Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2010, 11:29
jorvh
jorvh is offline
Hallo allemaal,

Voor maatschappijleer op school moet ik een presentatie maken over sofrdrugs.
Daarvoor moet ik een enquete houden.
Zouden jullie die willen invullen op: http://spreadsheets.google.com/viewf...SGk5THdCa3c6MA

Het is een hele korte enquete en zou heel chil zijn als jullie die invulden. Je kan deze link ook gewoon doorsturen.
Graag serieus invullen!

Laatst gewijzigd op 26-01-2010 om 11:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2010, 14:54
Verwijderd
Ingevuld. Waarom kun je ook uit ghb kiezen bij de laatste vraag? GHB is geen softdrugs.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 14:55
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Citaat:
Ingevuld. Waarom kun je ook uit ghb kiezen bij de laatste vraag? GHB is geen softdrugs.
Dat dus. :')

Misschien is het een strikvraag!!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 15:13
ganralph
ganralph is offline
had het al gepost in het topic op L&G, maar aangezien die gesloten is, hier misschien ter verheldering:

GHB staat als 4-hydroxyboterzuur op de "softdrugslijst" van de opiumwet ja. (maar niet alles op deze lijst wordt gedoogd zoals hasj of wiet!)

dit is een hele lijst met drug-achtige stoffen die niet zo risicovol geacht worden als de harddrugs. "in de volksmond" is GHB echter geen standaard softdrug en aangezien volgens mij ook de geneesmiddelenwet erop van toepassing is, zal GHB niet onder het gedoogbeleid vallen. zeker weet ik het echter niet.
Oud 25-01-2010, 16:42
Verwijderd
Bij sommige grote (dance)feesten wordt er van te voren bericht dat softdrugs gedoogd worden. Het gaat dan echter altijd alleen om hasj en wiet. Als GHB door de politie gedoogd zou worden, zou dat er ook wel bij staan, denk ik.

Je erover discussieren of GHB een softdrugs is. Het staat inderdaad wel als softdrugs in de opium wet, maar over het algemeen wordt GHB wel als vrij risicovol middel gezien. Het aantal mensen met een ghbverslaving is de afgelopen tijd flink toegenomen, en er is de afgelopen tijd in verschillende media bericht over het grote risico van zowel het gebruik als de verslaving. Ik moet er wel bij zeggen dat er nog niet heel veel onderzoek gedaan is naar de werking en schadelijkheid van ghb; het is nog niet zo lang als drugs in omloop. Duidelijk is echter wel dat het gebruik van ghb een stuk verslavender is dan gewoon blowen. De kans dat je binnen enkele weken verslaafd raakt als je dagelijks gebruikt is enorm groot, en het schijnt dat het afkicken erg lastig en slopend is. Ik schaar het onder de harddrugs...

Hier een interessant rapport van het IVO (wetenschappelijk onderzoeksbureau, kan ff niet vinden wat die letters betekenen?), getiteld "Nieuwe verslavingen in zicht"
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:58
ganralph
ganralph is offline
idd, als je die lijst aanhoudt (ik vermoed dat TS het daar vandaan heeft), dan moet je er ook rekening mee houden dat het gedoogbeleid daar niet zonder meer op van toepassing is. er staan genoeg producten op die "Lijst II" (de softdrugs) waarmee je niet over straat mag.

daarom had ik het ook over softdrugs "in de volksmond" en daarmee bedoel ik hasj en wiet die wel onder het gedoogbeleid vallen, en ze vormen daardoor de gangbare opvatting over softdrugs.
Oud 25-01-2010, 16:59
Toneless
Toneless is offline
Ingevuld.
Oud 26-01-2010, 11:13
jorvh
jorvh is offline
Citaat:
Dat dus. :')

Misschien is het een strikvraag!!
Het is dus wel een softdrugs, maar wordt niet gedoogd. De vraag is dan ook: "Welke Softdrugs heeft u wel een gebruikt of gebruikt u nog steeds?." Ik vroeg dus niet om gedoogde drugs.

Als jullie nog meer mensen kennen die dit formulier willen invullen moeten jullie die link ff doorsturen aan hun. Wel serieus invullen graag.

Voor de rest heel er bedankt voor de mensen die hem al ingevuld hebben!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 12:11
Verwijderd
Jij houdt de wettelijke naamgeving aan? Of waarom vind je dat het onder softdrugs valt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten