33.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 18:32
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Volgens mij komt er gewoon bloed uit als je gaat zwemmen en geen tampon in doet.. Ik zou het echt niet durven te proberen iig.

Maarja ik weet niet of je vaak gaat zwemmen, maar als het alleen voor vakantie ofzo is kan je ook aan de pil gaan, die kan je dan doorslikken zodat je niet ongesteld wordt. En het kan ook bloedverlies verminderen.
Verder gewoon tampons blijven proberen, gewoon de kleinste pakken, het kan echt geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 22:44
Lorelei
Lorelei is offline
Je kan het misschien proberen met minitampons. En als je het gevoel hebt dat je in paniek raakt, probeer op je ademhaling te letten (desnoods in een zakje ademen), dan val je in ieder geval niet zo snel meer flauw
Oud 28-01-2010, 11:53
Verwijderd
En misschien vind je tampons met inbrenghuls ook wel een prettiger idee, gewoon proberen. Maar idd, begin eerst met mini. Ik vind die van OB Comfort altijd fijn, die kun je heel makkelijk inbrengen en weer verwijderen omdat ze van buiten vrij zacht zijn, de niet-Comfort tampons gaan pas fatsoenlijk uit als ze verzadigd zijn, is mijn ervaring.

Ik durfde pas op mijn 18de voor het eerst een tampon te proberen en vond het toen ook heel eng, maar dat went; in het begin denk je continu aan die tampon, maar na een tijdje vergeet je helemaal dat je er een in je hebt. Dat went dus echt
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 16:32
dianaotten
dianaotten is offline
Ik heb het ook wel geprobeerd,maar ik durfde niet..ik wou toen heeeeel graag zwemmen,het was toen vorig jaar zomer..en dus vakantie..maar ik was ongesteld.. maar ik durfde dus geen tampons in te doen..
Dus heb ik het maar gelaten,heb die dingen nooit meer durven aanraken
Dus dan maar niet zwemmen...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 16:48
marrel
marrel is offline
Tampon inbrengen is echt wennen. Mijn favoriet ist nog steeds niet maar als ik wil zwemmen echt een prima oplossing. Je moet hem wel echt diep genoeg inbrengen dan voel je er niks van als je hem ingebracht hebt. Misschien vind je het juist prettig om hem liggend in te brengen met je benen opgetrokken ofzo? Is de angst voor het flauwvallen misschien ook wat meer weg.
Oud 31-01-2010, 16:38
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Begin met een kleine, en als het pijn doet moet je niet opgeven! Wat belangrijk is is dat je een andere hoek moet proberen als je er niet in kunt. recht van onder gaat niet, je kunt beter schuin naar voren inbrengen. Succes!
Oud 31-01-2010, 17:56
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Maar idd, begin eerst met mini. Ik vind die van OB Comfort altijd fijn, die kun je heel makkelijk inbrengen en weer verwijderen omdat ze van buiten vrij zacht zijn, de niet-Comfort tampons gaan pas fatsoenlijk uit als ze verzadigd zijn, is mijn ervaring.
Ik gebruik sinds kort ook tampons zodat ik kan gaan zwemmen, en gebruik dan ook de OB Comfort mini (ook op de zwaardere dagen). Toch blijft het inbrengen en verwijderen een pijnlijke aangelegenheid, zelfs na 8 uur is de tampon nog niet verzadigd en is het verwijderen echt geen pretje.
Oud 31-01-2010, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Begin met een kleine, en als het pijn doet moet je niet opgeven! Wat belangrijk is is dat je een andere hoek moet proberen als je er niet in kunt. recht van onder gaat niet, je kunt beter schuin naar voren inbrengen. Succes!
Je kunt wel blijven proberen, maar als het pijn blijft doen, in welke hoek je ook probeert, dan moet je jezelf niet forceren en de toestand nog ongemakkelijker maken dan hij is. Vind ik. Dan moet je maar afwegen wat belangrijker is, je comfort of je zwemmen. Persoonlijk gaat comfort mij boven zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 20:10
dianaotten
dianaotten is offline
Ik wil het eigenlijk ook wel weer eens proberen..
Maar ik ben altijd zo bang dat ik die dingen er niet meer uit krijg e.d
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 20:18
marrel
marrel is offline
Citaat:
Ik wil het eigenlijk ook wel weer eens proberen..
Maar ik ben altijd zo bang dat ik die dingen er niet meer uit krijg e.d
Denk dat je daar gewoon wel op moet vertrouwen. Koop een fatsoenlijk merk dus OB ofzo bijv., je kunt vooraf een keer aan het touwtje trekken om te voelen dat hij stevig zit. En zo mega diep zit een tampon ook weer niet dus denk dat zelfs mocht het touwtje om rare redenen knappen je er zelf met je vingers ook nog wel bij kunt. Maar je hoeft je daar echt niet zo'n zorgen over te maken.
Oud 01-02-2010, 08:47
Nienna*
Nienna* is offline
Brr ik vind juist tampons met zo'n inbrenghuls eng, die zien er zoveel groter uit, ook al weet ik ook heus wel dat dat er niet allemaal ingaat maar ik krijg er een naar idee bij.
Toen ik ze voor het eerst inbracht, stond ik op de badkamer en wat bij mij hielp was één been op de badrand, zodat één been wat hoger staat dan de andere, dan kun je er wat gemakkelijker bij. Het helpt ook een beetje als je warme handen hebt en uitademt op het moment dat je de tampon erin probeert te duwen.
Zo'n touwtje kan echt niet zomaar knappen; wat ik altijd doe is dat ik er een "rukje" aan geef, zodat ik zeker weet dat -ie vast zit.
En als het pijn doet: niet doorduwen, maar gewoon een ander keertje of een paar uur later opnieuw proberen. In iedere vagina kan een tampon, dus ook in die van jou. Kwestie van oefenen en ontspannen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 14:33
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Wat ik bedoelde met opgeven is dat je niet de hele tampon moet opgeven voor altijd, als het een keer niet lukt. Het gaat erom dat je je ontspant. Wat ik drie jaar geleden helemaal fout deed was dat ik eerst de tampon erin deed en daarna pas een harde ruk aan het touwtje gaf waardoor hij groter werd. Dat moet je dus doen voordat je hem inbrengt.
ontspan, neem de tijd, en als het pijn doet zal ik gewoon stoppen. Later nog eens proberen. Je kunt het ook inbrengen als je net een warme douche/bad hebt genomen, zodat het wat meer ontspannen is en wat natter.
Breng hem zo diep mogelijk in, zodat je het niet voelt zitten en er niet uit kan glijden.
Het touwtje zal echt niet loslaten, het is erg stevig en om het uit te testen kun je er heel hard aan trekken: het zal niet loslaten. Ook zal de tampon echt niet helemaal vast komen te zitten, het touwtje zal hooguit een beetje zoekraken maar dat is bij mij in drie jaar niet gebeurd en bij niemand die ik ken.
Het is veilig, snel en handig als je weet hoe je het moet gebruiken,
succes!
Oud 01-02-2010, 16:20
Verwijderd
Zo'n touwtje is ook heel lang; 't frummelt zich hooguit wat op, maar kwijt raken gebeurt echt niet. Verder kan een warme douche van te voren idd wel helpen met ontspannen
Als je je tampon weer wil verwijderen, gewoon rustig aan het touwtje trekken zodat hij er langzaam uit gaat. Ook hier kan het helpen wanneer je staat en bv je voet op de rand van het bad zet of op de wc. Zittend lukt bij mij niet, dan is de hoek gewoon verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 18:36
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
doe het allemaal lekker rustig aan, let niet op hoe zenuwachtig je bent en of je duizelig wordt, het hoeft helemaal niet zo'n strijd te zijn. Neem de tijd, nadat het een aantal keer is gelukt zal het allemaal veel sneller en vloeiender verlopen!
Oud 01-02-2010, 18:54
dianaotten
dianaotten is offline
Naja, 'k ben dus net ongesteld geweest..maar heb het niet durven gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 16:39
MisSunshine
MisSunshine is offline
Wat is er zo eng aan? Het is en soort watje.. met een stukje touw.. .
Nee, ik snap wel dat je het spannend vindt. Angsten zijn er om overwonnen te worden! Het leverd je later alleen maar plezier op. Bouw het zoals al genoemd gewoon rustig op. Blijf er vooral heel relaxed onder!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 18:49
dianaotten
dianaotten is offline
Dan kan het nog wel even duren voordat ik het ga gebruiken..misschien een keertje van 't zomer..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten