Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2010, 08:51
Chariot
Chariot is offline
Hallo! Ik moet een verkoopanalyse schrijven. Ik heb de verkoopcijfers van vorig jaar en 2 jaar geleden, deze moet ik weergeven in een seizoenspatroon. Maar nu kun je deze cijfers volgens mij op meerdere manieren verwerken. Maar wat is voor de lezer nu de handigste manier?

1) Alle 12 maanden per afdeling (kleding, teamsport, schoenen, adventure), waardoor er dus 4 verschillende grafieken ontstaan per jaar ontstaan, in totaal dus 8 verschillende grafieken.
2) Alle afdelingingen per jaar in dezelfde grafiek. Dan krijg je dus 4 verschillende afdelingen in 1 grafiek. Dan heb je er 2.

Is er uiteindelijk één hoofdmanier? Of mogen ze allebei? Is er misschien nog een andere optie?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2010, 12:06
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Zolang het over zicht bied is het prima.
Wellicht dat wanneer je alles in 1 grafiek doet het in percentages wil uitdrukken, zodat jet het verschil in omvang per afdeling ontneemt.

als je 100.000 teamsport dingen verkoopt, en 1000 adventure dingen zou je een enorme opening krijgen tussen die 2 lijnen als je geen percentages gebruikt.

Maar al met al; wat het eenvoudigste is om te overzien is goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten