Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2002, 19:46
Verwijderd
Sinds een paar weken heb ik regelmatig hoofdpijn. De pijn die ik heb is anders dan "normaal". Ik heb meestal een "bonkende" hoofdpijn. Soms ook op een plek (rechterkant). Het lijkt alsof wanneer er bloed wordt gepompt, dat ik dan pijn heb. Ook als ik bv. iets van de grond pak of even naar boven loop, dan komt die pijn weer terug. Ik heb dit al maanden, maar de laatste paar weken komt het regelmatig (soms) dagelijks terug. Kan het misschien een letsel zijn geweest van jaren terug? Als kind ben ik achter van de fiets keihard gevallen en ben toen met mijn achterhoofd op het asfalt gekomen. Het lijkt mij niet, maar goed. Weet iemand wat het wel kan zijn? Thnx

Laatst gewijzigd op 12-08-2002 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 20:39
Verwijderd
Er bestaan heel veel verschillende soorten hoofdpijn. Het is dus niet zo 1, 2, 3 te zeggen wat het kan zijn. Het beste is om gewoon even langs je huisarts te gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 17:24
Mystique
Mystique is offline
Tja het zou misschien in verband kunnen staan met letsel van een tijd terug, maar dat lijkt me toch raar. Ik heb zelf ook veel hoofdpijn. Echt die bonkende en grote druk op de slapen. Bij mij komt het door een auto-ongeluk.
Tja ik denk dat je toch langs de arts moet gaan, maar helaas kunnen die ook vaak niet zeggen wat het is omdat het niet te zien is. *zucht*
Oud 13-08-2002, 17:43
Verwijderd
Klinkt heel herkenbaar voor mij, ik heb er zelf ook last van inderdaad..

Weet je verder zeker dat het niet van iets als stress is ofzo?

En het lijkt me niet dat het pijn doet als er bloed wordt gepompt, want er wordt toch altijd bloed gepompt. Tis meer dat je dan je hart voelt kloppen in je hoofd op een pijnlijke manier of niet?

Ik heb iig precies de hoofdpijnen die jij beschrijft, en soms echt niet te verklaren. (Af en toe denk je van nou zal wel zijn omdat ik moe ben of iets dergelijks). Een aspirientje, of zelfs 2, helpen dan bij mij ook niet..

Nja, ik kan je verder ook niet helpen aan wat het is... Ik ben vaak zat op mn hoofd gevallen, dus wie weet is het dat wel mja..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Weet je verder zeker dat het niet van iets als stress is ofzo?
Denk het niet. In de vakantie heb ik niks anders gedaan dan uitslapen Soms is het wel zo dat ik na 8 uur slapen nog steeds moe ben. Meestal als ik school heb, dan heb ik aan 6-7 uur slaap voldoende zonder hoofdpijn te hebben.

Citaat:

En het lijkt me niet dat het pijn doet als er bloed wordt gepompt, want er wordt toch altijd bloed gepompt. Tis meer dat je dan je hart voelt kloppen in je hoofd op een pijnlijke manier of niet?
Yep. Het is uiteraard niet hevig, want anders was ik er wel eerder naar de dokter gegaan. Maar de pijn die ik heb blijft irritant.

Citaat:

Ik heb iig precies de hoofdpijnen die jij beschrijft, en soms echt niet te verklaren. (Af en toe denk je van nou zal wel zijn omdat ik moe ben of iets dergelijks). Een aspirientje, of zelfs 2, helpen dan bij mij ook niet..
Ik neem nooit een aspirientje. Zoals ik het al eerder zei is de pijn niet zo hevig. Ik kan wel een beetje tegen pijn

Citaat:
Mystique schreef:
Echt die bonkende en grote druk op de slapen.

Ja, dat heb ik ook weleens.

Ik heb toch besloten om morgen maar eens naar de dokter te gaan. Bedankt voor alle reacties
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:33
blutske
blutske is offline
Heej, ik heb hier inderdaad ook wellus last van:
Heb je ook bijv. vlekken voor je ogen ofzo?! Of dat je dan helemaal niet goed tegen licht of geluid kunt.
Want in dat geval kan het migraine zijn. (oplossing: neem een zetpil (ik vind het verschrikkelijk, maar bij mij helpt het wel) en ga slapen, in een donkere kamer met zo min mogeljik geluid.) als je wakker wordt is het meestal weg, of het is in ieder geval minder.

Wat het ook kan zijn is, voorhoofdholteonsteking. Dan doet het pijn als je je hoofd snel beweegd, je bukt, of hard stampt ofzoiets.

Ik zou als ik jou was sowieso ff naar de dokter gaan, zodat je het zeker weet, maar zo heb je in ieder geval een beetje een idee, wat het misschien zou kunne zijn!
Suc6 en sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:42
Verwijderd
Citaat:
blutske schreef:
Heej, ik heb hier inderdaad ook wellus last van:
Heb je ook bijv. vlekken voor je ogen ofzo?! Of dat je dan helemaal niet goed tegen licht of geluid kunt.
Want in dat geval kan het migraine zijn. (oplossing: neem een zetpil (ik vind het verschrikkelijk, maar bij mij helpt het wel) en ga slapen, in een donkere kamer met zo min mogeljik geluid.) als je wakker wordt is het meestal weg, of het is in ieder geval minder.

Dat heb ik niet. Dat vroeg de dokter ook (ben trouwens al gegaan).

Citaat:

Wat het ook kan zijn is, voorhoofdholteonsteking. Dan doet het pijn als je je hoofd snel beweegd, je bukt, of hard stampt ofzoiets.
Precies! Ik weet alleen niet of het wel een voorhoofdholteontsteking is. Hij zei wel zoiets, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ik ben daarvoor niet verkouden ofzo geweest.

Citaat:

Ik zou als ik jou was sowieso ff naar de dokter gaan, zodat je het zeker weet, maar zo heb je in ieder geval een beetje een idee, wat het misschien zou kunne zijn!
Suc6 en sterkte ermee!
Bedankt Ben dus al naar de dokter geweest en hij heeft mijn bloeddruk opgemeten, was alles goed. Daarna vragen gesteld als: Ben je daarvoor verkouden geweest, zie je zwarte vlekken enz. Alle vragen waarop ik nee heb geantwoord. De dokter heeft verder een recept uitgeschreven en als het nog niet over gaat, dan moest ik nog een keer langskomen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 14:21
blutske
blutske is offline
Mooizo! Ik hoop voor je dat het snel over is!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten