Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2010, 19:34
Verwijderd
Hoe vaak haal jij je auto door de carwash? Of was je hem zelf? En wanneer doe je hem van binnen stofzuigen en afstoffen?

Ik was mijn auto niet vaak. Probleem is dat ik op een appartement op de 2e verdieping woon en er beneden geen kraan is buiten. Ik zie mezelf nog niet voor elke emmer 2 trappen doen. En toch is het heel erg nodig, want ik sta onder een boom en de vogels houden wedstrijdjes wie het meest kan schijten denk ik. Ben nu een week niet thuis geweest en mijn auto heeft stilgestaan, hij zal er liefjes uitzien.
Als ik bij mijn ouders ben en het is mooi weer, dan was ik hem zelf. Anders, als mijn auto er enigszins acceptabel moet uitzien, gooi ik hem door de carwash, alleen is die best duur. Binnenin doe ik eigenlijk nooit, tenzij ik heel veel zin heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2010, 19:51
Qimm
Qimm is offline
Ik heb geen vast schema, hoewel ik tijdens de winter niet was. Voor het begin van de winter zorg ik dat ze goed in de was staan. In de zomer wanneer nodig (vogelpoep!!)
Ik was met de hand, in de wasstraat krijg je lelijke 'swirls' Ik gíng met mijn emmertje en spons naar de wasbox en waste de auto daar. Gíng, want ik heb sinds vrijdag eindelijk ene kraan in de garage thuis!! Ik zet ze ook vrij vaak in de was, want stiekum vind ik dat heel rewarding. Ik wil ook ooit nog een keertje met klei aan de slag, dat schijnt ook erg goed te zijn. Maar dat zien we dan wel weer (zijn er hier mensen met ervaring?)

Binnenin ben ik heel lui. Eens in de zoveel tijd losse rommel (zakjes, verpakkingen, prutjes) opruimen en de matten eens uitkloppen. Vaak kun je hele verhalen maken op het dashboard dat is wel heel slecht van mezelf

ik 'ken' overigens een gozer die echt gelwéldige dingen kan door een auto op zijn manier te poetsen, echt fuckin' freaky shit wat hij kan!!

(check hier http://www.driving-fun.com/forum/vie...ilit=john+auto)
Oud 04-07-2010, 21:06
Verwijderd
1x per maand door de wasstraat. 1x per 3 maanden met een stofzuiger erdoor. Das genoeg voor mij.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 21:26
Megan Cleo
Megan Cleo is offline
@Qimm;. dat is netjes.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 21:35
Qimm
Qimm is offline
dat is dus niet mijn werk he? zo obsessed ben ik niet
Oud 04-07-2010, 21:38
Megan Cleo
Megan Cleo is offline
^nah. begreep het, hihi.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 22:44
Balance
Balance is offline
Ik denk gemiddeld 1x per 1 a 2 maanden. In de winter wat minder, in de lente wat meer. De lente is rampzalig voor mijn auto, want alle bomen in mijn straat laten hun viezighed los en mijn auto zit dus binnen een dag weer onder. Eigenlijk niet tegenop te werken. Ik ga meestal naar een carwash waar ik zelf even wat water over mijn auto spuit. En als ik bij mijn ouders kom, dan pak ik daar wel eens de tuinslang. Thuis wassen doe ik niet vaak, want ik heb geen buitenkraan. En met een emmertje aan de slag vind ik alleen leuk als het erg warm is en de zon schijnt, maar dat zijn juist niet de momenten dat je je auto moet wassen.
Oud 05-07-2010, 10:11
Verwijderd
We hebben deze auto nu sinds februari, daarvoor stond hij ook al een halfjaar voor onze deur maar was hij nog van de vader van mijn vriend, en hij is nog niet gewassen in die tijd wel een keer gestofzuigd. Hij staat buiten maar niet onder bomen ofzo. Als er vogelpoep op zit halen we daar even een doekje over.

Nu zijn we een nieuwe aan het kopen en ik verwacht dat we die zo eens in de twee maanden door de wasstraat halen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 15:36
Verwijderd
Wasstraat doen we niet aan, want dat geeft echt akelige swirls, zoals Qimm ook al zegt. Zelf wassen stelt ook niet veel voor (vooral een goede zeem is belangrijk, dan is het echt makkelijk poetsen) en dat kan vaak ook makkelijk in van die self-service dingen als je geen kraan hebt in de buurt van waar je auto staat.

We hebben nu sinds maart een auto en die is tot nu toe gepoetst wanneer hij vies was, we kijken vanuit onze woonkamer ook tegen 'm aan, dus hij moet wel mooi schoon zijn In de auto wordt 't niet snel vies, heb 'm laatst even met de kruimeldief uitgezogen en 't dashboard even afgestoft, alles weer netjes.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 16:01
MiBe
MiBe is offline
Ongeveer 1 keer per maand was ik de auto van mijn mama zodat ik hem zo nu en dan mag lenen als ik hem nodig heb
Oud 05-07-2010, 17:38
Lotte^^
Lotte^^ is offline
De auto zelf was ik denk ik 1 of 2 keer per jaar. De matjes aan de binnenkant klop ik denk ik 4x per jaar uit.
Als ik hem was doe ik het bij mijn ouders thuis. Daar is de ruimte en tuinslang om het snel te doen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 12:03
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
auto poetsen is niet mijn ding,
vriendlief doet dit dus 1x per 3 weken ofzo
door de wasstraat rijden

wel doe ik de vogelflaters er meteen afpoetsen
Oud 06-07-2010, 12:21
MTpower
MTpower is offline
Verstandig dat de meesten toch vogelpoep er zo snel mogelijk vanaf halen. Dat vreet namelijk in je lak

Ik hou van poetsen (m'n auto dan) en als ik er eentje heb doe ik het bijna wekelijks, ligt een beetje aan het weer. Ik spoel hem sowieso elke week wel een keer af en minimaal eens per maand een grondige wasbeurt inclusief waxen.
Wil sowieso voor de winter het kleien nog eens een keer proberen, heb het resultaat met eigen ogen kunnen zien en je haalt er echt nog een berg vuil mee van de auto af terwijl hij voor het oog brandschoon is.
Oud 06-07-2010, 15:32
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wil sowieso voor de winter het kleien nog eens een keer proberen, heb het resultaat met eigen ogen kunnen zien en je haalt er echt nog een berg vuil mee van de auto af terwijl hij voor het oog brandschoon is.
ja precies, al zou ik het liever na de winter doen denk ik. Dat laagje vuil beschermt ook weer tegen de winterse omstandigheden en zout. Denk dat ik binnenkort eens zo'n kleistick ga halen...
Oud 06-07-2010, 16:20
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik vind auto wassen een stom klusje, en mag van manlief niet door de wasstraat (=krassen). Met de auto die ik nu rijd, begrijp ik dat niet helemaal, maargoed. Dan moet hij het zelf maar doen, en dat doet hij ook. Soms dan, zo'n twee keer per jaar.
Oud 06-07-2010, 17:44
Verwijderd
Daar hoor ik zoveel mensen over klagen, maar ik schop mijn auto elke 3 weken door de wasstraat, maar ik ontdek er nooit krassen in. Nu ben ik ook te lui om mijn auto op de vierkante centimeter te controleren. Maar dan nog....
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Daar hoor ik zoveel mensen over klagen, maar ik schop mijn auto elke 3 weken door de wasstraat, maar ik ontdek er nooit krassen in. Nu ben ik ook te lui om mijn auto op de vierkante centimeter te controleren. Maar dan nog....
Ligt misschien ook aan de kleur?
Toen wij onze auto gingen kopen, zagen we een tweedehands staan die echt overduidelijk van die ringen had, daar hoefde je niet goed voor te kijken, je zag ze meteen. Zelfde geldt voor de auto van mijn ouders; geen kringen, maar duidelijk met een verkeerde spons oid schoongemaakt, er staan gewoon echt strepen in de lak, vooral als de zon er op schijnt zie je dat goed.
Allebei zwart, overigens.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 18:10
Verwijderd
Ik heb ook nog nooit kringen of krassen ontdekt. Maar de wasstraat waar ik hem door gooi is wel een hele professionele met handwas en handdroog achteraf en de velgen speciaal, vandaar ook de prijs natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Kijk eens als de zon schijnt. Gegarandeerd dat je er krassen en kringetjes op zult zien. Dat is inherent aan het systeem, want het vuil van andere wagens blijft aan die enorme borstels hangen en dat komt dus ook tegen jouw auto aan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 21:37
Verwijderd
ach, dat zal dan wel. tegen de tijd dat MIJ het gaat opvallen, staat er hoogstwaarschijnlijk 4 ton op de teller, en is hij motorisch en financieel aan vervanging toe.

Want dat is iets dat ik wel echt belangrijk vind: technisch onderhoud. De rest... Ach...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 09:02
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
krassen is ook een te groot woord hoor, maar de lak wordt er gewoon minder mooi van. Kan me voorstellen dat je er niet van wakker ligt hoot.
Oud 07-07-2010, 13:15
Verwijderd
Tenzij je bij het autowassen elke keer een nieuwe spons en zeem koopt, heb je dat effect bij zelf wassen toch ook. Een spons kun je veel minder goed zandvrij maken dan zo'n kunststof borstel die bij elke wasbeurt wordt afgespoeld.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 14:18
Verwijderd
Omg hij is smerig... maar hij moet wachten tot ik bij mijn ouders ben, want geld voor de carwash heb ik nu niet . Het heeft precies zand geregend ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Tenzij je bij het autowassen elke keer een nieuwe spons en zeem koopt, heb je dat effect bij zelf wassen toch ook. Een spons kun je veel minder goed zandvrij maken dan zo'n kunststof borstel die bij elke wasbeurt wordt afgespoeld.
Ja, maar dat effect is bij zelf wassen veel minder aanwezig want dat zand en vuil wordt er niet met grote kracht langs geknald
Maar goed, de beste manier om je auto schoon te krijgen is óf een wasbox (of een hogedrukreiniger + de benodige tools) óf om het door een poetsbedrijf te laten doen (kost je waarschijnlijk €150,- maar dan heb je ook écht weer een vrijwel nieuwe auto).
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Ook niet meteen beginnen te poetsen met een spons, eerst grondig afspoelen etc
Auto van mijn schoonvader wordt al jaren met dezelfde spons en zeem gepoetst, geen krasje te zien Die borstels van de wasstraat jassen er echt met flinke krachter over heen zonder eerst echte zandkorrels te verwijderen, 1 zandkorreltje en je hebt al een kring die je in 't zonlicht goed kan zien (zonder er met je neus op te zitten).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2010, 14:26
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
2-emmer systeem...

NOOIT met een vieze spons over je auto heen gaan
En bij de wasstraten hier worden die borstels nooit afgespoeld?
Oud 08-07-2010, 14:28
MTpower
MTpower is offline
Ik gebruik overigens ook alleen maar goed spul om mee te wassen, geen rare halfords merken, heb ik niet zulke goede ervaringen mee... zeker de wax niet

Ik bestel m'n zooi altijd hier, hebben ze trouwens ook handige tips staan voor het wassen/waxen/kleien/etc van je auto
Oud 08-07-2010, 14:56
Verwijderd
Oh ja, goed spul is ook wel belangrijk, mijn ouders wassen hun auto met dreft en dat is echt een slecht idee
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 16:31
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Oh ja, goed spul is ook wel belangrijk, mijn ouders wassen hun auto met dreft en dat is echt een slecht idee
Dreft?

Ik heb al aardig wat shampoo's gehad, maar die ik nu heb bevalt me tot nu toe echt het best. Ik denk dat ik hier ook maar bij blijf voortaan

Echt top spul
Oud 08-07-2010, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Dreft?

Ik heb al aardig wat shampoo's gehad, maar die ik nu heb bevalt me tot nu toe echt het best. Ik denk dat ik hier ook maar bij blijf voortaan

[afbeelding]

Echt top spul
Wij hebben dezelfde, idd goed spul
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 18:33
Verwijderd
Ik was ook gewoon met afwasmiddel. Wat is daar slecht aan?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Dan was je de was ermee af Dus uiteindelijk niet goed voor je lak. (Tenzij je 'm na 't wassen meteen weer in de was zet, natuurlijk, maar mijn ouders doen dat nooit, dus dat verklaart misschien ook de krasjes die je in de zon erg goed ziet... )
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 21:15
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
je doet de afwas toch ook niet met waspoeder?
Oud 08-07-2010, 21:19
Verwijderd
Nou ja, het schuimt en het ontvet, ik heb mijn ouders het altijd zo zien doen en zelfs een paar autofreaks hier, dus ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten